..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
15.07.2009 (14:48)  
Hezká statistika.
Z mé osobní černové statistiky vyplývá, že průměrná přepravní vzdálenost je 200 km, průměrný počet přestupů 3 a konečně průměrné zpoždění 100 minut.

Tyto statisticky elegantně opomíjejí zmařené přestupy.
Zajímalo by mě, jak by se ta čísla změnila, pokud by zohledňovala pouze spoje se 100 a více cestujícími na palubě (především EC, R). Hádám, že pak by se jí nikdo nechlubil.

A propos, pokud by se stejná statistika dělala u autobusů (včetně těch, co jedou pár kilometrů jako lokálky), tipuji, že do 15 minut by bylo zpožděno nějakých 99,95 % spojů.
registrovaný uživatel Sim 
15.07.2009 (14:04)  
eton11 > pokud si to dobre pamatuju, ve 4 jezdi z Prahy Hutnik (letos stejne jako vloni). Neni to EC, je to IC, coz je sice na prvni pohled to same, ale z hlediska prestize CD tam je rozdil tridy.
Dalsi vec je, ze v patek jezdi (a mam dojem ze jezdil i vloni) ve 4 hodiny jeste jeden rychlik stejnym smerem, posunuty asi o 3 minuty pred nebo za Hutnika. A na nem je samozrejme standardne razena kozenka.

Ja sam jsem si uz tyhle vlaky spletl, proste jsem pri prestupu zaslechl, ze je to vlak na Ostravu a vlezl do nej. Teprv uvnitr koukam, ze je neco spatne a po precteni cedulky na dverich mi doslo, ze sem v jinem vlaku. Takze zase ven a o dva perony vedle.
registrovaný uživatel eton11 
15.07.2009 (10:45)  
Karel Kovářík:

Bylo to minulé léto, datum už si bohužel nepamatuju. Ale domnívám se že šlo o EC z Prahy do Ostravy někdy v pátek v 16:08. To že jelo bez jedničky chápu, párkrát jsem to už zažil, ale ta bobina mě opravdu překvapila. Zpoždění v Olomouci bylo cca půl hodiny.
registrovaný uživatel M 
14.07.2009 (23:31)  
MZ - no, 290 nezamestnanych - to mimo jine predpoklada i to, ze tema vlakama jezdi vyhradne pracujici a do zamestnani... Takze ten vypocet (i kdyz v zasade proti nemu nemam az tolik jako obvykle...) je postavenej skutecne na hodne mizernem zakladu... To uz se da napsat treba i to, ze se to prepocte na 290 nemocnych, co se nedostane k lekari a kvuli tomu zemrou a proto se tam vyplati i VRT...
14.07.2009 (22:39)  
Mě dostáva to že 97,13 % vlaků dojelo do 15 min, protože kdyby měly napsat kolik vlaků dojelo na čas, tak jim vyjde tak 20% tak radši napsali do 15 minut, aby jim vyšlo nějaké kloudné číslo, ale 15 min už je dost, tolerovat by se dalo tak do +5' :((
registrovaný uživatel Kakov 
14.07.2009 (20:52)  
eton11: a co to prosim bylo za EC popř. kdy??
registrovaný uživatel DJ 
14.07.2009 (20:08)  
MZ: Beru zpět svůj poslední příspěvek, měl jsem za to, že myslíte 290 železničářů, ale vy jste myslel 290 teoretických cestujících, kteří tudy jezdí.
Ale jak už tu padlo, když jezdí místo vlaku náhradí autobus, je tato úvaha bezpředmětná.
14.07.2009 (19:45)  
MZ: Váš výpočet stojí na tom, že vlak je jediná alternativa, jak se dostat do práce. Docela by mě zajímalo, kolik lidí přišlo v celé ČR o práci z důvodu zrušení spojení. Máte takové údaje?? Při náhradě autobusy by navíc k žádnému rušení spojení nedošlo, jen by se změnil dopravní prostředek....
registrovaný uživatel DJ 
14.07.2009 (19:31)  
MZ: To, co píšete, ale není systémové řešení. To docela zavání socialismem a umělou zaměstnaností.
14.07.2009 (19:29)  
M : objektivně jsou ČD viníkem tehdy, když můžete konkrétnímu zaměstnanci prokázat porušení pracovní kázně, které vedlo ke vzniku zpoždění, které je následně pracovně–právně sankcionováno, zpravidla snížením pohyblivé složky mzdy.

Subjektivcní pohled na to, za co ČD odpovídají může být samozřejmě jiný.

mates111 : zajímavý výpočet, ale když těch 290 lidí přepočítáte na 290 nezaměstnaných, řekněme s denními náklady řekněme 300 Kč (podpora, pojistné), ztráty z daní apod. tak se tyhle počty jkeví trošku jinak.

Podle
http://www.mpsv.cz/files/clanky/1474/boj.pdf

byl kalkulovány náklady na jednoho nezaměstnaného 170 000 Kč/rok, takže při 290 lidech to máte zpátky za dva roky. Kdyby se jednalo reálně o 100 lidí (dvě jízdy denně), tak je návratnost cca 6 let.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko