Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.
Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.
| Trať | Trasa | Úsek | Stav |
|---|---|---|---|
| 343 | Hodonín - Vrbovce | Lipov - Velká n.Veličkou | zastaven provoz |
| 326 | Hostašovice - Nový Jičín horní nádraží | celá trať | zastaven provoz, není stanoven termín opravy |
| 270 | Česká Třebová - Bohumín | Suchdol n.O. - Polom | nesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9. |
| 295 | Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku | Žulová - Javorník ve Sl. | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 296 | Velká Kraš – Vidnava | celá trať | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8. |
| 198 | Volary – Strakonice | Volyně - Lčovice | zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7. |
Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC

Zpátky k těm tratím 296 a 326 - stejně šlo o tratě s nízkou frekvencí, a protože letos si budou muset kraje dvakrát rozmýšlet, kde ty vlaky objednají a v jakém rozsahu, tak tyhle dvě tratě by asi přišly na řadu jako jedny z prvních, i kdyby ty povodně nepřišly.
¨
Oprava už je tam: Poznámka:
Trať je po povodni velmi silně poškozena, zatím není stanoven termín opravy tratě.
Frantisek: koukám, že jste mě předešel;)
Ale i to je jenom můj názor, když by se proti tomu ozvaly ty obce nebo třeba družstvo, co tam tudy může chtít jezdit, tak by se to asi opravit muselo.
Ano, znám vlakotramvaj. A taky vím, že to není levná věc. To by čítalo bratru sto milionů na opravu tratě č. 326, pak výstavbu té "tramvajové" trati některou z novojičínských ulic, a pak ještě pořízení odpovídajících vlakotramvají.
Ne že by se mi to tam nelíbilo, ale vy byste, být veřejným představitelem, do toho ty peníze dal, když se nedostává peněz i na důležitější věci a těch peněz je obecně celkem málo?
Jinak zastavění koridoru pro žádoucí propojení tratí také něco vypovídá o velké části lidí, je to škoda, naštěstí jiní vymysleli onu vlakotramvaj.
Ne, nebylo.
Nezpochybňuji ani opravy poškozených úseků na tratích č. 198 a 295. Ale 296 a 326 jsou opravdu "cancoury" snadno nahraditelné autobusem, a ani v nákladní dopravě nejsou potřebné (snad kromě vojenské vlečky na 326, ale ta trať je nejvíce poškozena až v Bludovicích a u Nového Jičína, tedy až za vojenskou vlečkou)
Frantisek:
Zodpovědní a dopředu myslící lidé by pravděpodobně nejen provoz na trati do Nového Jičína obnovili, ale také by při té příležitosti obě novojičínské tratě propojili.
Zodpovědní lidé by dávali peníze do potřebnějších staveb, než je demolice několika až několika desítek domů v Novém Jičíně, která by musela nutně předcházet stavbě takové propojovací trati.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











