Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Neví, co tvým příspěvkem bylo myšleno, ale EC Praha-Ústí jezdí až 160 km/h, chebské rychlíky až 140 km/h. Jízdní doba dle JŘ je v tomto úseku u vlaků EC uměle prodloužena a je tudíž stejná s R, aby byl dodržen takt právě s vlaky na/z Cheb/u. Rozhodit stejný takt EC/R by znamenalo pro EC zrychlení o několik málo minutek, ale pro cestující, kteří nyní vědí, že jim to jede prostě po hodině, by v tom byl zase zmatek. Takhle je aspoň nějaká rezervička pro případná zpoždění.
Elias is best: Proč proboha EC na Slovensko?
Využití bych viděl třeba na Rkách Brno-Břeclav-Přerov-... apod. Je potřeba využít hlavní vlastnosti této soupravy-snadné obraty.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











