..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
22.01.2010 (21:02)  
Elias is best: U nás je myslím si použití systému push/pull na EC vlacích úplná utopie.
22.01.2010 (20:55)  
Thingie: Mezi lokomotivu a takovýto řídící vůz lze zařadit jakýkoliv vůz klasické stavby vybavený zásuvkami UIC a příslušným průběžným kabelem. Horší je to s lokomotivami. Pro možnost ovládání z řídících vozů je zatím upraveno jen několik zástupců řady 754 ČD a jen jeden zástupce řady 242 ČD, konkrétně 242.204, na těchto strojích se zkoušelo řízení z vozu 954. Zkoušky probíhaly také s řadou 755 (řízenou z vozu 943), ale ta nyní patří ČD Cargo.
22.01.2010 (20:51)  
No, já bych to odhadoval na EC na Slovensko ( teda, pokud bude mít vlak dobré potahy sedaček ).
22.01.2010 (19:55)  
messah: původní před rokem zrušená(odložená) soutěž měla dobu trvání zakázky 47 měsíců od zadání zakázky. Původní soutěž byla ale otevřená, zatímco nynější byla v režimu "Jednací bez výzvy k účasti v soutěži" a vyhlášena tak nebyla a tedy ani doba trvání nebyla zveřejněna. Takže také nevím, o jakém krátkém termínu je řeč.
Registrierter Benutzer MIGOŠ 
22.01.2010 (19:39)  
Ano, používala se okolo Brna zkušebně souprava 754.013 (už nějaký ten pátek vybavená zásuvkama UIC)+ vozy Bdmtee + 954.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
22.01.2010 (19:32)  
Bezva, ted ještě aby ten vagon jezdil po kvalitní trati a bude nám hej
Registrierter Benutzer SYN 
22.01.2010 (19:20)  
Hm, tak o ceně lze spekulovat ale o užitečnosti toho co vznikne asi pochybovat nelze, už aby to tu bylo. Ovšem uvěřím teprve až jich bude aspoň několik homologovaných a skutečně jezdit na vlacích, do té doby to bude stále ještě jen jeden z ohlášených projektů, co jich už bylo...

thingie: no tuším minimálně Bdmtee by se použít daly, už se taky při pokusech s řídícími vozy používaly. Ale možná i další, nevím.
Registrierter Benutzer thingie  mail  
22.01.2010 (19:20)  
Které řady vozů ČD, teď nebo v nejbližší budoucnosti dostupné, se dají zařadit mezi lokomotivu a takový řídící vůz?
Registrierter Benutzer messah 
22.01.2010 (19:19)  
V článku je uvedeno, kdy to má být hotovo?
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
22.01.2010 (19:15)  
Pokud v PARSu už nemají dávno hotovou projektovou dokumentaci a nejlépe i rozpracovaný prototyp, spíše jsem k tak krátkému termínu skeptický. A stejně se ještě musí uskutečnit celá testovací a homologační procedura. Spíš jsem zvědav, jestli se vůbec někdy během zbývající životnosti pravidelně povozí plánovanou konstrukční rychlostí 160 km/h.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko