..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:19)  
Podle posledních neoficiálních zpráv(ale ve většině případů velmi dobře informovaného zdroje) se do výběrového řízení na provozovatele žel. regionální dopravy na Liberecku přihlásily tyto firmy: ČD, Viamont, Arriva, Veolia a SA(společně s Keolis). Podle tohoto zdroje je prý už vybrán vítěz. A světě, div se, je to právě posledně jmenovaný Žlutý pán s podporou Frantíků. Tak uvidíme, jak to dopadne doopravdy...
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:11)  
A obslouží ČD také Velkou Bíteš jako busy SA?
JnR: Pokud tam budou nataženy koleje, tak si piš, že by tam ČD jezdily.
12.05.2009 (19:10)  
2DJ: Panem Jančurou byl myšlen bus SA jezdící na lince Praha - Plzeň. Mohu se zeptat o jakých obcích mluvíš?
registrovaný uživatel JnR 
12.05.2009 (18:59)  
Martyssss:
A obslouží ČD také Velkou Bíteš jako busy SA?
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2009 (18:57)  
Martyss: Pokud na to "pan Jančura" (myšleno Student Agency, resp. RegioJet) dostane dotaci od objednatele plus přiměřený zisk, tedy totéž, co dnes dostávají ČD, tak by byl "pan Jančura" sám proti sobě, kdyby to nedělal.

Pokud tu dotaci nedostane, tak si musí sám spočítat, jestli se mu to vyplatí a jestli by mu ta obsluha dalších obcí nepřinesla ztrátu. A protože by mu to dozajista ztrátu přineslo, tak to neudělá (opakuji - za předpokladu, že na to nedostane dotaci od objednatele).
12.05.2009 (18:48)  
KK: No já nevím, že se čílíte nad cenami SA např na Plzeň, když je pořád levnější než zákaznické jízdné ČD (to ani nemluvím o obyčejném). A to ČD za jednosměrný výkon jednoho rychlíku dostanou ještě státní příspěvek 14 000 Kč aniž by třeba odvezli živou duši. SA když vytíží autobus na 100% získá 5800,- na jízdném....

Nevzpomínám si že bych viděl reklamu SA nejlevnější (ale možné to je, zase tak pečlivě reklamu nesleduji), ale spíš takové ty reklamní formulky "jen za...", "už od...".


A obslouží pan Jančura také Beroun, Hořovice a Rokycany + návazující tratě také jako rychlíky?
12.05.2009 (18:19)  
DJ:
Státní podnik a národník podnik jsou odlišné právní normy (každá upravená jiným zakonem). Mám dojem, že Budvar je už poslední společností v zemi, která se řídí zákonem o národních podnicích.

Pardon za off-topic.
registrovaný uživatel taz 
12.05.2009 (18:19)  
JnR, na wikipedii jsem našel následující info:
"SNCF provozuje téměř všechny železniční tratě na území Francie, včetně vysokorychlostních vlaků TGV a pařížské příměstské železnice RER (spolu s RATP). Dříve zajišťovala i provoz traťové infrastruktury, od roku 1997 však toto již neexistuje z důvodu nových regulací Evropské unie. Byla tedy zřízena společnost Réseau Ferré de France, kterou řídí přímo stát. Takové uspořádání umožňuje zavedení podmínek volného trhu do železniční dopravy, zatím to však nebylo realizováno."

Mohu to pochopit tak, že zatím co ve Francii volný trh na kolejích zatím nefunguje, není to překážka v tom, prostřednictvím společnosti Keolis, expandovat na koleje zemí, kde volný trh již existuje?
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2009 (18:16)  
Pro všechny komu vadí ten Keolis snad z těch důvodů, že by to bylo víceméně dotování od francouzského státu:

Firma ČEZ, z cca 2/3 vlastněná českým státem, vlastní několik dalších firem v jiných zemích. Dá se říct, že jsou ty firmy ovlivněny českým státem?

Jiný příklad - stále přetrvává jeden anachronismus, a to že společnost Budvar je státním podnikem (a je na to asi hrdá - sama uvádí dokonce pojem "národní podnik") - znamená to, že když sponzorují hokejový klub v ČB, tak že ten klub je sponzorován českým státem?

Ještě k těm voltům - už nějaký ten rok, že se do sítě pouští 230 V.

A přidám dnes odkaz na dnes už druhý článek:
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=109&r=mfjiznimorava&c=1188547

(a zase mi přijde, že ti novináři jsou buď úplně mimo, nebo že napíšou cokoliv, co jim kdo řekne...)
registrovaný uživatel taz 
12.05.2009 (17:56)  
Web
Tak teď už nerozumím vubec cos chtěl říct...

Jaksi pořád to stejný.
Mnozí si myslí, že ČD to dělají blbě a draho, a že RegioJet to bude dělat levněji a lépe. Já, protože tomu sám nerozumím, kladu otázky, které mne napadají. Jsou kousek níže. Toť vše.
...samozřejmě ~220 V - upsal jsem se.
Kafe v regionálce - proč ne? :)))
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko