Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz

Proc proboha nekoupi aspon 4 dvousysteovky "propagacni", ktere by se dostaly k nam na jih, okoli Plzne a Brna, otupil by se hrot tomu ostremu nepomeru (i kdyz trochu symbolicky ale porad lepsi nez nic) a byl by trochu klid. Ale to ne, budeme jich mit napred 75 na severu (pochopitelne skoro vsechny v Praze, symbolicka vyjimka Ostrava) a az pak se uvidi...
Okolo toho nahrazovani jednech z nejstarsich vozidel (rada 451/452) - okecat se da patricnym zpusobem vsechno, ja bych naopak rekl ze se JEDINA NIZKOPODLAZNI ELEKTRICKA JEDNOTKA u nas soustredila vyhradne v Praze a okoli (po prvotnim mirnem rozptyleni, a prave v ocekavani jejich blizke budouci nahrady novym typem), a po dobe rovne cele generaci zel. vozidel se nahrazuje novou a ty zase jdou jenom do Prahy (s malou vyjimkou nekolika malo kousku pro Ostravu).
Tohle me proste stve, a nas***i lide nekdy reaguji iracionalne. Me napriklad kdyby se momentalne nekdo v nejakem referendu (mozna i volbach?) zeptal na budoucnost CD tak v tom vzteku bych to zrusil komplet, bez nahrady. Lidi propustit, masiny prodat (z vetsi casti do muzea) a slus. Par problemu by to sice zpusobilo (ale ono se vsecko da prekonat, holt by se vic jezdilo vlastnima autama a autobusama. Zase by se dost usetrilo.
Jako proc si tohle vic nehlidaji ve vlastnim zajmu odborari? Dyt se takovymto zpusobem nasira nezanedbatelne mnozstvi zakazniku cimz se zhorsuje jistota jejich pracovnich mist, ne? Myslim ze by odborari meli k tomu taky neco rict, k takovemuto silne nerovnomernemu rozdelovani investic (hliniky jsou s prehledem nejdrazsi nakupy vozidel CD).
Taky bych rekl ze by bylo dobry co nejdriv u dopravy objednavane JM krajem zusit jestli by nektery soukromnik (z tech co se uz ted sami nabizeji) nebyl ochotnej a schopnej nahradit CD s lepsima vozidlama, kdyz toho CD nejsou evidentne schopny...
Uvedomuju si ze nastvanej clovek jako ja neni uplne objektivni ale s tim nic nenadelam, musel jsem to tu takhle napsat. Uvidime jestli to prejde nebo se nalada "zruste tu bandu uplne" udrzi...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











