..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Snickers  mail  
27.01.2010 (17:50)  
honzatvs: s těmi vozíčkáři, to je sporné. Kdyby chtěl na regionální trati vystoupit z 914, tak je nejrychlejší pomocí 2 lidí toho dotyčného vynést i s vozíčkem.
27.01.2010 (17:42)  
Nejsem zdaleka tak zkušený cestovatel vlakem jako většina lidí tady, ale můj dojem z jízd Regionavami nic moc... Na první pohled sice skoro zázrak co udělali z originálu, líbí se mi, ale jak se to rozjede...Měl jsem snad horší pocity než 810, ale to je asi jen subjektivní dojem, protože tam už to člověk čeká podle vzhledu :-) Z toho co jsem četl, tak by uspokojivé vozidlo na „vedlejší regionální“ tratě možná vzniklo spojením pozitiv 814 a slovenských 813. Jinak by se mi zdálo lepší provádět rozsáhlejší opravy a „humanizace“ šukafonů, za jednu RN by bylo třeba 15 až 20x 810+010 (v tom samozřejmě chybí snížené náklady na provoz a údržbu RN) a „někdy“ je nahradit modernějšími vozidly. Vozíčkáři by ale asi nesouhlasili...
registrovaný uživatel Snickers  mail  
27.01.2010 (17:37)  
Yoshua: Tahle krabice jezdí i na 076 a obsazenost je tak 5-8 lidí. Tuhle trať čd nezruší jenom z toho důvodu, že by o ní měl zájem jiný dopravce. Co bych řekl k 814: nepovedená reko., hlučná, nepohodlná, ošklivá, s hnusnym nátěrem, nízkopodlažní jednotka na regionální tratě kde !nejsou! nástupiště.Má i pár výhod oproti 810+010 a to je řídící vůz, pohodlnější otvírání dveří a kulturnější wc(prozatím). Ocenim nejvíc pohodlnou přepravu kol oproti 810.
registrovaný uživatel Yoshua 
27.01.2010 (17:24)  
happy: Jistě jsem neměl na mysli že by zrovna u nás jezdily osobáky narvané.To je záležitost maximálně ranní a odpolední špičky, v Ne odpoledne jezdí ze Zn 10-15 lidí. Ale existuje něco menšího než Regionova duo, co nahradí 810? Pak jsou zde také názory na zrušení těchto tratí(což 241 se snad netýká).
registrovaný uživatel happy 
27.01.2010 (16:39)  
my máme rádi ty naše rachotiny ale příjemné vidět žluťáska
Ano ... Proto tam většina spojů jezdí s pár lidma...

Zase ale míň míst k sezení.
To sice ano, ale vzhledem k obsazenosti našich regionálních tratí to bohatě postačuje. A tam, kde to nestačí, tam nemá toto vozidlo co pohledávat.
27.01.2010 (16:37)  
Doporučuji si zjistit, jak široké jsou lehátka záchranářů...

Na to jsem nemyslel. A nikde nemůžu ten údaj najít. Mají záchranáři zvláštní lehátka pro Regionovy a zvláštní pro Elefanty?
registrovaný uživatel Yoshua 
27.01.2010 (16:34)  
U nás na trati 241 jezdí Regionova jen o víkendu,střídá se s 810.Takže když občas jedu tak porovnávám. Hezčí jenom v tom smyslu že je modernější (my máme rádi ty naše rachotiny ale příjemné vidět žluťáska) Hlučnost v motorovém voze jen o něco menší než v šukafónu, vzhledem k tomu že by mělo jít o jiný motor a reko vnitřek(odhlučněnost,tepelná izolace). V řidicím voze není ticho jako v Btaxu ale hluk menší.Zase ale míň míst k sezení. Záchod z raketoplánu nekomentuji. Co se týče jízdních vlastností, přijdou mi podobné jako u 810 (rozjezd, cukání při řazení převodů), ikdyž známý psal že jel po reko trati 248 do Šatova a nepoznal že je v 810. Takže své přidá i stav kolejí...toť jen malé stručné srovnání. Ale buďme rádi za Reginy
registrovaný uživatel waszyn 
27.01.2010 (16:20)  
Možná jsem slepý, ale kromě zastaralého ledkového displeje nevidím zásadní rozdíl mezi designem interiéru ř.843 a 814. Design ř.843 byl tak nadčasový, že tento design interiéru vyvedený na vozidle v roce 2010 je možné nazvat moderním?
27.01.2010 (16:02)  
Joska Holibajda-jste snad první člověk, od kterého čtu, že je strašně hlučný motorový vůz(814), zatím jsem pouze slyšel/četl nadávky, hlavně na 914.

Pokud jsou mé počty dobré, tak nyní zbýva dodat 44 jednotek DUO a 6 jednotek Trio.Dohromady 50 ks.(počítám bez jednotky 814 103, která je již hotová).
27.01.2010 (15:58)  
Nadstandardně široká ulička je i v Bdmtee nebo Railjetu... schválně, jestli tušíte proč?

Aby mohla být užší sedadla?
Já chápu, že široká ulička usnadňuje pohyb cestujících, ale co je moc, to je příliš. V tomto případě už nešlo o usnadnění průchodu ale o co největší počet míst k stání na úkor sedadel.
Pro srovnání šířka uličky:
Elefant: 52 cm (v patře 45 cm)
Regionova: cca 75 cm
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko