..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kraken 
01.02.2010 (14:51)  
Aspoň nebudeme mít typ UIC-X! :-)
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
01.02.2010 (14:51)  
Ahtisaari - Vtipné, ale moc se díváte na televizi
01.02.2010 (14:47)  
Bude se to odehrávat takto:

1. Během nejbližších šesti měsíců přijde Škoda s projektem nového vozu pro dálkovou dopravu. Budou tiskovky s vizualizacemi, bude se řešit design (Kotas), barvičky (a na zdejším fóru hlavně zásuvky). Deklarovaná cena cca 28 mil./ks za 2. třídu, 33 mil./ks za 1. třídu. Tím se zabije léto.

2. Sůra z MfD a Josef Petrák z ŽP v létě vyšťárají, že to nebudou nové vozy, ale totálně vykuchaná béčka, koupená od ČD za 1,-Kč/ks. ČD ani Škoda to nevyvrátí. NIKDY přece nedeklarovali, že půjde o ZCELA nové vozy, pouze o NOVÉ vozy v rámci sítě ČD.

3. ČD vypíšou tendr na míru. (cca listopad 2010)

4. V tendru zvítězí Škoda s nabídkovou cenou cca 39 mil./ks za 2. třídu, 48 mil./ks za 1. třídu. Inovace a úprava parametrů ve prospěch komfortu cestujících.

5. Dva další účastníci tendru se odvolají, definitivní výsledek bude potvrzen v červnu 2011.

6. Květen 2014. Na předvolebním mítinku na (rušeném) Masarykově nádraží křtí prezident Jiří Paroubek a ministr dopravy Jaroslav Tvrdík první tři dodané vozy 2. vozové třídy.
První jízda v čele se 151 (nouzově nasazenou, žlutozelenou) a 380 (v Najbrtu, nicméně čerstvě chcíplou) do stanice Český Brod a zpět proběhne bez větších potíží, bezpečnostní opatření prezidentské ochranky ale způsobí zdržení celkem 48 vlaků osobní dopravy. Babitron tolik červených teček na jednom místě nepobere.

7. Je týden po křtu, dva týdny před volbami. Sůra, nyní dopisovatel Želpage, získá od náměstka ČD pro marketing Martina Grilla kopii dodavatelské faktury, ze které vyplývá cena 165 mil.Kč za vůz.
Tvrdík mluví o spiknutí, volební manažer ODS Jan Kubice posílá do Želpage balík Kilometrických bank, skládací štafle, mačetu a 400 tele jako poděkování.

8. Leden 2015. Tvrdík se stává ředitelem čerstvě vzkříšené divize Siemens Kolejová vozidla a od Škody kupuje za 3,7 mld. Kč licenci na výrobu zmíněných vozů. Akcionáři Siemensu ho jedou osobně zbavit funkce, ale v kanceláři najdou pouze jeho rezignační dopis a obal od letenky.

9. 2022, říjen. Po několikaměsíčním úsilí si Payus na stromě u svinovského nádraží oddechl. Právě se mu podařilo zachytit všech 8 dosud dodaných vozů najednou, v ucelené soupravě. Že jsou řazeny ve vlaku, který ČSD (České státní dráhy), vypravují pro fanoušky Baníku na cestu do Prahy, není až tak podstatné.

10. Březen 2025. Pars Nova oznámil finále projektu Regionova Sextet. ČSD vzápětí oznamují, že touto soupravou budou nahrazovat Pendolina, která v roce 2018 prodaly do Bosny.
Registrierter Benutzer land 
01.02.2010 (14:39)  
strejcekms: Shodneme se na tom, že po 20 letech tureckého kapitalismu nemáme nic lepšího, než ty samé vozy, co v 89, akorát odešla do hajzlu ta údržba. A to proto, že je to prostě nepopiratelný a do očí bijící fakt.

Tomu říkám výsledek DLOUHODOBÝCH a AKTIVNÍCH SNAH...(;-DDDDD
01.02.2010 (14:37)  
Takhle to dopadá, když se do vozidel dlouhodobě nic neinvestuje, a pak začnou problémy, ale to už je bohužel pozdě, to je prostě laxní přístup ČD i naší vlády, ketrá by mohla přímo nakoupit nějaké kvalitní a moderní kolejová vozidla, např. jako v Rakousku, a ne lít peníze do Černé Díry, protože, takhle se nikdy ničim podobným, co jezdí za našima hranicema nesvezeme. :-(
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
01.02.2010 (14:32)  
land - jenže za minulého "režimu" sice asi údržba frčela, ale vagony se kupovali stejně samé "šunky"

Tak že se na něčem opravdu schodneme.. (-:
Registrierter Benutzer land 
01.02.2010 (14:24)  
strejcekms: Že auto má jinou životnost než vlak?

TAK TÍM SPÍŠ se o to měli povolaní STARAT a MYSLET na TO a ZAŘÍDIT se podle toho, nemyslíte???

