..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
14.07.2009 (18:48)  
myrha: Nějaký pátek na zelpage chodím a ještě jsem zde nepotkal nikoho, kdo by výrazněji podporoval autobusy. Spíše zde čas od času dochází k názorovému střetu mezi těmi, kteří by chtěli udržovat rovnoměrnou železniční dopravu v rámci ČR (stejné investice, +/- stejná vozidla) a těmi, kteří chtějí vyhledávat perspektivnější tratě a tam dopravu zlepšovat rychlejším tempem.

Co se týká té vlakotramvaje. Co by případně přinesla? Kolik nových cestujících by přilákala? Jaké spojení by se zlepšilo? Mezi kterými městy? Nedocházelo by stejně v Novém Jičíně ke 100% obměně cestujících? Kolik by činila celková investice? Kolik by následně činila každoroční dotace, aby to mělo smysl? Domnívám se, že bez odpovědi na následující otázky lze těžko uvažovat o této stavbě....
Registrierter Benutzer M 
14.07.2009 (18:11)  
No ale furt to jsou nehody? Cili uz vyclenena skupinka
Registrierter Benutzer M 
14.07.2009 (18:05)  
Kazdopadne ten duvod "cizi vliv" (aplikovany na Viden) je takovej divnej. Takovym zpusobem vlastne CD nikdy nebudou vinikem zpozdeni vicemene.
Tuhle jsem byl predvolany na MP kvuli parkovani (blokove cisteni, pricemz jsem kreten a nak to zasklil, nema cenu se vykrucovat:-( Jako ciste teoreticky by se "vina" dala hodit na budik, ktery nezazvonil, takze taky "vnejsi vliv". Pripadne (to je pravda) bylo rano nehezky a proto jsem nevyrazil na golf. Takze za to v podstate mohlo pocasi...
Ve skutecnosti jsem za to ale mohl jen a jen ja, zbytek jsou tu mene, tu vice dobre vymluvy
14.07.2009 (18:03)  
AD osoba zachycená jedoucím vlakem je na http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=222 minimálně obden.
Registrierter Benutzer M 
14.07.2009 (18:00)  
Frantisek - no ja prave tu vlastni vinu pocital jen tech 10%:)

Jiri Prusa - ti nechteni sebevrazi (je jich fakt tolik? Resp. muze vlak jenom trosku zranit?) jsou snada v ramci nehod. No a to krizovani, obraty cet a tak, tak to je problem CD. Pricemz to nemyslim nejak spatne, proste jenom delam skatulku. Sebevrazi ale taky nejsou rozdeleni podle duvodu sebevrazdy:-))
14.07.2009 (17:27)  
25% čili ostatní část z viny ČD část z viny mimo ČD a u části není jasné zejména jde o mim. události některých typů kde ještě není určen viník.Velkou část bude činit čekání na přípoje,obraty čet,souprav a pod. nějaké přejezdy pár sebevrahů(nebo náhodných chodců motajících se v kolejišti = sebevrahů neumyslných),křižování na jednokolejných tratích výluky.Takže pitvání posledních 25% příčin zpožděný by vydalo za hoooodně kolonek.
14.07.2009 (17:20)  
Ano, dráty by tam byly třeba, jen nevím zda 600V - použít stávající tramvaje, ale zase problémy na delší vzdálenosti (proudy, měnírny atd.)
Nebo 3kV (problematika ve městě - vysoké napětí), či 3kV mimo město, 600V v něm + "obchvat" města, aby těžké náklady nejezdily městem.
- potřeba nové výzbroje vozidel.
Registrierter Benutzer SYN 
14.07.2009 (17:20)  
Myrha: řekněme že domy po předcích jsou též hodnoty podobného charakteru, a přesto asi nikde na světě neplatí že by se univerzálně zachovávaly a neustále přestavovaly a opravovaly, někdy je též nezbytné (a někdy třeba ne nezbytné ale prostě podstatně levnější) staré zbourat a nové postavit...

Já osobně pevně doufám že se nové trati u nás postaví, ale tak nějak mé naděje směřují spíš do tunelu na Beroun, VTR Praha-Brno (a dále) a podobně, ne do zapadlé lokálky po které bude nadále jezdit šukafon, v lepším případě regionoha. Má to pro mě podobný charakter jako když se nesnažíme obnovit (obchodní - nostalgický klidně!) provoz koněspřežky.

Prostě tady to bylo se smysluplností provozu naštíru už předtím, a nutnost celkem drahé opravy tomu jistě nepřidá. Ty úvahy na téma vlakotramvaje (řekl bych celkem pozitivní, ve smyslu "jak by to třeba šlo") nemohly ovšem opomenout to že by to bylo ještě citelně dražší než pouhá oprava - zatím tu byla zmíněna nutnost elektrifikace, pak ten pouliční tramvajový úsek, pořízení vhodných vozidel - to vypadá na pořádnej balík :(
Registrierter Benutzer myrha  mail  
14.07.2009 (16:57)  
SYN: Proč ne změny? Proč ne to propojení? Proč vždycky vytrhat koleje? Je to nejjednosušší a nikoho to nestojí skoro žádné úsilí.. Ani úcta k práci předků se dnes nepěstuje.. Proč by třeba jednou nemohl vlak nahradit autobus, když mě hned všichni shazujete? Zde by to šlo relativně velmi dobře a to nemluvím o tom, že zde klidně mohlo být přímé propojení až do Valu..
Registrierter Benutzer jeffer 
14.07.2009 (16:57)  
myrha ale je svätá pravda, že ekonomika prevádzky (a aj ekológia, ktorou sa množstvo železnične pozitívnych ľudí oháňa) je pri piatich cestujúcich na spoj a nulovej nákladnej doprave v prospech nejakého (nového) mikrobusu s pätnástimi miestami, a nie 810 s archaickým Liazom pod podlahou. A čo ďalšie argumenty, ako že železničná trať predstavuje v teréne neprirodzené delenie (kde kade sa budujú biokoridory cez trate). Súčasný model 810 do každej diery asi nie je dlho udržateľný.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko