..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
22.01.2010 (22:37)  
Každopádně mi tu chybí ty mašiny, které by bylo schopné dálkově ovládat. Protože tu mluvíme povětšinou o relacích, kde jezdí peršingovic a esovic rodina. Max. pro Os v IDS JMK by se daly dovybavit plecháči. Ale nic z toho není, nad rámec testovacích kusů 754 a 242.
22.01.2010 (22:33)  
Kromě relace Brno-Břeclav-Olomouc jsou tu ještě další, třeba Praha-Ústí-Cheb, nebo Brno-Jihlava-České Budějovice. Také si je dokážu představit na osobácích - třeba Pardubice-Jaroměř, Jihlava-Havlíčkův Brod...

hlavně, aby už jezdily...
22.01.2010 (22:27)  
Elias :) A proč bys z toho potom dělal řídící vůz a neudělal klasický vagon? 160 km/h ber jako provozní rezervu – kdo ví, jestli ty rychlíky fakt jednou 160 jezdit nebudou... Důležitá je ta řídicí funkce vozu, a pak ta plošina.
22.01.2010 (22:25)  
radekedar : Rychlost 160 km/h, moderní výbava ANO, tak proč to chceš dát pouzer na rychlíky? Není to málo? Uplatnění by to našlo až v EC.
registrovaný užívateľ bugear 
22.01.2010 (22:21)  
@Poborskiii: A co tohle: §23 odst. 2: "Při splnění podmínek uvedených v odstavci 1 může zadavatel zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení bez uveřejnění za předpokladu, že podstatně nezmění zadávací podmínky a zahájí jednací řízení bez uveřejnění bezodkladně po zrušení předchozího zadávacího řízení". Změna dodací lhůty by dle mého názoru takovou podstatnou změnou byla.
22.01.2010 (22:05)  
Elias is best: Určitě ne proto, aby to jezdilo na vlaku, kterej jede jednou po loko a jednou po ŘVZ za den :-P
22.01.2010 (22:00)  
No tychlíky, ale co třeba Sp a Os – nápověda, linka R 9xx Brnp–Břeclav–Přerov–Olomouc, tam je moc fajn věc nemuset úvraťovat v Břeclavi.
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
22.01.2010 (21:57)  
Elias is best Na co to kupujem? Například na rychlíky? (Malá nápověda - 190/220/225/240)

Edit ex post: Podmínkou je zatrolejování 240ky...
22.01.2010 (21:45)  
Trainman: Tak na co to kupujem?
EuroCity: Snad to bude kvalitnější než Bmee, nemyslíš?
22.01.2010 (21:25)  
Elias is Best: EC na Slovensko Praha-Žilina neměni ani jednou směr cestu, kromě EC Detvan který jede z Ov-Svinova uvrati na na Havířov. Ani EC z Bohumína na B-lavu nemění směr jízdy, takže určitě je to utopie tyto jednotky na EC
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko