..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
23.01.2010 (20:23)  
Bartisko+esa/bt: problem je v neexistenci dvousystemovych jednotek, tudiz vsude kde jsou dva systemy jezdi eso+bt.....
Registrierter Benutzer junkrs 
23.01.2010 (19:46)  
To Anowis:...všude se řeší 160 km/h.....
To Snickers:...že ho stavej na 160km/h tím se okruh zužuje na koridory....
A kolik jako by se mělo řešit u vozů pro dálkovou dopravu? 120 nebo 130 nebo 138 (:-)) nebo kolik? U nás je prostě Vmax 160, tak je škoda, když už se něco modernizuje, dělat to na rychlost nižší. Cenově už to vyjde prakticky nastejno, jestli se to předělá na 140 nebo na 160. Jo něco jinýho by bylo, kdybych si nechal předělat ŘV, který bude jezdit pouze na lokálce s Vmax 60.
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
23.01.2010 (18:36)  
Snickers: no právě, na moravě máme celkem houby. Akorát v Ostravě mají ty tři elefanty a víc tornád než tady na jihu...např Os Břeclav-Přerov jsou samé esa s Bdt/Bt.
23.01.2010 (18:27)  
Ad Rodny:V depu Chomutov.Jezdily zde 843 004,005,007,OO9,O15,016,017 a018 a všechny bez problému komunikovaly s 943 002,003,004,007,008,009,010,011 v jakékoli kombinaci a bez sebemenších problémů.
Že by chcípla 843 z důvodu připojení 810 propojením HP-to byla leda averze 843,vůči 810,protože to žáden racionální důvod nemůže mít :-)
Registrierter Benutzer Snickers  mail  
23.01.2010 (17:38)  
Bartisko: ano, většina Os vlaků na koridorech jsou jednotky, vzhledem k tomu že Os směr od prahy spadají do integrovaného systému, tak je takt většinou kolem 30min.Tak si spočítejte kolik je to Os vlaku denně v provozu v podobě jednotek. Samozřejmě nemam takovej přehled o moravě.
23.01.2010 (17:35)  
Josef Novák: Pod kterým depem jste jezdíval? Vím, že za dob x43 v Krnově s komunikací problém nebyl, neb se o to pořád někdo staral, horší to bylo hlavně v začátcích jejich umístění do DKV Olomouc, kdy často jezdilo cokoli jiného, než x43, protože se spolu některá vozidla odmítala bavit. Dneska už je stav lepší, nebo se to akorát podařilo správně nakombinovat. Každopádně osobně si pamatuju, jak "dokonale" fungoval systém na 843, když se k soupravě 843+043+943 připojila v Jindřichově ve Slezsku 810 a po spojení brzdového potrubí 843 prostě zdechla a odmítala jakoukoli komunikaci. Jakmile tato souprava dojela do Krnova a rozpojily se hadice, tak 843 okamžitě naskočila.
23.01.2010 (16:25)  
Ad Pepas87:problemy prevazne na ridicich vozech...

Já na nich jezdil několik let,najezdil asi 250 tisíc Km,ale problémy na řídících vozech žádné nebyly.Řídící systém na těchto vozech vždy šlapal perfektně.Mouchy byly jinde u motoráků(motory,kola,kompresory atd..)
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
23.01.2010 (16:03)  
Snickers: že na Os na koridorech jezdí jen žabotlamy a elefanti? A co peršing/eso a tři Bdt/Bt to vám nic neříká? Na většině koridorech všednost...je tu sice pár tornád jak střídavých tak stejnosměrných, ale téměř všude je výše zmíněna kombinace.
Josef Novák: nevadí, že mají jen 2 brzdové kotouče, ale hlavně mají jiný typ brzdových jednotek (viz. Bmee mají taky jen 2 kotouče a vesele si valí 160 :)
23.01.2010 (15:24)  
jj slisel jsem "kecy" od strojvedoucich, kteri na nich jezdili, pokud teda zrovna jezdili a nestali v depu a misto nich 810...
problemy prevazne na ridicich vozech...
Registrierter Benutzer Yves 
23.01.2010 (15:23)  
Dle očekávání Pars. To abysme dle očekávání začali chodit pěšky. :o)
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko