..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
23.01.2010 (9:40)  
Trošku to předeběhlo dobu.Nejdřív se měly udělat rekonstrukce na lokomotivách a potom vyrobit 961.
Syn-ty snad myslíš,že to bude jezdit s Banglema.Lok které přicházejí v úvahu mají všechny el.topení.V tomto jsi asi ze znalostí řad u ČD mimo.
23.01.2010 (7:29)  
K navrhovanému využití na tratích Brno - Břeclav - OL, Pha - UL- Cheb:
Jsou to sice úvraťové vlaky, ale ta úvrať se v těchto případech náramně hodí. Je totiž využita k výměně jednosystémové lokomotivy za dvousystémovou. Pokud by soupravy měly řídící vůz, vezla by vlak v celé trase jedna lokomotiva a ta by musela být dvousystémová. A jak víme, těch je proklatě málo.
Využít by se tyto vozy daly spíš na trati Brno - JI - CB - Plzeň. Tam jsou hned dvě úvratě a v budoucnu má být celé toto rameno napájeno jedním napěťovým systémem.
registrovaný uživatel Natix  mail  
23.01.2010 (1:34)  
Omluvte trochu hloupý dotaz, ale disponují lokomotivy rodiny peršingů, tj. X6X vůbec nějakým dálkovým řízením, alespoň dvojčlenem jako třeba řady 122, 242 atd.?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.01.2010 (1:22)  
Tak trochu nesouhlasím; za prvé, elektrické topení nemají ojedinělé kousky, ale naprostá většina rychlíkových dieselových lokomotiv; u nás dokonce v současné době prakticky všechny. Funkce řídicího vozu se dobře využije i pro zcela neúvraťové rychlíky/osobáky bez ostrých obratů; ty totiž mohou bez dalších komplikací končit i v dopravnách, kde není k dispozici posunovač či objízdná kolej, což podstatně zvyšuje operativnost. Navíc řada 961 elegantně řeší naprostou absenci bezbariérových vagónů v parku ČD.
registrovaný uživatel SYN 
23.01.2010 (1:04)  
To co tu pripomenu neni z me hlavy, ale bylo mi to odpovezeno chytrymi hlavami v drivejsi diskuzi o ridicich vozech - nicmene si to tu dovolim pripodotkou, bo by si to nekdo nemusel uvedomovat.
Rada 943 je urcena k motorovym loko, jelikoz ma nezavisle naftove topeni. Naopak tato budouci rada 961 bude mit elektricke topeni, proto by byl tak nejak nesmysl ji spojovat s motorovymi loko, jelikoz by netopila (nanejvys s temi ojedinelymi kousky co maji generator pro vozy s el. topenim). Takze tu uvazujme jen o elektrikach ke kterym by se 961 radila.
Pochopitelne by se jeji ridici funkce nejlepe vyuzila na tech vlacich (nejspis hlavne R) ktere na sve trase maji nejake ty uvrate ci ostre obraty.
Sice je to pravda renovovany vagon se slusnym vybavenim takze z toho by se tez na EC uzil, ale to by jeho hlavni schopnost (rizeni loko) zustala (temer) bez vyuziti a to tak nejak nebyl ucel veci. Ackoliv pokud nebude vcas upraven dostatek loko tak se i to muze stat...
23.01.2010 (0:49)  
Súhlasím, Elias sa snaží za každú cenu niečo tresknúť. By ma zaujímal jeho vek :)
Keď raz nepracujem na dráhe a som len cestujúci, tak sa nebudem hrať na hrdinu a filozofovať nad vecami, ktorým nerozumiem!
22.01.2010 (23:43)  
Elias: Zdrž se komentářů..Je evidentně vidět, že jsi nic z toho, co ti bylo řečeno nepochopil..škoda :-(
registrovaný uživatel Koudy 
22.01.2010 (23:06)  
K lokomotivám - o provozu s řídícími vozy se uvažovalo u imaginární ř. 361, u dalších 363 se snad měla doplnit výbava.
registrovaný uživatel bugear 
22.01.2010 (22:55)  
Mimochodem nezdá se vám tady něco podezřelé? U předchozích zakázek byla vždy nejdřív TZ z ČD a až potom zveřejnění v IS VZ. Potom taky: http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230164&najdi=424288&n#424288
Takže bych se nedivil, kdyby nic nebylo.
22.01.2010 (22:52)  
Josef Petrák : No jednou, ale zatím na tuto rychlost nemá žádný ( dobře, mám Bdtmee, ale lokomotivy na 160 nejsou dobře stavěny... ). Teď bych to využíval na ÉCéčka a expresy... Určitě lepší než ´´Béčka´´, nemyslíš?
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko