..: Pro zájemce o práci u ČD startuje druhý ročník programu ČéDés :..

Stipendijní program ČéDés, foto: České dráhyPraha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.

Podmínky pro přijetí do programu ČéDés

Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.

Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.

Seznam partnerských středních škol

  • Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
  • Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
  • Střední škola, České Velenice
  • Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
  • Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
  • Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
  • Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
  • Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
  • Střední škola technická a obchodní, Olomouc
  • Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk

Zajímá vás možnost pracovat na železnici?

ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura | 23.11.2009 (12:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Lee 
23.11.2009 (13:56)  
Právě postavení fírů a jejich práce bylo to, co mě odradilo od toho, udělat ten krok a jít do toho. I když jsem fanda mašinek apod., dnes soudný člověk musí uznat, že je to dřina, která ani není v materialisticky orientované společnosti dobře ohodnocena. S vtipem a zároveň hořkostí se směju kamarádovi, který bojuje na trati v montérkách, tričku ČD, montérbrašnou, chlebem se salámem a připomínám mu, že pár kilometrů odsud, za hranicí, vystupuje německý fíra po šichtě v košili, s kravatou, jako člověk, ne jako uhnaný zvíře.
23.11.2009 (13:55)  
Já se tento rok do tohoto programu BUDU hlásit.
Zavážu se jim sice na 5 let,ale není to celý život.

Děkuji želpage za článek tento a hlavně za ty budoucí slibované.Tento rok se musím rozhodnout pro svoji(asi) budoucnost.Doufám že za těch asi 5 let co tam začnu pracovat bude situace jiná než dnes.

Asi to vypadá, že jsem hodně naivní, ale když mě ty vlaky tak táhnou, nemůžu se tomu ubránit.
23.11.2009 (13:28)  
Karel Dobrý: kdyby měly ČD moderní mašiny, ve kterých by měl fíra zázemí, tak by nebyl potřeba žádný stip. program, fíra by byl na společenském žebříčku někde jinde, byl by to on, kdo jezdí s těmi krásnými moderními lokomotivami za 100 M kč a bere 60 000 kč měsíčně. Na to, že jede ve 40 let starém stroji, zodpovědnost za 600 t nákladu za 20 000 měsíčně... to fakt ne. Kamionáci měli mnohem víc peněz, také si to zasloužili. Ale té práce si vážím.

Dle mého názoru je pohled na fíry ve společnosti takový, že je to člověk, který to dál než na dráhu nedotáhl, nezbývá mu nic jiného, tak holt jezdí s vlakama. Dále, že to je blázen zamilovaný do mašinek bez osobního života
23.11.2009 (12:52)  
add:o každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.

Ani nemusíte hledat.Dělám na dráze skoro 30 let,z toho 20 strojvedoucího.Největší omyl mého života.Snil jsem o tom,jak povezu vlaky.Teď,když člověk najede 600 km za noc je mě z toho snu špatně.Za mzdu,kterou člověk dostane akorát přežije a podlomené zdraví,to za žádné peníze nekoupí.Striktní předpisy,které je nutno dodržovat,stres,noční,kvalitní stroje 40 let staré,kde táhne a když mrzne tak ani vatované kalhoty nezahřejí,to všechno je dráha.Nevím,jak budu jezdit do 65 let,nesedím v teple v parlementu.Mohl bych psát dál.
Když ptáčka lapají,pěkně mu zpívají....
23.11.2009 (12:22)  
Zajmá mě jak je to s vadou zraku kolik dioprii tolerují?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko