..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer messah 
05.12.2009 (14:16)  
SYN: ano, a jako reakce lidí z okolí prahy bude to, že sice mají slony, ale jezdí u nich i spousta jiných starých vozidel, přičemž si nikdo z nich už neuvědomí, že jinde jezdí víceméně jen tato stará nepohodlná vozidla. je to smutné
Registrierter Benutzer SYN 
05.12.2009 (13:39)  
Hm, tak tuhle hlasku o dalsim nakupu stejnosmernych Slonu rozdejchavam uz od vcerejska aporad jeste jsem nas****j. Prve mi dost vadilo kdyz uz se ciste ss jednotky kupovaly nekolik dlouhych let (v poctu 60), no ale hlavni vysvetleni bylo "dvousystemova verze je jeste ve vyvoji" a "je podepsana smlouva ktera se musi naplnit". No dobre no, tak jsem cekal a doufal. A dneska vidim ze ac obe podminky uz padly (uz LZE objednat dvousystemove Slony a prvni smlouva je temer naplnena) tak dalsi objednavka padla zase na jednosystemovky. To uz je u mne donebevolajici drzost, rict ze budou MOZNA v roce 2012... kdo umi cist PR CD ten si pod tim hned predstavi "ale spis o par let pozdeji".
Proc proboha nekoupi aspon 4 dvousysteovky "propagacni", ktere by se dostaly k nam na jih, okoli Plzne a Brna, otupil by se hrot tomu ostremu nepomeru (i kdyz trochu symbolicky ale porad lepsi nez nic) a byl by trochu klid. Ale to ne, budeme jich mit napred 75 na severu (pochopitelne skoro vsechny v Praze, symbolicka vyjimka Ostrava) a az pak se uvidi...
Okolo toho nahrazovani jednech z nejstarsich vozidel (rada 451/452) - okecat se da patricnym zpusobem vsechno, ja bych naopak rekl ze se JEDINA NIZKOPODLAZNI ELEKTRICKA JEDNOTKA u nas soustredila vyhradne v Praze a okoli (po prvotnim mirnem rozptyleni, a prave v ocekavani jejich blizke budouci nahrady novym typem), a po dobe rovne cele generaci zel. vozidel se nahrazuje novou a ty zase jdou jenom do Prahy (s malou vyjimkou nekolika malo kousku pro Ostravu).
Tohle me proste stve, a nas***i lide nekdy reaguji iracionalne. Me napriklad kdyby se momentalne nekdo v nejakem referendu (mozna i volbach?) zeptal na budoucnost CD tak v tom vzteku bych to zrusil komplet, bez nahrady. Lidi propustit, masiny prodat (z vetsi casti do muzea) a slus. Par problemu by to sice zpusobilo (ale ono se vsecko da prekonat, holt by se vic jezdilo vlastnima autama a autobusama. Zase by se dost usetrilo.
Jako proc si tohle vic nehlidaji ve vlastnim zajmu odborari? Dyt se takovymto zpusobem nasira nezanedbatelne mnozstvi zakazniku cimz se zhorsuje jistota jejich pracovnich mist, ne? Myslim ze by odborari meli k tomu taky neco rict, k takovemuto silne nerovnomernemu rozdelovani investic (hliniky jsou s prehledem nejdrazsi nakupy vozidel CD).
Taky bych rekl ze by bylo dobry co nejdriv u dopravy objednavane JM krajem zusit jestli by nektery soukromnik (z tech co se uz ted sami nabizeji) nebyl ochotnej a schopnej nahradit CD s lepsima vozidlama, kdyz toho CD nejsou evidentne schopny...
Uvedomuju si ze nastvanej clovek jako ja neni uplne objektivni ale s tim nic nenadelam, musel jsem to tu takhle napsat. Uvidime jestli to prejde nebo se nalada "zruste tu bandu uplne" udrzi...
Registrierter Benutzer Etienne  mail  
05.12.2009 (13:00)  
Pavel Z: jen jsem chtěl něco podotknout, není třeba hned podrážděně reagovat,zas úplná kravina to není. A řadu 831, příští rok stále turnusovanou, si můžete klidně prohlédnout i zevnitř, a to byla její výroba ukončena v době, kdy žabotlam byl sotva na rýsovacím prkně.... Nemluvě o "vrstevnicích" 850 a 851. ČR (ČD) nejsou jen Praha a její "žabotlamy".
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
05.12.2009 (12:43)  
Pavel Z: Když ono ani to B nemusí být o moc novější. "Červená koženka" se tuším dělala v letech 1975-84, zatímco žabotlamy řady 472 jsou snad z roku 1973. Nota bene minimálně motoráky řady 831 nebo Bixy jsou taky starší, než žabotlamy. Ani jednu z uvedených řad se ovšem ve skutečnosti nikdo vyřazovat nechystá: pokud ROPID nezkrachuje, budou žabotlamy potřeba v okolí Prahy ještě za 10 let. Slovní průjem na toto téma ze strany PR ČD je samozřejmě jiná kapitola.
05.12.2009 (12:29)  
Etienne: Nebazírujte na kravinách. Narozdíl od těch mašin se s žabotlamem může seznámit i běžný cestující přímo "vnitřně", nebo máte pocit, že většina kouká co je táhne, když sedí např. v Béčku?
05.12.2009 (11:23)  
Já si myslím, spíše jsem přesvědčen, že jednotky 451 a 452 jen tak neskončí. Už jen proto, že jich před krátkým časem několik prošlo opravou, dokonce jsem ji viděl už v "korporátním" nátěru. Možná, že nebudou turnusovány, ale letmo jich bude určitě řada ještě jezdit několik let. Na posilových vlacích a náhrada za 471, které spolehlivostí moc neoplývají. Dalo by se říci, že "korporát" ji docela slušel, což se nedá říci o elektrických lokomotivách-to je hnus a ještě nepraktický pro údržbu v přijatelném vzhledu. FRK
05.12.2009 (10:47)  
Až to bude, tak to bude a já tomu uvěřím. Jsem názoru, že ešusy už měly dávno v Brně jezdit...
Registrierter Benutzer Etienne  mail  
05.12.2009 (10:20)  
"Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah" - to se poněkud nezakládá na pravdě, starší jsou např. 705,141,121...
Registrierter Benutzer nms 
05.12.2009 (9:51)  
No, konečně - a já se už bál, co že to bude jezdit na elektrizované Zlínce :) Vypadá to, že kombinace žehla + 010ky asi ne, co ... Konečně i u nás poznáme kvality nízkopodlažních vozidel :D
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
05.12.2009 (9:11)  
Nechic: Věčné reinkarnace tramvaje T3 .. no já na svůj názor. Byť se vymění trakční výzbroj, udělá se modernizace podvozku, dá se nová skříň ... pořád je to T3 s pevností papírového draka.. V běžném provozu je to vcelku jedno, ale dojde-li k nehodě, je to pak o něčem jiném. Jsem osobně přesvědčen, že kdyby do sebe šly vloni v Ostravě místo T3 moderní tramvaje tak ty počty zraněných a mrtvých byly nižší..
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko