..: Pro zájemce o práci u ČD startuje druhý ročník programu ČéDés :..

Stipendijní program ČéDés, foto: České dráhyPraha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.

Podmínky pro přijetí do programu ČéDés

Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.

Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.

Seznam partnerských středních škol

  • Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
  • Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
  • Střední škola, České Velenice
  • Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
  • Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
  • Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
  • Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
  • Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
  • Střední škola technická a obchodní, Olomouc
  • Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk

Zajímá vás možnost pracovat na železnici?

ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura | 23.11.2009 (12:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.11.2009 (20:00)  
Jožko: Na fíru fakt ne. :-) Leda by sis chtěl ve volnym čase experimentovat s IGBT tyristorama :-)
23.11.2009 (19:54)  
Nejhorší na tom jsou ty zdravotní zkoušky. Na tom se hodně vypadává-třeba šeroslepost, barvocit ten je v pohodě.
Na výpravčího jsem to měl s dioptriemi v pohodě, je tam nějaká tolerance. Hlavně pak udržet dobré známky do čtvrťáku a nepropadnout!
registrovaný uživatel PepaN 
23.11.2009 (18:59)  
Tento stipendijni program mam a dostat se tam neni nic tezkeho, ovsem dioptrie nesmi byt zadne, kamarad mel dioptrie a uz ho nevzali, a delaji zdravotni prohlidky, ja byl v Praze a ten ocni mi docela dal...
Jinak myslim si ze moznost mit praci jistou na 5 llet je v teto dobe docela dobry job. Chcibyt strojvedouci ale vzhledem k memu prospechu na skole bych chtel mit i vysokou, ale nevim zda-li to ma cenu.
23.11.2009 (18:26)  
Ono těch zrakových podmínek je více, nejsou to jen dioptrie. Tak či onak je to pokrok proti "reálnému socialismu", kdy nesměl mít strojvedoucí při nástupu žádné dioptrie... připouštěly se až při opakované preventivní prohlídce po určité době praxe.
registrovaný uživatel PES38 
23.11.2009 (18:05)  
Na fíru jsou vyhláškou povoleny max. 2 dioptrie do dálky.
23.11.2009 (17:21)  
Myslím že zrak nesmí být nijak postižen.
23.11.2009 (17:08)  
Ví tu někdo jak oni hodnotí tu vadu zraku?Kolik smí mít dioprií atd?
23.11.2009 (15:05)  
Bohužel současný stav u ČD a potožmo SŽDC je dneska takový že kdo není fanoušek téhle práce a má možnost odejít dělat něco jiného odchází.Takže mezi strojvůdci,výpravčímy zůstavají jen mladí zanícency a nebo strarší pardálové kteří prostě v 50 letech horko težko budou schánět jinou práci.Prospuštění není tak horké jak se píše,protože prakticky neustále je v provozu podstav a když se modernizací zruší nějaká místa tak Ti co neodcházejí do důchodu se stěhují do jiných stanic kde lidé chybý.ČD/SŽDC potřebují opravdu výhledově sehnat dost velké množství zaměstnaců protože začínají do důchodu odcházet silné ročníky a nových lidí přichází minimální množství.Navíc výcvik strojvedoucícho nebo výpravčího se nezvládne za měsíc.
registrovaný uživatel Jacek 
23.11.2009 (15:04)  
Zvláštní, na jedné straně shánějí výpravčí, na druhé straně je ruší jak na běžícím pásu.

karel Dobrý:
Odkud jste, že sotva přežijete z platu strojvedoucího??? Tady na severu Moravy je to silně nadprůměrný plat, dělníci makají za minimum. Je teda fakt, že taková uklízečka má tady minimum a někde v Praze skoro 20 tisíc, na dráze jsou platy všude stejné.
K práci ve stresu, na nočních a se 40 let starými prostředky bych jen dodal, že se to týká všech profesí, nejen strojvedoucích, kteří si na to nejvíc stěžují. Zkuste si to ale vyměnit s tím dělníkem a budete jinak mluvit.
registrovaný uživatel RIS  mail  
23.11.2009 (14:42)  
Ač tato nabídka zaujme snad každého fandy železnice, nevím, zda bych do toho šel. Nemusí to být zajíc v pytli, ale když vezmu, že ČD neustále propouští a pomalu se neví, co bude za měsíc, tak bych se na 9 let ČD asi nezavázal... navíc by mě zajímalo, co ČD nabídnou absolventům za flek... ale lukrativní oddělení marketingu to asi nebude...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko