..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jurik 
01.02.2010 (13:19)  
Fraška, hnus, chce se mi blejt velebnosti. Co to stálo peněz to výběrové řízení, a výsledek byl více(méně) dopředu očekávaný. Páni manažeři a celé vedení ČD si z nás dělají srandu a (už řadu let) se ubohému pracujícímu občanovi-cestujícímu, vysmívají do ksichtu. Zářný příklad ten jejich mluvčí, více nesympatickou, jízlivou, arogantní osobu, s potutelným, slizkým úsměvem, jako je pan Šťáhlavský, si už ani nemohli vybrat. ČD a jejich management bych dal jako synonymum pro současnou českou společnost - bezcharakterní parazity co plundrujou a jen vysávají a těží na úkor běžného normálného občana, komunismus jsem nezažil, takže nemůžu srovnávat, ale tenhle stav se mi hrubě nelíbí, při slovech jako lobbista, developer, manažer, byznysmen se mi otevírá nůž v kapse.

V rámci úspor by mohli opět turnusovat bobiny a na neel.tratě hurá s loďáky, ponorkami, však děti je mají rády a dospělí si rádi retro jízdou v 830/850 připomenou své dětství. A když už cirkus, tak stylově, hlavně dbát na p.....ny (viz. korporátní najbrt vzhled).

Aneb welcome to Imperium Romanum cca. 400 A.D., panem et circenses, ... a za pár desítek let přišel úpadek, resp. totální konec (úpadek už trval dlouho).
registrovaný uživatel karosa  mail  
01.02.2010 (13:15)  
"Dokázal byste někdo odhadnout, kolik by za "ušetřené" peníze mohlo být nových vozů třeba Bmz a Ampz?"
Asi ani jeden. pan generální ředitel Žaluda a jeho někteří náměstci mají už přece ojeté svoje služební vozy, vždyť už je mají skoro celý rok....
registrovaný uživatel junkrs 
01.02.2010 (13:06)  
Dokázal byste někdo odhadnout, kolik by za "ušetřené" peníze mohlo být nových vozů třeba Bmz a Ampz?
01.02.2010 (13:03)  
Pro SYNa: Jo zruš ČD a můžeš zrušit i tyto stránky, trumbero. Vo čem by si tady pak diskutoval,když by vše šlapalo jak švýcary,co?! Tak nefňukej,přilep zadek na koženku a dívej se přes zamatlaný okno na tu bílou nádheru ;-))
01.02.2010 (12:58)  
Mně se to nelíbilo od začátku - kupovat vozy, které byly u sousedů určené na sešrotování... když tehdy DB "za humny" rozdávalo zadarmo svoje Halberstadty, ČD žádný zájem neměly (vzali si to Maďaři, Albánci atd.). A teď jsou najednou ojeté vozy DB dobré, bohužel zadarmo už k mání zdaleka nejsou. Poslední rok už jsem přestal věřit, že se vůbec někdy něco koupí, takže tahle zpráva vlastně není nic nového...
Rekonstrukce vozů jsou dobrá věc a každá železnice to dělá - ale chce to udělat pořádně, a ne že za velké peníze pošlu do Trnavy nějakých 60 vozů, půl roku budu nucen jezdit s Bc na EC (protože některé vozy byly tak špatně provedené, že po příjezdu do Prahy jely do Trnavy znova), abych pak nakonec měl téměř totéž co předtím. Klimatizaci, která nasává vzduch přímo u brzd, takže po rychlém brzdění začne celé kupé kašlat, jsem nikde jinde neviděl.
01.02.2010 (12:38)  
Privatizace ČD by to třeba vyřešila. Ale když se podívám, jaké problémy s privatizací jejich drah měla vyspělá Velká Británie v 80.letech, tak u nás by to asi byla katastrofa.
01.02.2010 (12:36)  
No, už zbývá jen vytáhnout Byz-k...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
01.02.2010 (12:34)  
Už při zadání jsem říkal, že uvěřím, až to bude stát přede mnou u peronu. A ČD opět nezklamaly! Takže přemalujeme koženky na modro a bude. Proč se snažit, smlouvy se státem /kraji/ jsou podepsány, penězovod otevřen, takže se zaměříme na důležité věci. Třeba na stávku kvůli zdanění režijek. Opět vám milé ČD tleskám. Fakt nechápu, proč vám ubývá zákazníků...
registrovaný uživatel SYN 
01.02.2010 (12:30)  
Zrušit... (ČD)
01.02.2010 (12:29)  
Je zajímavé, že už mě to nepřekvapuje...

Ovšem mě zajímá, jak to vymyslí, protože s kraji těch 100 bylo beztak zahrnutu. Asi si dvorní dodavatel - Škoda (jak bylo nedávno na Idnesu) zase na na něčem pochutná...
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko