Praha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.
Podmínky pro přijetí do programu ČéDés
Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.
Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.
Seznam partnerských středních škol
- Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
- Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
- Střední škola, České Velenice
- Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
- Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
- Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
- Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
- Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
- Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
- Střední škola technická a obchodní, Olomouc
- Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk
Zajímá vás možnost pracovat na železnici?
ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.
Zdroj: České dráhy

Dále pak adept pro funkci strojvedoucího musí projít teoretickým i praktickým výcvikem, což je zhruba tak na 2 roky. Traťovým strojvedoucím nebo jen strojvedoucím způsobilým provádět posun s vozidly obsazenými osobami může být jen osoba starší 21 let. Jelikož čistě nákladní posun (Cargo) nebo posun s neobsazenými vozy u "matky" z podstaty není, tak strojvedoucí mladší 21 let věku není pro ČD zajímavý (traťovým výkonem je například jízda s motorovou zálohou z ONJ do depa ve Vršovicích nebo naopak).
Obdobně praktický výcvik výpravčího trvá zhruba rok. Nejdříve musí odsloužit nejméně 3 měsíce jako signalista (jak to bude poté, co se většina těchto pracovních pozic zruší nad tím nemá smysl meditovat), pak teprve jde do vzdělávacího kurzu pro výpravčí.
Děkuji.
Tim platem taktak na preziti totiz lidi akorat naseres, nez ze bys je dojmul. Viz Jacek a jeho priklad platu nizkeho platu. Jsou lidi, co maji plat mene nez polovicni a vyziji. Blbe, ale vyziji. Takze pokud jim strojvudce zacne povidat neco o tom, ze (musi stavkovat, protoze) nevyzije, tak je mozny, ze se jim bude otvirat kudla v kapse...
Jozko - Jinak myslim si ze moznost mit praci jistou na 5 llet je v teto dobe docela dobry job. Tohle vis jiste? K tem peti letum se zavazuje uchazec. Ono je to i tak, ze se zavazuje i firma? Tomu moc neverim. V principu by samozrejme byla blba, kdyby vyhodila cloveka, kteryho si vychovala, ale neverim, ze by si ho nechala za vsech okolnosti (jinak receno, CD tech pet let podle mne negarantuji). Ale smlouvu samozrejme na stole nemam
Karel Dobrý: kdyby měly ČD moderní mašiny, ve kterých by měl fíra zázemí, tak by nebyl potřeba žádný stip. program, fíra by byl na společenském žebříčku někde jinde, byl by to on, kdo jezdí s těmi krásnými moderními lokomotivami za 100 M kč a bere 60 000 kč měsíčně.
Pěkná utopie... ČD jsou a budou stát ve státě...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











