Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

Mirek Hruška - asi jste koment zplodil v afektu a ani si nevšiml, že monopol na trase Praha-Brno SA ani v případě 100% úspěšnosti mít nebude. Ani v jednom balíčku nejsou R či EC Praha-Pardubice-Brno...
U mnoha dalších odstavců by se dalo polemizovat... Třeba na co bude kapacita 400 míst, když běžně jede mnohem méně lidí. Sám Jančura říká, že v případě potřeby jednotky spojí. Tvar sedaček taky není dán výrobcem, ale objednavatelem. Takhle by se dalo pokračovat donekonečna.
A co mi řeknete na ty 361, 671, 961, 805, X44, X45?
Nadávno právě Jančura prohlásil, že co se ČD rvou do autobusů, že každý má podnikat v jednom oboru. Pročpak se ale žlutý pán tlačí do vlaků?
Podle této logiky se neměla Student Agency jako agentura zprostředkující služby pro studenty cpát ani do busů.
amozřejmě a proto Jančura se vými žluťásky prohrál souboj s vlaky na trase Praha – Ostrava.
To, že na trase Praha - Ostrava jsou daleko lepší vlaky než silniční spojení, říkal Jančura od začátku. Proto taky plánoval na této trase vlastní vlaky.
Aneb to se vezme 4*B+BDs+AB což nám dělá dohromady 400 míst v druhé a 24 míst v první třídě a nacpeme to do Desira ML, které má 244 míst ve druhé tříde a 8 míst v první třídě.
Ta Desira se mohou samozřejmě spojovat do dvojic. To není neřešitelná věc, stejně jako počet sedadel v 1. třídě (ta může být větší) i prostor pro kola (také může být větší).
ale hlavně že je to elektrická jednotka a může jet 160km/h, což se nám obzvláště na trati přes Vysočinu bude rentovat.
Pořád se to bude "rentovat" víc než jízda Pendolina s max. rychlostí 230 km/h na tratích, kde je stošedesátka.
Těch 160 km/h dosáhne vlak aspoň mezi Kolínem a Prahou. Nebo se dá spojit rameno Praha - HB - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc (a tím se spojí linky R3 a R5 IDS JMK) a konstrukční rychlost bude využita.
mám sebe a svoje zdraví rád a sedět 4 hodiny ve stísněném, přeplněném Desiru na tvrdé sedačce do pravého úhlu.
Vy už víte, jakou rozteč sedadel a tvar sedaček by firma do těch vlaků použila? Já tedy ne.
Jednoduše řečeno, nejdříve chtěl zlikvidovat Pendolino-no Pendolino zlikvidovalo jeho
To se to likviduje, když ČD mohly Pendolino koupit hlavně díky záruce od státu, a nyní vědí, že i když jde o ztrátovou věc, tak to firmu nepoloží, co?
Edit - Výpravčí by samozřejmě měli patřit pod SŽDC, je to naprosto logické, aby tito lidé z řízení provozu patřili firmě, která vlastní koleje, po kterých jezdí všichni dopravci (a ti výpravčí řídí provoz všech těchto dopravců), a ne jednomu z dopravců, pracujících v osobní dopravě.
A Jančura myslím neřekl nic o tom, že "tyhle tratě se nám vyplatí", a dokonce ani "ty tratě nám dejte". Mluvil o vypsání transparentního výběrového řízení na tyto tratě.
Cestující: Já se Slámečkou souhlasím, pročpak podává nabídku na tratě typu Praha - Brno a ne třeba na trať Brno - Jihlava? Myslím, že výběrové řízení by mělo vyhlásit MD na tratě a od data, které uzná ono samo a ne, že Jančura příjde a "Tyto a tyto tratě chceme, ty se nám vyplatí, ty nám dejte. Začít můžeme někdy mezi lety 2011 a 2012, takže ne od nového GVD, ale jak se to bude hodit nám". Mezi námi. Za toto bych ho kopnul do pr*ele s plnou parádou.
Jiří Průša: Aneb nadále budeme sledovat Slovenský model namísto Rakouského, Německého apod. Já stále nechápu co komu vadí na tom, že jsou to výpravčí ČD? Že by umyslně zdržovali jiné dopravce? Nevšiml jsem si. Zrovna nedávno nás s rychlíkem nechali 10minut stát, protože před nás pustili jiného dopravce. Ale uklidním Tě, k této blbosti dojde již od 1.7.2009 aneb když se potom něco po*ere tak už se nedomluvíš s nikým.
S.C.A.R.A.B.E.U.S: Souprava nebude přecpaná? Skutečně? Umíš počítat? Já ano. To se vezme 4*B+BDs+AB což nám dělá dohromady 400 míst v druhé a 24 míst v první třídě a nacpeme to do Desira ML, které má 244 míst ve druhé tříde a 8 míst v první třídě. Takže snížení kapacity o 172 míst. Navíc nám chybí i BDs a letní sezoně, kdy tyto R vozí pravidelně 20-60 kol dává tušit, že o tuto službu asi zájem bude. A sedět z Prahy až do Brna v Desiru ML? Ne děkuji. Stačilo mi těch pár km do Mainzu.
DJ: Aneb rýpeme do ČD za každou cenu. Ono taky není zrovna málo co toho dokázali. Holt stále nesou důsledky minulosti, kdy různí vykořisťovači položili jinačí firmy. Ale 680, 471, Bmz a další rekonstukce jako 814, 854 nebo Bpee apod. Jsou a Desira budou. Že nejsou zatím Bimz, je věc jiná. Já bych taky neplatil leasing za něco co si potom prodejce vezme zpět. Aneb DB chtěla do praxe uvést "Jak vydrbat s ČD" .. nepovedlo se. A naklápěci jednotka z ČKD je kapánek mimo mísu. Za to ČD nenesli ani díl viny.
babilon: Ano správně. Inter-regio, jenže IR je v Německu pojem jako u nás Sp. Citace ze stránek Siemensu o Desiru ML "Desiro ML je vlak, který byl speciálně přizpůsoben na nároky regionální dopravy." A Jančura s tím chce jezdit rychlíky se 4 hodinovou jízdní dobou? Děkuji. NE!
Mamutik: Prosim? Nepustili ho na dráhu? Aha, proto Pendolino porazilo jeho žluté busy do Ostravy, s vlakem který už čeká na hranicích ani nevyjel a z VŘ v LBC kraji pro jistotu odstoupil.
A ano. ČD stále zdražují. Dokonce i do mínusu. Například na léto. No to je hnus že? No ale některým to zdražení nevymluvíte a nevymluvíte. Jinak na okraj – ceny za jízdné ČD jsou v porovnání s jinými státy Evropy na nejnižší úrovni. Ale Slováci to udělali pravda chytře. Zdražili po odtrhnutí o 200% a mají vystaráno. A ten tvar sedadla? Děkuji, ale Desirem Praha – Brno ne sedačce do pravého uhlu skutečně nepojedu a zřejmě nejsem sám. Neříkal Jančura, že jeho vlaky budou superluxusní?
Borovička: Ano přesně tak. Koncepce dálkové dopravy zde ovšem je, jenže jaksi ze dne na den to skutečně nejde. Zatímco žlutý pán nám se svými balíčky zajistí neomezenou koncepčnost dopravy v ČR a nedávno právě Jančura prohlásil, že co se ČD rvou do autobusů, že každý má podnikat v jednom a to v tom svém oboru. Pročpak se ale žlutý pán tlačí do vlaků?
Dusanh: Gratuluji. ČD jezdí již 30 let. Hmmm. Nedozvím se třeba také to, že Československo vzniklo v roce 1902 nebo že zaniklo v roce 1979? A jak píšete. Chci si vybrat dopravce. Jenže na kolejích přes Č. Třebovou i H. Brod bude žlutý pán, na silnici bude žlutý pán a čím mám jet? Není to náhodou rovněž monopol na trase Praha - Brno?