Že si nelze jen tak zajít do bazáče pro vagóny?

TAK TÍM LÉPE se měli povolaní o ty současné a dostupné STARAT, nemyslíte???

Na jednom se shodneme - od 89 se měli ale opravdu, ale opravdu AKTIVNĚ a DLOUHODOBĚ snažit o něco jiného. Takhle to totiž končívá, když se na něco totálně vyse*ete, protože o tom ho*no víte a JE JEDNO, kolik tiskových prohlášení a dalších maškarád k tomu vydáte a kolik kašparů - PR expertů, mluvčích a dalších konferenciérů si ke kamufláži vlastní neschopnosti najmete!

363 versus bobina: no tak při DNEŠNÍM stylu údržby, při DNEŠNÍ odborné úrovni managementu a z toho plynoucích rozhodnutí a jejich kvality a při DNEŠNÍCH výsledcích údajně AKTIVNÍCH a DLOUHODOBÝCH SNAH tedy ROZHODNÉ NE! Ono totiž za minulé éry se vědělo, že snaha bohužel jaksi není koksovatelná.....(;-DDD

A jen tak mimochodem PRÁVĚ můj styl údržby vede k tomu, že Favorit je do poslední špetky využit a NAHRAZEN už DÁVNO odpordejem hospodárně vozem novějším, bezpečnějším, silnějším, rychlejším, kapacitnějším, což je možné právě jen a tehdy, když se tomu TROCHU věnujete. A nemusíte sledovat, jak osoba k tomu POVOLANÁ bere statisíce za to, že mele nesmysly, fakta (i PRÁVĚ ta Vámi uvedená) nezná, nebere na vědomí, NECHCE SLYŠET, a JÁ jako cestující mám na ně přispívat??? Děkuji, i kdybyste mě získal pro myšlenku Vás chápat a jejich DLOUHODOBÉ a AKTIVNÍ ŠLENDRIÁNSTVÍ omlouvat, tak FINANCOVAT to po mě chtít prostě nemůžete. PROTO jezdím autem.
Registrierter Benutzer Jurik 
01.02.2010 (14:18)  
SzKT: no jo, musím se mírnit :-) tu horkokrevnou povahu mám po svých jugoslávských prarodičích.

Ale vše zmíněné - koženkové vozy, hnusné WC, strašná okna, nemožnost větrání, nefunkční topení, nebo naopak přetopené vozy, kde není tlačítko, tak mnohdy nadlidský úkol při otevírání dvěří (např. u 460) atd. atd. Poznávám to pravidelně, protože jezdím vlakem skoro denně. Auto nemám, při svém platu jsem rád, že jsem rád, takže mi nic jiného nezbývá, než využívat veřejnou dopravu. Ještě, že mám kryplkartu a nemusím platit ty přemrštěné ceny za neodpovídající kvalitu (aneb za hodně peněz málo muziky). Ale už mě to nebaví, resp. dochází trpělivost, pořád jen sliby, chyby. Asi se fakt tou radou budu řídit, dokud do toho nesednu, tak neuvěřím.

Chtělo by to (ale ne jen ja jednu jízdu, to by přežili a vyšli z toho moc lacinno, a oklepali by se z toho rychle) pana Žaludu a další stovky bafuňářů nechat povinně cestovat našimi vlaky (ne pendolinem, nebo vindobonou), ale ať si projedou např. 130/140, na mapě to vypadá hezky, ostatně jako mnohé další - elektrifikovaná dvoukolejná trať (pro spádovou oblast x desítek tisíc lidí), ale v realitě ..., radši ani nemluvit. A takových tratí, kde se s kulturou cestování (v rámci standardu EU, když se to tu furt omílá) nesetkáte, je hodně.

A co je nejvíc smutné, že to u sousedů, kteří na tom byli podobně, jde (viz. Maďarsko, Rumunsko). Holt z železniční velmoci, kterou jsme byli (už od dob 1.republiky až po 80.léta), se stalo pojízdné šrotoviště.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
01.02.2010 (14:16)  
land - jasně uznávám máte v něčem pravdu, ale auto má jinou životnost než vlak. Ale uznávám že o vozový park je třeba se starat neustále, stejně jako na tom favoritu dělat nějakou údržbu. Já jsem jen chtěl naznačit že u vlaku si jen-tak nezajdete do "bazáče" a nekoupíte hned 100 vagonů za cenu skoro nového-ještě k tomu že 1. je šrot a druhej pěknej, ale předraženej a jestli to takhle doopravdy bylo tak čd docela chápu a snad by se mohli pokusit o něco jiného.

land- takže podle vás škoda řada 363 nevydrží při dnešní rychlosti nákupu nových loko. stejně jako bobina??? :D
01.02.2010 (14:10)  
Šéfredaktor >
Pro zajímavost jsem doplnil zmínku dvou anket, které v magazínu proběhly. Kupodivu čtenáři hlasovali víc optimisticky, než bývají zdejší diskuse na tyto témata laděné. :)
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko