Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.
Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.
| Trať | Trasa | Úsek | Stav |
|---|---|---|---|
| 343 | Hodonín - Vrbovce | Lipov - Velká n.Veličkou | zastaven provoz |
| 326 | Hostašovice - Nový Jičín horní nádraží | celá trať | zastaven provoz, není stanoven termín opravy |
| 270 | Česká Třebová - Bohumín | Suchdol n.O. - Polom | nesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9. |
| 295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku | Žulová - Javorník ve Sl. | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 296 | Velká Kraš – Vidnava | celá trať | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 198 | Volary – Strakonice | Volyně - Lčovice | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7. |
Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC

Mimochodem - existují podobné statistiky v dodržování řazení? U některých vlaků vyšší kvality se na tohle zřejmě již rezignovalo.
Zatím největší "zářez" jaký jsem zažil, bylo EC z koženek bez jedničky a vedené klasickou bobinou. Rychlost 100 km/h jsme překročili z Prahy do Olomouce jen jednou.
jinak takhle statistika je na nic, spíš bych uvítal statistiku, kolika cestujících se zpoždění dotkla. pokud 98% lokálek s pár cestujícími jezdí na čas a 50% plných ec má zpoždění, pořád vycházejí pěkná čísla
Ako sa tu už spomína (a ako sa spomínalo v inej podobnej štatistike): Nie je zaujímavé, koľko vzduchovozičov dôjde do cieľa včas. Zaujímavé je, koľko percent cestujúcich dôjde do cieľa včas/aspoň nezmešká prípoj (na inú dopravu).
K těm tratí. Situaci za Severní Moravě příliš neznám. Podívám-li se ovšem do dokumentu Moravskoslezského kraje, zjistím, že trať 326 využívá v průměru 290 lidí/den, což je dost nízké číslo. Vyvstává potom otázka, zda investice cca 100 milionů není příliš vysoká na to, pro kolik lidí je to děláno. Jednoduchými počty lze dojít k tomu, že ročně využije trať cca 100 000 cestujících. Kdybychom určili za směrodatný horizont 20 let, pak 100 milionová investice znamená, že každému občanu přispějeme 50 Kč/jízda. Toto číslo je víceméně srovnatelné s koridory, takže bych rozhodně nemluvil o tom, že se jedná o nízkou investici....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