Tak to shrňme. Soupravu o kapacitě 424 míst a více, která je nejen v pátek, neděli nebo pondělí slušně obsazena, nacpeme do soupravy, která má o 172 míst méně, ale hlavně že je to elektrická jednotka a může jet 160km/h, což se nám obzvláště na trati přes Vysočinu bude rentovat. Ale my to umíme vyřešit. Zavedeme povinné místenky, za což nám cestující jistě poděkují a začnou tak více využívat naše krásné žluté autobusy. Na ty jsou ale také místenky a tak se na mnoho lidí nedostane. Co bude následovat? Ano správně. Pěšky nepůjdou. Navíc nám bude chybět i zavazadlový vůz, který je na mnohých trasách více než dobře využíván a v letním období je přidáván ještě "celohytlák". Maj to kluci nakreslený a napsaný dobře, to se musí nechat. Stejně dobře bych to však dokázal napsat a nakreslit i já a co myslíte, začnu někdy provozovat drážní dopravu? Za rok nakoupit 90 souprav, postavit minimálně 2 depa a vyškolit personál. To chce mít fištrón aby to stihl. A když chce provozovat Praha - Brno, bude vozit rovněž noční a mezinárodní rychlíky?
Ale pokud by přece jenom ten jejich obrázek někdy vyjel, přestávám jezdit tyto trasy vlakem. Mám sebe a svoje zdraví rád a sedět 4 hodiny ve stísněném, přeplněném Desiru na tvrdé sedačce do pravého úhlu. Nikoliv! Potom pěkně poděkuji a začnu jezdit autem.
Další věcí je fakt, že nechápu co všechny tak fascinuje na slově "Desiro". Jak kdyby to byla modla. Pánové jeli jste s tím Desirem ML někdy? Troufám si říci, že nejpohodlnějším příměstským vozidlem je 471. Následovaná Talenty a Lasičkami ÖBB. Sedět v tom ML Desiru mi stačilo i těch 20minut co jsem s ním jel do Mainzu a to je to vozidlo na regionální linky. Jenže pan Jančura s nimi nechce jezdit regionálku, ale rovnou dálkovou dopravu s JD kolem 4 hodin. Jestli takto má vypadat budoucnost dopravy u nás, tak to pěkně děkuji. Aneb Rumunsko s Desiry na IC vítej!
Jednoduše řečeno, nejdříve chtěl zlikvidovat Pendolino-no Pendolino zlikvidovalo jeho, potom že začne jezdit do Ostravy - v tichosti odešel že regionálka bude to pravé, z regionálky s velkým humbukem rovněž odešel protože je to chudáček - sice žádné VŘ ještě vyhlášeno nebylo, ale i tak ví že ČD se budou chovat nekale a prostě ví a ví a ví že budou. Jak malej uřvanej fakan. (dle mého názoru stejně vyhraje Arriva) ... ČD již zvažují na Jančuru za tyto výroky žalobu. A já se jim nedivím. Udělal bych to samé. Nakonec příjde s tím, že začne provozovat jím vybrané rychlíky na vybraných trasách, od vybraného datumu. Prostě tak jak se to hodí jemu. Tomu říkám věrohodnost projektu.
Zajimave, jak jsem hned dostal minusko, nejake argumenty k tomu by nebyly? Zatim vidim jenom zavist.
Pokud někdo provozuje linku na vlastní podnikatelské riziko, bez státních dotací, tak mám právo mu do toho mluvit jenom tím, že buď mi spoj vyhovuje a jedu nebo s ním nejedu. Pokud se jedná o dotovaný spoj a nejsou přípoje, tak má máslo na hlavě především objednatel dopravy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











