Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz

Jinak kdo si myslí, že se na 471 za těch 10 let výroby nic nezměnilo a že je pořád ve stejném provedení jako první kusy, doporučil bych mu si ty první (kromě prvních modernizací) a poslední jednotky projít a porovnat co se
změnilo a možná bude překvapený.
Tramvaj typu T3 znám, ale typ T14 či T13 mi jaksi nic neříká...
Na druhe strane, kdo potrebuje rozmrazit hlubokozmrazene potraviny, tak pro toho je T3 naprosto idealni. Staci umistit zmrazeninu kamkoliv do 50 centimetru od topeni (kde teplota kolisa mezi 50 a 80 stupni) a behem dvou zastavek je rybka jako ziva.
Podminkou je samozrejme pustene topeni, takze rozmrazovacich sluzeb lze cerpat nejcasteji v obdobi unor az kveten.
Ovsem - ten, kdo vymyslel salinu bez oken i bez klimy, je idiot taky...
V Praze jezdí mimo nejpočetnějších tramvají typu T3 "moderní vozidla ..." T14, která by podle výrobce měla přispět ke zlepšení kvality cestování a spokojenosti zákazníků, leč mnohem více komfortu a cestovního pohodlí nabízí stále ta stařičká T3, které dávají cestující, pokud mají možnost volby, často přednost. Nové a moderní ještě neznamená lepší užitné vlastnosti.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











