Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

Laborec - jojo, svata pravda, v karosach je mista vic. A v poctive Skode 120 je mnohem vic mista nez v cizackym ("nemeckym") Superbu. A navic ma pohodlnejsi sedacky!
1.Pokud se nemýlím, tak zejména Siemens je společnost, která u nás nechává homologovat vozidla co se ještě českých kolejí nedotkla, a to jen proto, aby je mohla nabízet s kompletním servisem (schválení je již v ceně soupravy). To zní pro obchodníka logicky, ne? Já si také nekupuju auto, abych pak lítal po zkušebnách a schvaloval.
2. Nepleťme si ČD a SŽDC. Dnes je garantem síťovosti právě provozovatel dráhy. A tím by měly být SŽDC. Pak by i GVD tvořili oni a Dopravci (vč. ČD) by měli k dispozici jen přibližně časy, které si vysnili, posunuté právě s ohledem na síť. A o některé freqence by se prostě museli porvat. Ať už podle praviidla přístupu k mlýnu, nebo jiným výběrovým řízením.
PS: o několik stránek níže je popisován pokus ČD s plecháčem 471 na trase do OV. Pokud by prošlo toto, pak teda nevím proč hanit Desiro (kterékoliv)?
Mimochodem, jel jsem Žlutým autobusem jednou a už bych tam nikdy nevlezl. To raději pojedu starou Karosou, kde je rozhodně víc místa a na stupidní reklamy opravdu náladu v narvanym Žlutym autobusu nemám. A vsadím se, že kdo tady nadává na koženky z vagónu B tak má doma černou koženou sedačku :)).
Člověk aby si pořídil kapesníčky, až na chudinky ČD zbyde jen nějaká lokálka, na kterou samozřejmě peníze nedostanou a budou tam vozit lidi z vlastní dobré vůle, protože nás mají všechny rády a Žalud s Kubulou jsou největší antropofilové a humanisti v ČR. Jenže dokud se Ministerstvo dopravy nerozhoupe k dlouhodobé koncepci dálkové vlakové dopravy, tak samozřejmě líní kapři ve smrdutém rybníku českých železnic ani nehnou ploutví - proč by to taky dělali, že jo?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











