..: Shrnutí červnových statistik plnění jízdního řádu :..

Pragotron, foto: CSPSV Praha — Červnové počasí si pohrálo s jízdní dobou větší části spojů Českých drah, o čemž jste se mohli dočíst v článku Když nejsou koleje, neprojedete; dva týdny komplikací na dráze. Statistiky však nevyznívají tak černě, neboť oproti loňskému červnu došlo dokonce ke zlepšení plnění grafikonu přibližně o 2,5 %. Podle statistik ČD dojelo v červnu včas nebo se zpožděním do 15 minut 97,13 % spojů (tj. 218 093 spojů z celkem 224 551 vypravených). 25 % zpoždění vzniklo na základě povětrnostních vlivů, povodní, nehod a sebevražd. Největší část zpoždění zhruba ve výši 40 % tvořily závady na železniční infrastruktuře a pouze 10 % zpoždění bylo vinou závad na vozovém parku ČD.

Jenom pro rekapitulaci zmiňujeme, že smolné období pro cestující začalo vykolejením nákladního vlaku soukromého dopravce OKD Doprava v Olomouci dne 22. června, kdy došlo k prvnímu ochromení III. tranzitního koridoru. Bouřky a povodně, které následovaly o několik dnů později, přerušily znovu provoz na tomto koridoru v úseku Hranice na Moravě – Suchdol nad Odrou a to dokonce na více než 19 hodin. Mimoto vlivem bouřek, záplav a následných sesuvů půdy a podemletí tratí došlo k ochromení provozu a nahrazení vlaků nahradní autobusovou dopravou i na několika lokálních tratích především na Moravě a ve Slezsku. Vzhledem k rozsahu škod nedošlo ještě k úplnému obnovení provozu na všech poškozených tratích. Aktuální stav Vám přinášíme v následující tabulce.

TraťTrasaÚsekStav
343 Hodonín - Vrbovce Lipov - Velká n.Veličkouzastaven provoz
326Hostašovice - Nový Jičín horní nádražícelá traťzastaven provoz, není stanoven termín opravy
270Česká Třebová - BohumínSuchdol n.O. - Polomnesjízdná 1.TK, výhledové zprovoznění: 1. 9.
295Lipová Lázně – Javorník ve SlezskuŽulová - Javorník ve Sl.zastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
296Velká Kraš – Vidnavacelá traťzastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 8.
198Volary – StrakoniceVolyně - Lčovicezastaven provoz, výhledové zprovoznění: 31. 7.

Zdroj: České dráhy, Výluky tratí, SŽDC


Richard Weber Poslat mail autorovi , Walker Poslat mail autorovi | 14.7.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer DJ 
14.07.2009 (9:15)  
myrha: Díky za upozornění, už jsem si všiml. Teď ještě, aby ČD včas stáhli to datum "31. 7. 2009", aby to nepůsobilo tak trochu trapně.

Zpátky k těm tratím 296 a 326 - stejně šlo o tratě s nízkou frekvencí, a protože letos si budou muset kraje dvakrát rozmýšlet, kde ty vlaky objednají a v jakém rozsahu, tak tyhle dvě tratě by asi přišly na řadu jako jedny z prvních, i kdyby ty povodně nepřišly.
Registrierter Benutzer myrha  mail  
14.07.2009 (9:09)  
DJ: Podle mě tak velká akce by se proprala už v médiích ven, SŽDC na to jistě rezervy nemá.. Podle mě je tam ten údaj z důvodu, že ho ještě nikdo neopravil.. Vždyť dole v popisu je přeci: "není výhled na zprovoznění"..
¨
Oprava už je tam: Poznámka:

Trať je po povodni velmi silně poškozena, zatím není stanoven termín opravy tratě.
14.07.2009 (9:06)  
DJ: Tak taková silnice bez zajížďky asi není. Vlastně je - silnice vedená z Trhového Štěpánova v trase bývalé tratě až k obci Sedmpany (dále za křižovatkou pokračuje jako lesní cesta). A skoro nikdo tam nejezdí. Jenže tudy neprocházejí povodně :).
Registrierter Benutzer DJ 
14.07.2009 (9:06)  
Otázka z jiného soudku - ten údaj 31. 7. tam je jen ze setrvačnosti, nebo to je reálný termín zprovoznění tratě do Nového Jičína a na tom zprovoznění se už pracuje?
Registrierter Benutzer myrha  mail  
14.07.2009 (9:03)  
DJ: Netuším proč bourat domy? Když u nás může vést dráha po mostě se silnicí, proč by nemohla vést po silnici, jako tramvaj?
Frantisek: koukám, že jste mě předešel;)
Registrierter Benutzer DJ 
14.07.2009 (9:02)  
Frantisek: Jestli je to silnice z Horní Lhoty do Dolní Lhoty, kde v každé obci žije maximálně několik stovek lidí, a zároveň do těch obcí vede jiná silnice a nebude to znamenat nějakou zajížďku při cestě do nejbližšího města, tak bych snad i souhlasil a peníze do opravy nestrkal.
Ale i to je jenom můj názor, když by se proti tomu ozvaly ty obce nebo třeba družstvo, co tam tudy může chtít jezdit, tak by se to asi opravit muselo.

Ano, znám vlakotramvaj. A taky vím, že to není levná věc. To by čítalo bratru sto milionů na opravu tratě č. 326, pak výstavbu té "tramvajové" trati některou z novojičínských ulic, a pak ještě pořízení odpovídajících vlakotramvají.
Ne že by se mi to tam nelíbilo, ale vy byste, být veřejným představitelem, do toho ty peníze dal, když se nedostává peněz i na důležitější věci a těch peněz je obecně celkem málo?
14.07.2009 (9:01)  
DJ: Říká Vám něco vlakotramvaj?

Jinak zastavění koridoru pro žádoucí propojení tratí také něco vypovídá o velké části lidí, je to škoda, naštěstí jiní vymysleli onu vlakotramvaj.
14.07.2009 (8:57)  
DJ: V tom případě bych zvážil využití silnic a také je už případně po povodních neobnovoval, pro těch pár aut vesničanů...
14.07.2009 (8:56)  
M: Omyl. Vlastní vina tam není. Tedy je, ale jen částečně. Můžeme-li tak 25% zpoždění prohlásit za bezdůvodná, je opravdu důvod k sebechvále? A jsou-li zpoždění do 15 minut v pořádku, jak asi byli spokojeni cestující, jejichž případný přípoj (vlak, autobus, loď) nečekal? Ty statistiky by nebyly tak špatné, kdyby byly nastaveny tak, aby skutečně o něčem pravdivě vypovídaly.
Registrierter Benutzer DJ 
14.07.2009 (8:55)  
860 003: Nebylo by lepší zrušit všechny tratě, aby nepřekážely protékající vodě a autům?
Ne, nebylo.

Nezpochybňuji ani opravy poškozených úseků na tratích č. 198 a 295. Ale 296 a 326 jsou opravdu "cancoury" snadno nahraditelné autobusem, a ani v nákladní dopravě nejsou potřebné (snad kromě vojenské vlečky na 326, ale ta trať je nejvíce poškozena až v Bludovicích a u Nového Jičína, tedy až za vojenskou vlečkou)

Frantisek:
Zodpovědní a dopředu myslící lidé by pravděpodobně nejen provoz na trati do Nového Jičína obnovili, ale také by při té příležitosti obě novojičínské tratě propojili.
Zodpovědní lidé by dávali peníze do potřebnějších staveb, než je demolice několika až několika desítek domů v Novém Jičíně, která by musela nutně předcházet stavbě takové propojovací trati.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko