Praha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.
Podmínky pro přijetí do programu ČéDés
Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.
Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.
Seznam partnerských středních škol
- Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
- Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
- Střední škola, České Velenice
- Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
- Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
- Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
- Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
- Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
- Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
- Střední škola technická a obchodní, Olomouc
- Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk
Zajímá vás možnost pracovat na železnici?
ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.
Zdroj: České dráhy

cargonaut - v podstate to potvrzuje to, co jsem napsal - testy jsou jen aby se vlk nazral (mam na mysli ten stupen pro pokladni, cili ten nejbeznejsi). Momentalne projde kazdej, kdyz je zajemcu hodne, tak je to naopak to, o co se da oprit rozhodnuti. Znate to - mate sto "stejnych" moznosti a musite vybrat jednu. Tak vyhodite to, co je v abecede za K, co je tmavy, co neudela nejakej test atd. Proste se zkusi vsechno, jen aby se nemuselo losovat...
Ten test je proste priznacnej pro CD, resp. statni firmy. Zbytecna byrokracie, protoze to ale narizuje predpis cislo 16573, tak je to nezbytne...
Po pěti hodinách u psychologa a sérií testů je člověk zralej na čtyři velký panáky a osm piv a psychotest, kterým musí projít třeba baba v pokladně, je proti tomu sranda.
Další podmínky pro přijetí se mění podle toho, jak dráha potřebuje-např. dneska není potřeba na fíru ani maturita a ani technický vzdělání, což bylo ještě před několika lety naprosto nezbytné. Dneska berou na mašinu vyučený kuchaře, absolventy hotelových učilišť apod. Ale za pár let, až si dráha naplní stavy, může být zas všechno jinak.
Jasne o vysi me mzdy atd to nebude rozhodovat ale otaka znela zda-li se muze tazatel dostat s prumerem 1,4 tak jsem mu rekl ze ja mam takovy a takovy prumer a ze to bylo v pohode. Navic u tohoto stipendia se penize vraci kdyz propadnete atd... Takze ja se svym prumerem na tom budu lepe nez ten co ma ctyrky...
A pri prihlaseni na VS mi to mozna taky pomuze.
Kolik vyšetřovaných neprojde se nikde nezveřejňuje.
Jsou kladeny požadavky na rychlost reakce. Dělají se různé počítačové testy (v psychologické terminologii baterie testů), v minulosti se dělaly pouze testy v papírové podobě. Svým způsobem jsou to testy podobné testům IQ. Podobné testy se dělají v pedagogicko-psychlogických poradnách u dětí zhruba ve 14 letech, na základě výsledku pak lze doporučit druh vzdělávacího zařízení (studijní směr).
Problém "objektivity" těchto testů (v případě rozhodnutí o pracovní karieře, právě u toho fíry) je dán subjektivním pohledem hodnotitele, protože každá osobnost je individuální a pokud se psychologovi nedostanete do předem naplánovaných škatulek, tak máte problémy.
V určitých hodnotách se může výsledek testů dělaných v 15 letech lišit od toho, co se dělá později. Jak kladně, tak záporně. Opakované psychologické vyšetření může být předepsáno pro toho, kdo se nějakým způsobem podílel na vzniku nehodové události.
PES38 : PMD se může používat pouze ve stanovených případech dopravních situací. Mimo jiné, pro jízdu jako PMD musíte mít seznání traťových poměrů jako traťový strojvedoucí.
Jožko : buďte ujištěn, že ve vaší pracovní karieře se vás nikdo nebude nikdy ptát na to, jaký jste měl průměr známek, zda jste maturoval s vyznamenáním nebo za 4x4, případně, že jste si musel matirutu zopakovat, nebude to rozhodovat ani při tom když se bude rozhodovat o výši vaší mzdy (možná to bude zajímat vaše potomky, když jim budete spílat za to, že mají špatné známky). Všechny bude zajímat akorát to, zda máte či nemáte maturitu. Podobně to platí i VŠ. Je jedno, zda máte červený diplom nebo jste udělal státnice s odřenýma ušima nebo s opáčkem.
No ja mel prumer ve druhaku asi 1,5 a v druhem pololeti 1,4 a ve tretaku 1,36 a bylo to O.K
Ale co vim tak u nas mel jeden typek jen tak tak tech 2,5 a dostal se a i kdyz ted sotva prochazi tak to nikomu nevadi. Pokud mas 1,4 nemusis se podle me bat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










