..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel BigDye 
23.01.2010 (12:36)  
K té rychlosti: vezměte to opačně. Fakt by se vyplatilo dneska stavět vozy na rychlost nižší? Budou sloužit desítky let...
registrovaný uživatel junkrs 
23.01.2010 (12:21)  
Ještě jsem se chtěl zeptat, zda náhodou nějak nejsou technickými parametry limitovány tratě, na kterých je možno/nemožno provozovat sunuté vlakové soupravy s řídícími vozy traťovou rychlostí. Myslím tím třeba min. poloměry oblouků, spád nebo stoupání tratě, převýšení atd. Díky.
registrovaný uživatel junkrs 
23.01.2010 (12:03)  
To Anowis: ...Mě připadá termín "rychlost 160 km/h" na tratích stále jen reklamní tah. Vemte si to logicky na trati 090 Praha - Ústí nad Labem....
Neví, co tvým příspěvkem bylo myšleno, ale EC Praha-Ústí jezdí až 160 km/h, chebské rychlíky až 140 km/h. Jízdní doba dle JŘ je v tomto úseku u vlaků EC uměle prodloužena a je tudíž stejná s R, aby byl dodržen takt právě s vlaky na/z Cheb/u. Rozhodit stejný takt EC/R by znamenalo pro EC zrychlení o několik málo minutek, ale pro cestující, kteří nyní vědí, že jim to jede prostě po hodině, by v tom byl zase zmatek. Takhle je aspoň nějaká rezervička pro případná zpoždění.
registrovaný uživatel milan 
23.01.2010 (11:56)  
Pokud jsem pochopil, tak o trati Brno-Budějice se mluví v horizontu elektrifikace 240, což bude ... :D ... někdy? A, pokud se nemýlím, tak by se ta 240ka měla celá narovnávat ne? Ale to jsou jen ty plané předvolební řeči, takže bůh ví.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
23.01.2010 (11:09)  
Osobně bych viděl jejich využítí na ucelených rychlících na rameni Praha-Děčín, Praha-Brno apod, kde je jízdní doba poměrně krátká a jedna souprava pendluje několikrát za den než nějaký rychlík Plzeň - ČB - Jihlava - Brno, kde by navíc v úseku Veselí n.L. - Brno stačil řídící vůz s rychlostí do 80 km/h..
registrovaný uživatel Bakiy 
23.01.2010 (10:39)  
Plzen-CB-Jihlava-Brno a ridici vozy? K cemu to bude dobre? V CB se tak jako tak budou soupravy menit, (budou se pridavat/odebirat vozy a loko taky bude potreba z/do Plzne (jsou zde doma) do/z CB nejak dopravit). Takze ridici vuz na teto uvrati je spis kontraprodutivni. Navic dokud se nepodari dosahnout takovych jizdnich dob, aby rychlik dojel z CB za necele dve hodiny az do Jihlavy (a ne do Cerekve jako dnes), tak se pobyty v CB budou spis prodluzovat nez zkracovat. Jizdni dobu z Cerekve do Jihlavy musim nekde "utopit" at chci nebo ne. A uvrat v Jihlave? Jiz dnes jsou zde pobyty 6 minut. Vzhledem k velikosti uzlu a dispozicim stanice zde vlak tak jako tak bude minimalne tri, spis ctyri minuty, stat a za ctyri minuty jsem chopen pri uvratove jizde preprahnout.
registrovaný uživatel Anowis 
23.01.2010 (10:37)  
Mě připadá termín "rychlost 160 km/h" na tratích stále jen reklamní tah. Vemte si to logicky na trati 090 Praha - Ústí nad Labem, jezdi soupravy EC, které dále v Nemecku jedou i 200 km/h a dále rychlíky směr Cheb s max rychlostí 120 km/h. Přesto je jízdní doba v tomto úseku 103 km STEJNÁ!!!. Ale je pravda, že v úseku Bohušovice - Lovosice je úsek asi 9 km kde se dá jet i 160km/h.
23.01.2010 (10:37)  
adMildaIV: Upřímně, ono je řídícímu vozu úplně fuk jaké vozidlo řídí. V Brně jsou řídící vozy 954 rozchozeny s 854 a 842 (běžný provoz)přes vozy 054, a vyzkoušeny s 754 (MSV elektronika) bez problémů přes vozy Bdmtee, 242 přes vozy Bdmtee bez úprav drobátko kostrbatě, ale lze. U té plechovky je největší problém nabíjení, protože řídící vůz nemá CZE a plechovka ho neuměla nabít, takže se řídilo než došly baterky.
23.01.2010 (10:19)  
SYN: Není řada 943 určená spíš k motorovým vozúm než lokomotivám ?
23.01.2010 (9:53)  
Nádražák: K čemu proboha na tento úsek, když tam neni žádná úvrať???
Elias is best: Proč proboha EC na Slovensko?
Využití bych viděl třeba na Rkách Brno-Břeclav-Přerov-... apod. Je potřeba využít hlavní vlastnosti této soupravy-snadné obraty.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko