..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
14.07.2009 (16:50)  
Myrha: no nevím, není takovýto postoj přecejenom zaslepeně zjednodušený? Situace je tu dosti specifická (poškozená lokálka která navíc i když poškozená nebyla měla pochybné trasování - nepropojení v N.J. a nízké využití) a tak je snad na místě při takové příležitosti přehodnocovat dostupné možnosti? Nebo jsou snad železniční tratě dogma na které se nesmí sáhnout? Je cílem co nejvíce provozovat tratě ve stopě dané před nějakými sto lety při jejich vzniku? Hlavně žádné změny?

Z hlediska ekonomiky provozu je snad trochu rozdíl mezi "mírně dražší ale zato ekologická a za určitých podmínek i rychlejší" a "drahá jak sviňa, pro hrstku lidí, pomalá a nepohodlná a ještě kvůli šukafonu vlastně i méně ekologická". Asi by bylo účelné tyto "jemné" rozdíly rozlišovat...
registrovaný uživatel myrha  mail  
14.07.2009 (16:37)  
Prosím všechny příznivce autobusové dopravy aby se přesunuli na server www.buspage.cz!! Když půjdete do důsledku, žádná kolejová doprava Vám levně nevyjde a proč tedy nenahradit autobusy třeba koridory? V argumentech které jsou pro zrušení těchto tratí snadno utopíte i koridory, protože jsou zbytečně drahé;)
14.07.2009 (16:30)  
Moc nevím, co by ta vlakotramvaj měla vyřešit. Když zajede ten mikrobus z ValMez/Hostašovic do Nového Jičína přímo k nádražní budově (NJ město), bude to stačit a může to lépe obsloužit zdejší sídla a jejich části. Infrastruktura je na to připravená.

Totéž Vidnava, kvůli jednomu městečku je luxus držet motorový vůz, kterým jezdí 5 lidí. Ve Velké Kraši se stejně zpravidla přestupuje, tak se může přestoupit do mikrobusu, ten pak může v roztahaném osídlení zastavit kolikrát chce. Nějakých 15 km za hranicemi leží dost velké město Nysa, stálo by za úvahu protáhnout bus linku až tam, pokud by i Polsko mělo zájem (podle potřeby přes Otmuchów). Asi by tím nejezdily národy, ale aspoň v sezóně by to snad bylo lepší, než samotný motorák končící ve Vidnavě. Ta trať je ostatně zbytkem tohoto mezistátního spojení.

Pro šotouše by bylo smutné, kdyby po desetiletích ponechávání "tradic" ukončila provoz na těchto lokálkách náhle jedna hloupá a nečekaná povodeň. Ale i přírodní katastrofa může "propláchnout" léta zavedené uvažování a podpořit udržitelnou regionální dopravu.
14.07.2009 (15:56)  
SYN: ad Vario: vyrábějí se jako papírová rekonstrukce tramvaje T3, takže potřebuje napřed vlastnit T3 a pak ji transformovat na Vario.
Ikdyž pokud je současná intenzita 290 lidí den, tak to je pro 16 spojů denně (po hodině z/do = 290/16/2) cca 9 ks člověka na spoj a ne každý jede celou cestu. Není lepší koupit místo jedné tramvaje za 50 mil. Kč. 4 mikrobusy a mít jěště na naftu na 15 roků + nějakých 10-20 mega zbyde, třeba na reko všech zastávek? OMG!
Propojení obou tratí zaspali naši předkové před více než sto léty.. Dneska? Politicky neprůchodné ikdyby se nikdo nedíval na cenu. Si vemte jaký je problém s rychlodráhou na Kladno, a že to je asi milionkrát přínosnější stavba.
Edit: Ale až zadrátujeme trať do Rožnova p. Radhoštěm, tak klidně i toto :o) Pro neznalé, ve špičce jezdí 842+010+810 a narvané.
registrovaný uživatel SYN 
14.07.2009 (15:35)  
Pavel Večera: zajímavý nápad, to by možná mohlo i fungovat...
Jinak nejsem znalec vlakotramvají, ale neznamenalo by to minimálně tu trasu zadrátovat? Nepředpokládám že by vlakotramvaje existovaly i v nezávislé trakci.
Pak bych taky chtěl upozornit že pokud to "něco jako KT8D5(N)" neseženete odněkud (odkud?) jako jeté tak nově koupená současná tramvaj též reprezentuje velkou pálku, tuším od Schadewerke řádově 55MKč za 14T nebo tak něco. Levnější by snad mohla být řada Vario (u nás zvané wany) které se papírově vyrábějí jako reko starých T3/K2, ale nevím jestli jsou též k dispozici jako novovýroba a kolik by v takovém případě stály...
Ale když to tak shrnu tak mi připadá že když sečtu ceny úprav tratí a nová vozidla pro provoz typu vlakotramvaje (obecně) tak vcelku chápu proč se na to téma pořád jen diskutuje, i když teoreticky by to mohlo vypadat zajímavě.
14.07.2009 (15:07)  
Chikatetsujin: Včas znamená přesně na minutu, to je pravda. Ovšem podívejte se kolem sebe, jaké zpoždění/prodlevy mají jiné lidské činnosti. Já "včas" beru vlak, co má zpoždění do pěti minut. To prostě neberu jako zpoždění. To může snadno způsobit pozdě nastupující cestující na dvou stanicích a je to.
14.07.2009 (14:43)  
Ad vlakotramvaj přes Nový Jičín:
Taková vlakotramvaj musí být hlavně pevná, aby ji vlak nerozpáral... A teď, jezdil jsem ze Suchdola do N.J. města. Jak to vypadá z jižní strany nevím, ale přeci tam těch nákladů moc nebude.
Nešlo by tu trasu vybudovat čistě jako tramvajovou trať na železničním profilu kolejnice (vzor Ostrava)se zatížením 22,5 tun na nápravu?

1) Krásně bych tím obešel zákon - nemusely by tam jezdit vlakotramvaje, ale obyčejné tramvaje pro rychlodráhy (Moje představa je něco ve stylu KT8D5 nízkopodlažní)
- tím by se ušetřilo na vývoj vlakotramvaje a eliminovaly by se nevýhody (četl jsem v Železničním magazínu či dráze, že tyto stroje, hlavně pro provedení střídavá & stejnosměrná trakce mají více nevýhod, než výhod obou prostředků).

2) Kdybych tam přecijen nějaký ten náklad chtěl protlačit, tak uklidím tramvaje bokem a projedu s nákladem.
14.07.2009 (14:06)  
Jak manipulovat se statistikou... Osobně za vlak včas považuji to co přijede skutečně na čas - chtěl bych celkem vědět kolik to je reálně % z u ČD jezdících vlaků. Zpoždění do 5 min je pak snadno akceptovatelné zpoždění. 15 minut už je docela dost, pakliže potřebuji například přestupovat na bus nebo nečekající přípoj. Není to ještě moc, ale taky to není na čas.
14.07.2009 (13:23)  
Teda mít ve statistice kolonku včas nebo do 15 minut považuju za nehorázný výsměch až prasárnu. Byly doby, kdy se uvádělo včas nebo 5 minut.
Zřejmě to ČD změnili v zoufalý snaze, aby to procento bylo pořád nad 90. Ale kdyby se mi tím pokoušel někdo argumentovat, tak mu to omlátím o hlavu.
14.07.2009 (12:25)  
Trať 343 vůbec nesouvisí s povodněmi ani s žádným "smolným obdobím", prostě tam ujel úsek, který je problematický opakovaně. Na opravě se už začalo pracovat před několika týdny.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko