Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.
Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.
Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

V rámci úspor by mohli opět turnusovat bobiny a na neel.tratě hurá s loďáky, ponorkami, však děti je mají rády a dospělí si rádi retro jízdou v 830/850 připomenou své dětství. A když už cirkus, tak stylově, hlavně dbát na p.....ny (viz. korporátní najbrt vzhled).
Aneb welcome to Imperium Romanum cca. 400 A.D., panem et circenses, ... a za pár desítek let přišel úpadek, resp. totální konec (úpadek už trval dlouho).
Asi ani jeden. pan generální ředitel Žaluda a jeho někteří náměstci mají už přece ojeté svoje služební vozy, vždyť už je mají skoro celý rok....
Rekonstrukce vozů jsou dobrá věc a každá železnice to dělá - ale chce to udělat pořádně, a ne že za velké peníze pošlu do Trnavy nějakých 60 vozů, půl roku budu nucen jezdit s Bc na EC (protože některé vozy byly tak špatně provedené, že po příjezdu do Prahy jely do Trnavy znova), abych pak nakonec měl téměř totéž co předtím. Klimatizaci, která nasává vzduch přímo u brzd, takže po rychlém brzdění začne celé kupé kašlat, jsem nikde jinde neviděl.
Ovšem mě zajímá, jak to vymyslí, protože s kraji těch 100 bylo beztak zahrnutu. Asi si dvorní dodavatel - Škoda (jak bylo nedávno na Idnesu) zase na na něčem pochutná...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











