..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (20:32)  
sim: Rýpnout si klidně můžeš, já nechtěl a ani netvrdil, že by bylo dobře, aby třeba SA v tom Žebráku zastavovaly. jen jsem reagoval na dotaz, jaké obce na trase Praha-Plzeń jsou. A co se týká toho kafča, na silnicích to jde, to máš pravdu, ale to jde na koridorech a hlavních tratích přece taky. Na takové okresce třeba na Semilsku, nevím, nevím, jak bys s kávou dopadl...
registrovaný uživatel Sim 
12.05.2009 (20:20)  
tema kafe ve vlaku > je jasne, ze soucasny stav na mnoha mistech vsech moznych trati dokaze delat s vagonem solidni brikule, ale zase na to koukam jinak. Pro kafe zakernejsi je totiz v naproste vetsine pripadu jizda po silnici a svete div se - ono to jde. Tak proc by to neslo ve vlaku...
registrovaný uživatel messah 
12.05.2009 (20:17)  
ne, to vůbec nebylo myšleno, že bych to bral tak, že se mi vysmíváš. to byla narážka na to, co tu někdo psal o kávě v lokálkách o několik příspěvků dřív. já mám podobné zkušenosti i na mnou zmiňované 246. pokud člověk sedí ve čtvrtém Btx, potřeboval by pláštěnku celý vagón. ale v něčem normálním 842 to je v klidu... tolik má vlastní zkušenost
registrovaný uživatel Sim 
12.05.2009 (20:16)  
Karosa > musim se rejpnout ... zrovna Zebrak je sice obec lezici mezi Prahou a Plzni, ale z hlediska dopravni obsluznosti ... no jak to rict. Po silnici by se muselo sjizdet z dalnice, takze busy SA ani jinych dopravcu na prime lince Praha - Plzen a zpet tam nejezdi a jezdit asi nikdy nebudou. Vlakova zastavka (lepe receno nadrazi) lezi sice v soucasnosti primo na vlakove trase Praha - Plzen, ale ma to taky jeden hacek - je vzdaleno nekolik kilometru od obce, mereno na mape vzdusnou carou 3 km.

A docela by me zajimalo, kolik lidi jedoucich rychlikem Praha - Plzen po zastaveni vystoupi a slape do Zbiroha pesky, nebo aspon sedne do auta na nadrazi a dojede dom.

Tim nechci rict nic jineho, nez ze jsou proste mista, kam CD oficialne "vozi lidi" ale pro bezne pouziti to rozhodne neni optimalni zpusob dopravy.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (20:08)  
messah: Omlouvám se ti, jestli jsi to pochopil tak, že se tvému příspěvku o kávě vysmívám. to mě ani ve snu nenapadlo. Ale při mých zkušenostech s jízdou po dnešních lokálkách(třeba právě na tom Liberecku) by to nespravilo ani sebemodernější vozidlo.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (20:04)  
JnR: Ano, v tom máš úplnou pravdu, mělo by to tak být, jen by tu síťovost(nejlépe by bylo celostátní) musel někdo "tam nahoře" podpořit a ujmout se toho, aby to bylo zavedeno. Ale v dnešní době, kdy se vlády a ministři mění pomalu častěji než fusekle, to určitě nikdo z mocných prosazovat nebude.
registrovaný uživatel messah 
12.05.2009 (19:59)  
karosa: určitě by se našli tratě, na kterých by to nebylo tak horké. jako příklad 246 - pokud tam jede něco solidního, dal by se tam v klidu bez většího nebezpečí polití nebo jiné nehody udržet i hrnek. neříkám, že je to reálné, ale určitě si tato myšlenka nezaslouží okamžité zatracení a posměch, jakého se jí dostalo.
ono totiž dnes nejde jen o to, dovést lidi jakkoli z místa A do místa B. podobné "drobnosti" přitahují zákazníky, a ne o pět korun levnější jízdenka v odporném (odporný je mnohdy slabé slovo) vlaku...
registrovaný uživatel JnR 
12.05.2009 (19:57)  
A když už mluvíme o té síťovosti, třeba do toho Vratěnína se na jednu jízdenku dostaneš hned, jak bude Znojemsko za integrováno do IDSJMK. A to si představ, že si tu jízdenku budeš moci koupit třeba v Brně na nádraží přímo do Vratěnína a budeš si moci dokonce vybrat, čím pojedeš, jestli vlakem(do Znojma a následným přestupem na bus), nebo autobusem a to dokonce různými trasami.

Přesně tohle jsem se chtěl dočíst od ČDfans. Nejen, že síťovosti veřejné dopravy lze dosáhnout i s jinými dopravci, než jen s ČD, ale jiní dopravci jsou pro síťovost nezbytní (Velká Bítěš, Svratka, Jimramov atd.). Podmínkou je samozřejmě existence koordinátora a IDS.
registrovaný uživatel happy 
12.05.2009 (19:57)  
Ale to by se na lokálkách s tou kávou musely podávat také ubrousky pod bradu a pláštěnky přes oděv, vzhledem k technickému stavu těchto tratí...

Jaksi moderní vozidla mají poněkud kultivovanější chod i na oraništi oproti 810 a jejím mutacím.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:56)  
SYN: tT je také jasné, ale když Martyss chtěl vědět, jaká města a obce leží mezi Prahou a Plzní..., tak jsem jich pár vyjmenoval.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko