..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel eton11 
14.07.2009 (12:10)  
Jak už tu bylo zmíněno - procenta vlaků jsou k ničemu, větší vypovídající hodnotu by měly počty cestujících.

Mimochodem - existují podobné statistiky v dodržování řazení? U některých vlaků vyšší kvality se na tohle zřejmě již rezignovalo.

Zatím největší "zářez" jaký jsem zažil, bylo EC z koženek bez jedničky a vedené klasickou bobinou. Rychlost 100 km/h jsme překročili z Prahy do Olomouce jen jednou.
14.07.2009 (12:06)  
neuváděly dříve čd zpoždění do pěti minut:)?

jinak takhle statistika je na nic, spíš bych uvítal statistiku, kolika cestujících se zpoždění dotkla. pokud 98% lokálek s pár cestujícími jezdí na čas a 50% plných ec má zpoždění, pořád vycházejí pěkná čísla
registrovaný uživatel jeffer 
14.07.2009 (11:15)  
Ako som písal inde (k-report): Už aby zmluva o využití dopravnej cesty obsahovala aj penále v prípade jej neschopnosti (alebo vzniku meškania (alebo vyšších prevádzkových nákladov) v dôsledku pomalých jázd, neskorého stavania vlakovej cesty ...). Myslím, že by ČD jazdili skoro zadarmo.

Ako sa tu už spomína (a ako sa spomínalo v inej podobnej štatistike): Nie je zaujímavé, koľko vzduchovozičov dôjde do cieľa včas. Zaujímavé je, koľko percent cestujúcich dôjde do cieľa včas/aspoň nezmešká prípoj (na inú dopravu).
registrovaný uživatel HonzaK 
14.07.2009 (11:09)  
Krásná historická ilustrační fotka z Kolína:-) Alespoň to tak vypadá:-)
14.07.2009 (10:54)  
Semík) Což by mohlo být. Si vemte, že celý měsíc byly zpožděné vlaky od Vídně...
registrovaný uživatel Semík  mail  
14.07.2009 (10:48)  
Tak mně napadá, že tam chybí zpoždění mezistátních vlaků a zpoždění, které vzniká při křižování. To by mohlo být těch zbývajících 25%.
14.07.2009 (10:36)  
K těm zpožděním. Zajímalo by mě, k čemu je cestujícím údaj o počtu zpožděných vlaků, když se do statistiky započítávají stejnou měrou vlaky, kde jezdí v průměru do 5 cestujících a vlaky, kde těch cestujících jezdí třeba 200. Navíc pro cestujícího jsou klíčové přestupy a pokud spoj ujede, tak je mi celkem jedno, že první vlak měl 10 minut zpoždění a druhý jel načas, když já jsem dojel do cíle např. o 2 hodiny později....

K těm tratí. Situaci za Severní Moravě příliš neznám. Podívám-li se ovšem do dokumentu Moravskoslezského kraje, zjistím, že trať 326 využívá v průměru 290 lidí/den, což je dost nízké číslo. Vyvstává potom otázka, zda investice cca 100 milionů není příliš vysoká na to, pro kolik lidí je to děláno. Jednoduchými počty lze dojít k tomu, že ročně využije trať cca 100 000 cestujících. Kdybychom určili za směrodatný horizont 20 let, pak 100 milionová investice znamená, že každému občanu přispějeme 50 Kč/jízda. Toto číslo je víceméně srovnatelné s koridory, takže bych rozhodně nemluvil o tom, že se jedná o nízkou investici....
14.07.2009 (9:50)  
Možná je jen tiskové oddělení ČD přečísleno, nebo počítá ty procenta z všech spojů. Z dalších mě napadají výtržnosti cestujících, ale nechce se mi věřit, že by to dělalo 25 %...
registrovaný uživatel DJ 
14.07.2009 (9:35)  
K samotnému článku - chybí mi v něm zbylých 25 % příčiny zpoždění. Která příčina ještě zbývá?
registrovaný uživatel Racek 
14.07.2009 (9:33)  
Naopak u trati Lipov - Velká na Veličkou termín zprovoznění chybí, přitom by se mělo začít jezdit už teď ve čtvrtek (16. července).
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko