..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:54)  
messah: Ale to by se na lokálkách s tou kávou musely podávat také ubrousky pod bradu a pláštěnky přes oděv, vzhledem k technickému stavu těchto tratí..., a to už by, podle mě,1) bylo započítáno v ceně jízdenky, čímž by se cena poměrně zvýšila, 2) káva by se platila zvlášt na objednávku, potom by se do její ceny musely nutně započítat i ty ochranné pomůcky proti polití během jízdy a nevím, kdo by si potom tu kávu v lokálce po ránu dával, za tu cenu.
registrovaný uživatel SYN 
12.05.2009 (19:46)  
karosa: Ono nepůjde jen o to co by se víc rentovalo, ono je to taky ještě v něčem jiném: většinový cestující na express bus lince Praha-Plzeň si přeje být co nejrychleji v Plzni. Tudíž by většina pociťovala jako újmu a ztrátu času kdyby se takováto expres linka zastavovala v každé dědině (k čemuž by mj. musela jet po silnici nižšího řádu atd.) - čili asi tak jako bysme chtěli po rychlíku na dráze aby zastavoval v každé vísce. K tomu jsou určené jiné, "vymetací" linky (z nichž většina funguje v režimu ZDO), a je to tak dobře!
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:45)  
Dj: Jasně, ten Žleb jsem uvedl jen jako opačný příklad toho, co tady uváděl Martyss.
registrovaný uživatel messah 
12.05.2009 (19:42)  
tak já nevím, já síťovost čd využiju jednou za rok, protože jinak jsou čd pro přepravu jednoho člověka bez slevy příšerně drahé (navíc myslím, že hlavně na regionálních tratích se většina cestujících přepravuje právě vrámci kraje, tedy jednoho IDS)
a další věc, pokud se jančura dostane na koleje, nepovede to částečně i k přílivu lidí na koleje? pokud by totiž jezdil na trase, na které nyní provozuje autobusy, asi ty autobusy celkem omezí. a není třeba právě tohle jedno poměrně velké plus?
navíc ono i třeba to kafe, v tom motoráku kterým jezdí lidi půl hodiny ráno do práce, není podle mě až tak špatný nápad. kolik lidí si ráno vaří kafe? kolik lidí by si třeba o čtvrt hodiny (možná víc, možná míň, já si kafe ráno nevařím) dýl pospalo a dalo si to kafe až ve vlaku? není tohle taky jedna z těch drobností co můžou lidi přilákat do vlaků?
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2009 (19:36)  
karosa: Až na to, že takových "Prostředních Žlebů" je u nás několik málo, a těch "Vratěnínů" apod. jsou tisíce...
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2009 (19:34)  
Martysss: Asi jsem tě původně špatně pochopil, ale v podstatě to nic nemění na tom, co jsem napsal.

Mluvím o jakýchkoliv obcích (tedy městech i vesnicích), kde by musel během té cesty zastavit. Jakékoliv zastavení na trase Praha - Plzeň = sjetí z dálnice = prodloužení jízdních dob = snížení atraktivity spojení = úbytek cestujících = úbytek tržeb = možnost, že už nepůjde o ziskovou věc. Takže toho firma v dlouhodobém horizontu buď nechá, nebo to bude dotovat odjinud (ale proč by to dělala), anebo je potřeba to dotovat.
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:30)  
Mě šlo o to, že zdejší ČDfans tady do nebes vychvalují síťovost ČD a to, že se všude dá dostat na jednu jízdenku. Já ale vidím, že ČD mě do Velké Bíteše, Hrotovic, Vratěnína a stovek dalších míst v Česku prostě nedopraví.
Ale to je to samé, jako kdybys chtěl autem nebo autobusem zajet třeba do takového Prostředního Žlebu. Tam taky žádná silnice nevede a dostaneš se tam jenom vlakem....
A když už mluvíme o té síťovosti, třeba do toho Vratěnína se na jednu jízdenku dostaneš hned, jak bude Znojemsko za integrováno do IDSJMK. A to si představ, že si tu jízdenku budeš moci koupit třeba v Brně na nádraží přímo do Vratěnína a budeš si moci dokonce vybrat, čím pojedeš, jestli vlakem(do Znojma a následným přestupem na bus), nebo autobusem a to dokonce různými trasami.
registrovaný uživatel JnR 
12.05.2009 (19:28)  
A to by se mu už jaksi nerentovalo...
A o to právě u komerční nedotované linky jde! :-)
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (19:25)  
Martyss,19.10: Jaké obce na trase Praha-Plzeň? Představ si, že tam je třeba ten Beroun, Žebrák, Holoubkov, Rokycany, abych vyjmenoval jen ty největší. Ale to by nesměl jezdit jen po dálnici, ale po staré cestě, nebo aspon do toho Berouna a Rokycan z té dálnice zajet. A to by se mu už jaksi nerentovalo...
registrovaný uživatel JnR 
12.05.2009 (19:19)  
Pokud tam budou nataženy koleje...
Mě šlo o to, že zdejší ČDfans tady do nebes vychvalují síťovost ČD a to, že se všude dá dostat na jednu jízdenku. Já ale vidím, že ČD mě do Velké Bíteše, Hrotovic, Vratěnína a stovek dalších míst v Česku prostě nedopraví.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko