Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.
Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.
| Trať | Trasa | Úsek | Stav |
|---|---|---|---|
| 343 | Hodonín - Vrbovce | Lipov - Velká n.Veličkou | zastaven provoz |
| 326 | Hostašovice - Nový Jičín horní nádraží | celá trať | zastaven provoz, není stanoven termín opravy |
| 270 | Česká Třebová - Bohumín | Suchdol n.O. - Polom | nesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9. |
| 295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku | Žulová - Javorník ve Sl. | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 296 | Velká Kraš – Vidnava | celá trať | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 198 | Volary – Strakonice | Volyně - Lčovice | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7. |
Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC

Co se týká té vlakotramvaje. Co by případně přinesla? Kolik nových cestujících by přilákala? Jaké spojení by se zlepšilo? Mezi kterými městy? Nedocházelo by stejně v Novém Jičíně ke 100% obměně cestujících? Kolik by činila celková investice? Kolik by následně činila každoroční dotace, aby to mělo smysl? Domnívám se, že bez odpovědi na následující otázky lze těžko uvažovat o této stavbě....
Tuhle jsem byl predvolany na MP kvuli parkovani (blokove cisteni, pricemz jsem kreten a nak to zasklil, nema cenu se vykrucovat:-( Jako ciste teoreticky by se "vina" dala hodit na budik, ktery nezazvonil, takze taky "vnejsi vliv". Pripadne (to je pravda) bylo rano nehezky a proto jsem nevyrazil na golf. Takze za to v podstate mohlo pocasi...
Ve skutecnosti jsem za to ale mohl jen a jen ja, zbytek jsou tu mene, tu vice dobre vymluvy
Jiri Prusa - ti nechteni sebevrazi (je jich fakt tolik? Resp. muze vlak jenom trosku zranit?) jsou snada v ramci nehod. No a to krizovani, obraty cet a tak, tak to je problem CD. Pricemz to nemyslim nejak spatne, proste jenom delam skatulku. Sebevrazi ale taky nejsou rozdeleni podle duvodu sebevrazdy:-))
Nebo 3kV (problematika ve městě - vysoké napětí), či 3kV mimo město, 600V v něm + "obchvat" města, aby těžké náklady nejezdily městem.
- potřeba nové výzbroje vozidel.
Já osobně pevně doufám že se nové trati u nás postaví, ale tak nějak mé naděje směřují spíš do tunelu na Beroun, VTR Praha-Brno (a dále) a podobně, ne do zapadlé lokálky po které bude nadále jezdit šukafon, v lepším případě regionoha. Má to pro mě podobný charakter jako když se nesnažíme obnovit (obchodní - nostalgický klidně!) provoz koněspřežky.
Prostě tady to bylo se smysluplností provozu naštíru už předtím, a nutnost celkem drahé opravy tomu jistě nepřidá. Ty úvahy na téma vlakotramvaje (řekl bych celkem pozitivní, ve smyslu "jak by to třeba šlo") nemohly ovšem opomenout to že by to bylo ještě citelně dražší než pouhá oprava - zatím tu byla zmíněna nutnost elektrifikace, pak ten pouliční tramvajový úsek, pořízení vhodných vozidel - to vypadá na pořádnej balík :(
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











