..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
04.12.2009 (19:02)  
Zkuste se taky někdy podívat na Západ. Ono jde mít i vozidlo, které je ZÁROVEŇ moderní, pohodlné 100% nízkopodlažní a s dobrými chodovými vlastnostmi. Pravda, co do činění s tím asi má i údržba tratí.
Registered user M 
04.12.2009 (18:57)  
Hawkey - (pokud to teda nemyslis nejak ironicky, ze to neni presne T14) jsou to ty dlouhy, nekolikaclankovy, nikoliv vsak oboustranny
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
04.12.2009 (18:43)  
Tady se povídá, že Vagónka není schopna vyrobit víc vozidel .. ono je to třeba dáno i tím, jaká je smlouva a harmonogram dodávek a hlavně na co má zákazník peníze.

Jinak kdo si myslí, že se na 471 za těch 10 let výroby nic nezměnilo a že je pořád ve stejném provedení jako první kusy, doporučil bych mu si ty první (kromě prvních modernizací) a poslední jednotky projít a porovnat co se
změnilo a možná bude překvapený.

Tramvaj typu T3 znám, ale typ T14 či T13 mi jaksi nic neříká...
Registered user M 
04.12.2009 (18:22)  
Jsem zvedav, jak na tom pritelkyne bude, az ji bude sedmdesat. No ale urcite jste oba ve vyborne kondici a zraneni a nemoci se vam vyhnou az do stovky...
04.12.2009 (17:53)  
Keltman: Mám bohužel to "štěstí" jezdit "moderní" T13 pravidelně a rozhodně si o ní nemyslím nic moc pěknýho. Jelikož na rozdíl od M mám obě kolena v pořádku rád se vyšplhám do výšin K2, kde se i při velké obsazenosti pohodlně usadím a dojedu domú bez velkýho cukání a házení. Toť moje osobní zkušenosti z Brna. Btw. K2ky má ráda i moje přítelkyně, která rozhodně žádnou vlakofilií ani jinou podobnou úchylkou netrpí a historické věci rozhodně v lásce vúbec nemá.
Registered user M 
04.12.2009 (17:17)  
T3? To je ta, kterou ocenuji zejmena ti horolezci, ktere bavi prekonavat ty dva obrovske schody? Teda ja byt starej a mit spatny kolena, tak radeji lezu do nejake nizkopodlazni, nez do te s "vybornymi uzitnymi vlastnostmi"...

Na druhe strane, kdo potrebuje rozmrazit hlubokozmrazene potraviny, tak pro toho je T3 naprosto idealni. Staci umistit zmrazeninu kamkoliv do 50 centimetru od topeni (kde teplota kolisa mezi 50 a 80 stupni) a behem dvou zastavek je rybka jako ziva.
Podminkou je samozrejme pustene topeni, takze rozmrazovacich sluzeb lze cerpat nejcasteji v obdobi unor az kveten.

Ovsem - ten, kdo vymyslel salinu bez oken i bez klimy, je idiot taky...
04.12.2009 (17:09)  
Miroslav Zikmund: Můžu přidat zážitky z Brna, zde jezdí mimo mnoho různých renovací a novostaveb tramvají T3, také nové tramvaje T13 a popravdě jsou tu lidé spokojení, jelikož se tam dostane mnohem více lidé a nestojí si na hlavách, jak v těch starších, které stále na těch nejvytíženějších linkách jezdí. Ty renovace starších jsou vhodné na méně obsazené linky, kde i přesto už jezdí mnohem oblíbenější nové vozy. Další výhodou je určitě větší komfort než ve starších modelech, to jsou zkušenosti z Brna. Je však také pravdou, že tramvaje T13 mají narozdíl od pražských T14 první dveře určené pro cestující a ne jen pro řidiče, což umožňuje pohodlný výstup ze všech částí vozu.
Registered user Martin Š.  mail  
04.12.2009 (16:59)  
Ano, mohla by ta výroba probíhat rychleji, ale je dobře, že těch ešusů bude víc. Dokonce si myslím, že do toho roku 2015 by jich mohly kopit až 100 (celkově stejnosměrná verze) určitě by se pro ně našlo využití.
04.12.2009 (16:51)  
Dusanh : ČKD chrlilo ČME-3 v takovém provedení, které vyhovovalo požadavkům odběratele a jeho provozním podmínkám. Na jedné straně mrazy 30 i více stupňů na druhé pak teplota kolem 40 stupňů a více na sluníčku a v obou případech si čmeláček brumlá a brumlá a jede. Na údržbu postačil jednoduchý AVOMET a sada klíčů... O nějakou inovaci, která by vyžadovala další techniku a stála by více peněz, ale čmeláček by na posunu nebo přetahu brumlal stále stejně a jezdil stejně pomalu zákazník nestál. Prototypově se nějaký 8 nápravový stroj vyrobil...

V Praze jezdí mimo nejpočetnějších tramvají typu T3 "moderní vozidla ..." T14, která by podle výrobce měla přispět ke zlepšení kvality cestování a spokojenosti zákazníků, leč mnohem více komfortu a cestovního pohodlí nabízí stále ta stařičká T3, které dávají cestující, pokud mají možnost volby, často přednost. Nové a moderní ještě neznamená lepší užitné vlastnosti.
04.12.2009 (16:37)  
To Dusanh:A já jsem si na těch 30 let starých 770 zajezdil a vím své. Na účely,pro které byly projektovány a vyráběny,byly vynikající. Nelze srovnávat lokomotivu pro těžký posun a elektrickou jednotku pro příměstskou soupravu-přesto si myslím,že si zmíněné 770 trochu úcty zaslouží-nepoužívejte je,prosím,právě tak jako 781,co by odstrašující příklad. Ony za to nemohou a lidem,kteří na nich prožili kus života to rve srdce. Děkuji.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko