Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.
Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:
- nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
- nižší celková hlučnost jednotky
- výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
- tabule informačního systému v LED provedení
- nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
- v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
- o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
- náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
- změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
- dosazení moderního systému mazání okolků
- nové pískování dle norem TSI
Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.
Nové jednotky a řídicí vozy na cestě
Dle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.
Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.
Zdroj: České dráhy

Regionova mi připomíná člověka ve věku 80 let, kterému transplantovali lékaři srdce a kyčelní klouby a před odchodem z nemocnice mu dali nový kabát v barvách, hodících se do varieté nižší kulturní hodnoty. FRK
Mimochodem norma TSI pro tzv. přechodné období uznává navýšení limitů o 2 dB(A), takže ty 2 dB(A) asi nějakou významější roli mají.
Všechny informace vycházejí z databáze hlukových zdrojů na železnici.
To nejidealnejsi (pominme stupnovani) myslite doufam pouze s ohledem na to z ceho se momentalne da vybirat?
Jako RN neurazi na spojich typu Hrusovany - Hevlin/Laa, ale sam jiste citite ze je neco spatne kdyz jezdi Kurim-Slatina (pod draty!). Toto je co nejvic vycitam RN - ze se jim dala prednost v masove produkci a dalsi potrebne typy se odsouvaji dlouhe roky (rekneme 10 a vice) na "potom".
Jako kdyby se misto poloviny RN stavely jednotky typu zhruba jako 842 (ktere by jezdily prevazne solo maximalne s jednim 010 nebo max. 943) tak to by byl normalnejsi stav.
Zaza: protoze Skoda. Jako normalni to neni delat to takhle, aspon ty typy co nedelaji by se mohly napoupit v cizine nebo pres licencni vyrobu, ale to ne panove chcou vetsi dil kolace proc nechavat nekomu drobky, a tak se treba u malych elektrik stale dale ceka az sami neco vyvinou ze...
Vítaným standardem na těchto stránkách by bylo i důsledné dodržování základních pravidel českého jazyka, mezi které patří také znalost vyjmenovaných slov.
Najdeš ji? :-)))))))
Na druhou stranu - v těch bohatších zemích tratě s takovým přepravním proudem, jako má většina našich lokálek, už dávno zanikly...
Jinak do jisté míry souhlas, jen ale pochybuji o tom, že opravdu jsou rekonstrukce na Regionovy tak levné. Kolik stojí rekonstrukce na jednu dvoudílnou Regionovu? Mluvilo se o 30 milionech Kč? A kolik by stálo ekvivalentní vozidlo, tj. Regioshuttle? Nějakých 55 mil. Kč?
Když uvážíme životnost, spolehlivost atd., myslím, že rozdíl by nakonec opravdu nemusel být tak velký, jak se může na první pohled zdát.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











