Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz

Další zážitek s jejími kvalitami mám, když jsem na jednom starším kousku sáhnul na vodorovné madlo nad dvousedačkama. Příště už to neudělám, vrstva prachu kterou jsem tím setřel nebyla zrovna malá.
Omlouvám se za OT.
Pokud jde o tyhle jednotky řady 471, tak by mě v první řadě moc zajímalo, z čeho se tenhle nákup zaplatil a kde to bude přesně jezdit. Informace o tom neexistují a spíš, než na Prahu bych se vsadil spíš o Ostravsko (aspoň z větší části), kde má kraj poněkud progresivnější přístup k železnici, než bývá v zemi zvykem. Ale i kdyby všechno šlo do Prahy, tak takhle nízké počty stejně "žabotlamy" neodstraní, protože systém "Eska" se má ještě dost rozšiřovat. Off record i z vysokých míst na ČD zaznívá, že tato "osvědčená" vozidla tu budou ještě jedno či 2 desetiletí. A ještě drobnost: cestuju tím relativně často ("S-Bahn kolem Prahy je jedna z mála opravdu použitelných věcí na české železnici), ale v interiéru jsem si žádných rozdílů mezi 471.001 a třeba 471.046 opravdu nevšiml. Snad kromně trochu jiných sedadel v novějších sériích, která jsou ale plně srovnatelná s těmi staršími.Technické věci jakožto platící cestující neřeším, protože na komfort přepravy nemají vliv.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











