..: Pro zájemce o práci u ČD startuje druhý ročník programu ČéDés :..

Stipendijní program ČéDés, foto: České dráhyPraha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.

Podmínky pro přijetí do programu ČéDés

Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.

Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.

Seznam partnerských středních škol

  • Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
  • Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
  • Střední škola, České Velenice
  • Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
  • Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
  • Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
  • Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
  • Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
  • Střední škola technická a obchodní, Olomouc
  • Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk

Zajímá vás možnost pracovat na železnici?

ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura | 23.11.2009 (12:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
25.11.2009 (0:07)  
Heh, plasticky obrazky jsou vuci mne (no, asi spis ja vuci nim) taky imunni. Ale u detske doktorky jsem tu sestku v barevne knizce vzdycky nasel. Tak nevim:-))

cargonaut - v podstate to potvrzuje to, co jsem napsal - testy jsou jen aby se vlk nazral (mam na mysli ten stupen pro pokladni, cili ten nejbeznejsi). Momentalne projde kazdej, kdyz je zajemcu hodne, tak je to naopak to, o co se da oprit rozhodnuti. Znate to - mate sto "stejnych" moznosti a musite vybrat jednu. Tak vyhodite to, co je v abecede za K, co je tmavy, co neudela nejakej test atd. Proste se zkusi vsechno, jen aby se nemuselo losovat...
Ten test je proste priznacnej pro CD, resp. statni firmy. Zbytecna byrokracie, protoze to ale narizuje predpis cislo 16573, tak je to nezbytne...
24.11.2009 (23:14)  
M: Psychologická způsobilost se sociologickou elitou nemá nic moc společnýho. Psychotest je zaměřený na postřeh, rychlost rozhodování, logický uvažování a celkově na vyrovnanou osobnost. Náročnost psychotestů pro různé profese u dráhy se dost významně liší, nejvíc zabrat dostanou adepti na strojvedoucího a výpravčího.
Po pěti hodinách u psychologa a sérií testů je člověk zralej na čtyři velký panáky a osm piv a psychotest, kterým musí projít třeba baba v pokladně, je proti tomu sranda.
Další podmínky pro přijetí se mění podle toho, jak dráha potřebuje-např. dneska není potřeba na fíru ani maturita a ani technický vzdělání, což bylo ještě před několika lety naprosto nezbytné. Dneska berou na mašinu vyučený kuchaře, absolventy hotelových učilišť apod. Ale za pár let, až si dráha naplní stavy, může být zas všechno jinak.
Registrierter Benutzer JK ml. 
24.11.2009 (22:28)  
M: já na dráze nedělám kvůli barvocitu (přečtu půl knížky s puntíkama, zkoušel jsem ty 3D objekty co vystoupí z barevného pozadí při správném zaostření očí a vůbec nic). Nic není platné že ty čípky a tyčiknky co dělají v oku barevné vidění viděním se zdají být v pořádku. A z tabulky písmenek když se fakt soustředím přečtu ještě dneska komplet poslední řádek.....Paní drážní očařka mě dráhu zatrhla okamžitě s tím že pokud chci řidičák ona mi ho dá na rok a jezdit z povolání vůbec...Pokud prý ho chci "na furt" že mi ho určitě na B dají, ale jinde ona fakt nemůže.....Stačí?
Registrierter Benutzer JK ml. 
24.11.2009 (22:07)  
já bych vrhl do placu ještě jedno téma. Na palubu pendolina může Fitipaldi a kde jaká VIP mánička, ale nemůže tam legálně (teda co je mi známo, možná se ledy hnuly) student čtvrtého ročníku SŠ dopravní. Nejsem si jistý nestudoval jsem tuhle školu ale tuším, že tou dobou už zná základní předpisy (D1,2 a spol) taky je mu tou dobou už 18. Proč teda Fitipaldi může, ale ne tenhle kluk co zhusta může s cvičným diskutovat o vhodonosti toho či onoho článku v předpisech, nemůže???? A myslím, že pro Cargo jezdce ve dvě ráno kdesi u Hoštejna by takový člověk byl požehnání.....Nejde o to jestli může vlak řídít, úplně stačí když se bude moct legálně svézt na stanovišti. Zaručeně totiž narozdíl od mašinfíry na takové noční nebude mít usínací tendence a návěsti bude znát taky. Povolenky ke vstupu za prospěch, středoškolskou odbornou činnost.....
Registrierter Benutzer M 
24.11.2009 (22:03)  
MZ - Prijde mi to jak vstupni pohovor na kopace. Udelame silene slozitej test (jsou na to pravidla a taky musime nechat vydelat kamosum), vezmem vsechny. Aspon teda moc neverim, ze by to sito bylo nastaveno nejak extra huste. (Nebo ma nekdo pocit, ze u drahy dela sociologicka elita naroda?)
Registrierter Benutzer PepaN 
24.11.2009 (20:40)  
Miroslav Zikmund
Jasne o vysi me mzdy atd to nebude rozhodovat ale otaka znela zda-li se muze tazatel dostat s prumerem 1,4 tak jsem mu rekl ze ja mam takovy a takovy prumer a ze to bylo v pohode. Navic u tohoto stipendia se penize vraci kdyz propadnete atd... Takze ja se svym prumerem na tom budu lepe nez ten co ma ctyrky...
A pri prihlaseni na VS mi to mozna taky pomuze.
24.11.2009 (20:20)  
A ještě bych se chtěl zeptat když posílám tu přihlášku tak ten motivační dopis proč to chci atd... To platí jen pro středoškoláky nebo to mají posílat i ty ze základek...Dík..
24.11.2009 (19:42)  
M : výsledek dopravně psychologického vyšetření spadá do kategorie "důvěrných" informací, sděluje se pouze pouze vyšetřovanému a je součástí celkového vyšetření podle vyhl. 101/1995 Sb. Proti negativnímu výsledku se lze odvolat k vedoucímu psychologovi, který uďělá doplňkové testy a pak nějaký pokec. Jeho rozhodnutí je konečné.
Kolik vyšetřovaných neprojde se nikde nezveřejňuje.
Jsou kladeny požadavky na rychlost reakce. Dělají se různé počítačové testy (v psychologické terminologii baterie testů), v minulosti se dělaly pouze testy v papírové podobě. Svým způsobem jsou to testy podobné testům IQ. Podobné testy se dělají v pedagogicko-psychlogických poradnách u dětí zhruba ve 14 letech, na základě výsledku pak lze doporučit druh vzdělávacího zařízení (studijní směr).
Problém "objektivity" těchto testů (v případě rozhodnutí o pracovní karieře, právě u toho fíry) je dán subjektivním pohledem hodnotitele, protože každá osobnost je individuální a pokud se psychologovi nedostanete do předem naplánovaných škatulek, tak máte problémy.
V určitých hodnotách se může výsledek testů dělaných v 15 letech lišit od toho, co se dělá později. Jak kladně, tak záporně. Opakované psychologické vyšetření může být předepsáno pro toho, kdo se nějakým způsobem podílel na vzniku nehodové události.

PES38 : PMD se může používat pouze ve stanovených případech dopravních situací. Mimo jiné, pro jízdu jako PMD musíte mít seznání traťových poměrů jako traťový strojvedoucí.

Jožko : buďte ujištěn, že ve vaší pracovní karieře se vás nikdo nebude nikdy ptát na to, jaký jste měl průměr známek, zda jste maturoval s vyznamenáním nebo za 4x4, případně, že jste si musel matirutu zopakovat, nebude to rozhodovat ani při tom když se bude rozhodovat o výši vaší mzdy (možná to bude zajímat vaše potomky, když jim budete spílat za to, že mají špatné známky). Všechny bude zajímat akorát to, zda máte či nemáte maturitu. Podobně to platí i VŠ. Je jedno, zda máte červený diplom nebo jste udělal státnice s odřenýma ušima nebo s opáčkem.
Registrierter Benutzer PepaN 
24.11.2009 (18:15)  
749.236
No ja mel prumer ve druhaku asi 1,5 a v druhem pololeti 1,4 a ve tretaku 1,36 a bylo to O.K
Ale co vim tak u nas mel jeden typek jen tak tak tech 2,5 a dostal se a i kdyz ted sotva prochazi tak to nikomu nevadi. Pokud mas 1,4 nemusis se podle me bat.
24.11.2009 (16:18)  
Dobrý den...Můžu se zeptat když nemám žádné dioptirie a v druhém pololetí 8. třídy sem mel průměr 1,4 mám aspoň trochu šanci ze by mě tam mohli bzít?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko