..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
28.05.2009 (23:27)  
topič - Jasně... Omlouvám se pane neomylný, nejchytřejší a nejdokonalejší...
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
28.05.2009 (23:24)  
Paninaro: Vítaným standardem na těchto stránkách by bylo i důsledné dodržování základních pravidel českého jazyka, mezi které patří také znalost vyjmenovaných slov.
registrovaný uživatel DJ 
28.05.2009 (22:45)  
Paninaro: Doufám, že si uvědomuješ, že na takových tratích, jako je třeba Olbramovice - Sedlčany, se podfinancovanost železniční dopravy bude řešit zastavením osobní dopravy - žádná Desira, to ani náhodou!
28.05.2009 (22:20)  
Regionova není špatný koncept. Asi těžko budou z Olbramovic do Sedlčan a podobných tratích jezdit v blízké době Desira či obdobné jednotky (i když by to byl výtaný standart na regionálních tratích) a to vzhledem k tragické podfinancovanosti českých železnic. Nicméně upravené požadavky jsou takové kosmetické zaležitosti. Regionova nepotřebuje háky na kola či podobné drobnosti. Regionova potřebuje o jednu hnací nápravu navíc - tedy obě nápravy hnacího vozu by měly být hnací a byl by odstraněn nejvěští problém tohoto konceptu...
28.05.2009 (21:53)  
regionovou jezdim rad a jsem rad ze se vytracej 810. radsi kdyz na vsem pojede regionova nez mit v kraji pet desir a ostatni 810. za dalsi v teto zemi proste neni tolik penez aby vlak za 100mega vozil lidi par lidi po lokalkach, to si muzou dovolit jen bohatsi zeme. kdyby jste vy ridili cd nebo jiny podnik nedopadlo by to lepe
registrovaný uživatel bilas 
28.05.2009 (21:29)  
No z pohledu cestujícího odkojeného řadou 810 je Regionova tak trochu malý zázrak, takže osobně bych jí zas tak nezatracoval.
Souhlasím ale s tím že hodně negativní vlastnost je velká hlučnost.
registrovaný uživatel PAja 
28.05.2009 (21:23)  
Pokles o 3dB znamená pokles akustického tlaku na polovinu. Což se může zdát jako velký rozdíl, ale ve zkutečnosti tomu tak úplně není.
Rozdíl 1,5-2dB je zhruba hranice kdy je pokles (nárůst) uchem zachytitelný. Zvýšit útlum konstrukce vozidla o 2 dB je docela náročný a složitý úkol.
28.05.2009 (20:57)  
Á, pan M - odborník na vše se ukázal. :-) Doporučuji prostudovat toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Decibel

On totiž akustický tlak neroste lineárně, takže pokles o 2dB je velice výrazný...
registrovaný uživatel M 
28.05.2009 (20:51)  
Honza-loko: Jako uchem to asi nepoznas... Prirovnal bych to k poklesu teploty o jeden stupen (mozna pul)...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.05.2009 (20:27)  
Výborně, v celé civilizované Evropě se jezdí něčím, co nesnese ani náznak srovnání s tímto střepem, ale to mi si nekoupíme, ani nepronajmeme. My si pěkně počkáme, až v Parsu vyvinou něco nového, extra, ech českého. No a mezitím budeme šukafony přemalovávat, spojovat k sobě, ono to bude pořád stejně skákat jak koza, do kopce to nepojede, vlastního slova nebude uvnitř slyšet a pojede to max 80 km/h. To se máme na co těšit...
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko