Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

To Snickers:...že ho stavej na 160km/h tím se okruh zužuje na koridory....
A kolik jako by se mělo řešit u vozů pro dálkovou dopravu? 120 nebo 130 nebo 138 (:-)) nebo kolik? U nás je prostě Vmax 160, tak je škoda, když už se něco modernizuje, dělat to na rychlost nižší. Cenově už to vyjde prakticky nastejno, jestli se to předělá na 140 nebo na 160. Jo něco jinýho by bylo, kdybych si nechal předělat ŘV, který bude jezdit pouze na lokálce s Vmax 60.
Že by chcípla 843 z důvodu připojení 810 propojením HP-to byla leda averze 843,vůči 810,protože to žáden racionální důvod nemůže mít :-)
Já na nich jezdil několik let,najezdil asi 250 tisíc Km,ale problémy na řídících vozech žádné nebyly.Řídící systém na těchto vozech vždy šlapal perfektně.Mouchy byly jinde u motoráků(motory,kola,kompresory atd..)
Josef Novák: nevadí, že mají jen 2 brzdové kotouče, ale hlavně mají jiný typ brzdových jednotek (viz. Bmee mají taky jen 2 kotouče a vesele si valí 160 :)
problemy prevazne na ridicich vozech...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











