..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
04.12.2009 (23:24)  
@Nechic: Co si máme představit pod T4? Dojem prostornosti možná navozuje fakt, že jezdí na linkách většinou místo K2. Na dvanáctce s prázdninovým provozem ale neprázdninami pro vysokoškoláky bych vám ji nepřál zažít.
Další zážitek s jejími kvalitami mám, když jsem na jednom starším kousku sáhnul na vodorovné madlo nad dvousedačkama. Příště už to neudělám, vrstva prachu kterou jsem tím setřel nebyla zrovna malá.
Omlouvám se za OT.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
04.12.2009 (23:13)  
Když jde o ty tramvaje..Po mém dlouhém pobytu v Brně mohu říct, že Škoda 13T byla asi jediná která tolik nevrzala jako ostatní šaliny (hlavně T4 a dvě T3) a dost prostorná. Přišlo mi, že oproti té pražské se do ní vešlo i více lidí a nebylo tam tolik "prvků, které překáží", ale asi to dělaly ty dveře navíc. Jako náhrada 2xT3 je to však diskutabilní. U nás v Liberci si zakládáme na různých rekonstrukcích T3 a nemůžeme si stěžovat :)
04.12.2009 (22:56)  
Keltman: no po pravde ZSSK dostane 10 ks 671 za rovnaku alebo lepsiu jednotkovu cenu ako CD tychto 15 ks 471, takze asi tak.
registrovaný uživatel M 
04.12.2009 (22:50)  
Sharky33 - ano, presne na to jsem narazel. Ac je to spravne 13T, tak myslim, ze vsichni pochopili, o cem je rec i pri zmince o T13...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.12.2009 (21:28)  
Keltman: o kolik dražší než co ? 471 a 671?
04.12.2009 (21:13)  
Já se chcu zeptat, jako uplnej technickej amater o kolik je drazsi vyrobit dvousystem? Aby to mohlo kdyztak zajizdet i sem dolu na moravu, taky bysme tu potrebovali neco noveho.
04.12.2009 (20:46)  
M - Hawkey to určitě ironicky nemyslel, on má pravdu, jsou T3 a pak 13T a 14T toť vše.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.12.2009 (20:37)  
Keltman: Tramvaje Škoda 13T (Brno), 14T (Praha) i 16T (Wrocław)jistě mají víc sedadel, než K2, ovšem nahrazovat mají soupravy T3, kterým odpovídají i délkově. A tam je "výhra" na straně starých dobrých T3. Brno má tu neocenitelnou výhodu, že může "sarančata" dát na linky, kde dříve jezdily K2 a kapacita bude dostatečná, my v Praze tuto možnost nemáme- leda bychom nahrazovali "sarančaty" linky, obsluhované sólo tramvajemi T3 sólo. Osobně můžu říct, že se mi mnohem lépe cestuje v klasické T3 po modernizaci (ať už v pražském, nebo brněnském duchu), než těmito předraženými nepodělky. Je to dáno jednak klidnějším chodem podvozků (zejména v obloucích), tak mnohem lépe vyřešeným interiérem (podélné sezení, kdy se člověk pomalu koleny dotýká naproti sedícího cestujícího není zrovna ono a připomíná spíš koňku než moderní tramvaj). Řeč ovšem není o původních laminátových seslích, které už většinou po zásluze skončily v propadlišti dějin. Ovšem pokud se "saranče" nasadí na méně vytížené linky s minimem oblouků jako ve Wrocławi, může s tím panovat spokojenost. Tolik k tomuto tématu.
Pokud jde o tyhle jednotky řady 471, tak by mě v první řadě moc zajímalo, z čeho se tenhle nákup zaplatil a kde to bude přesně jezdit. Informace o tom neexistují a spíš, než na Prahu bych se vsadil spíš o Ostravsko (aspoň z větší části), kde má kraj poněkud progresivnější přístup k železnici, než bývá v zemi zvykem. Ale i kdyby všechno šlo do Prahy, tak takhle nízké počty stejně "žabotlamy" neodstraní, protože systém "Eska" se má ještě dost rozšiřovat. Off record i z vysokých míst na ČD zaznívá, že tato "osvědčená" vozidla tu budou ještě jedno či 2 desetiletí. A ještě drobnost: cestuju tím relativně často ("S-Bahn kolem Prahy je jedna z mála opravdu použitelných věcí na české železnici), ale v interiéru jsem si žádných rozdílů mezi 471.001 a třeba 471.046 opravdu nevšiml. Snad kromně trochu jiných sedadel v novějších sériích, která jsou ale plně srovnatelná s těmi staršími.Technické věci jakožto platící cestující neřeším, protože na komfort přepravy nemají vliv.
04.12.2009 (20:01)  
MildaIV: Bohužel zkušenosti, co mám já a moji známí jsou právě opačné a Porše je pro ně pěkné. hezké a nějak zvlášť se necuká. Jakož popravdě má myslím T13 víc sedadel než K2, i když některým odtažitým nespolečenským lidem může vadit, sezení na boku, ale zase je to brněnská bojová výsadková šalina jezdící pod vlajkou Moravstánu, tak co chcete:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
04.12.2009 (19:55)  
Já si myslím, že jich už převzali 58...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko