Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.
Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.
Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

A jen tak úplně mimochodem, dlouhododbá a aktivní snaha v původním slova významu mívá PONĚKUD ODLIŠNÉ výsledky, kdyby takto aktivně a dlouhodobě vyvíjeli v ČKD Zamračenou a ve Škodovce Bobinu, tak můj strejc ještě hází na stroji lopaty uhlí. A úplně mimochodem čest těmto strojům a jejich tvůrcům, protože TAKTO si představuju AKTIVNÍ a DLOUHODOBOU SLUŽBU!!!
/část tiskové zprávy/
Dobrý den,
rádi bychom Vás informovali o tom, že České dráhy zrušily výběrové řízení na nákup 100 starších voz ze zahraničí.
Ve stanovené lhůtě pro podání nabídek, tj. 24.11.2009 obdržely České dráhy v rámci otevřeného řízení pro veřejnou zakázku "Dodávka 100 ks osobních železničních vozů formou finančního leasingu"dvě nabídky, při otevírání nabídek dne 25.11.2009 hodnotící komise konstatovala, že ani jedna nabídka nesplňuje požadavek § 71 odst. 8 písm. b) zákona o veřejných zakázkách, není z hlediska požadovaného obsahu úplná a obě nabídky ze zadávacího řízení vyřadila (§ 71 odst. 10 zákona o veřejných zakázkách). V souladu se zákonem pak České dráhy po uplynutí lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o vyloučení dne 19.1.2010 zakázku zrušily, a to z důvodu, že byli vyloučeni všichni uchazeči, kteří ve stanovené lhůtě podali nabídku. Rozhodnutí bude v těchto dnech uveřejněno také na ISVZUS.
Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti.
České dráhy se snažily aktivně a dlouhodobě vytvořit podmínky pro nákup 100 vozů. Původně jednaly přímo s potenciálními dodavateli z Německa a následně vyhlásily otevřené výběrové řízení, ve kterém s ohledem na žádosti uchazečů prodloužily termín na podání nabídek. Přesto bylo i toto výběrové řízení neúspěšné. S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR.
Land-a já sem neřekl že Favorit je křáp, ale není to zkrátka moderní auto. Asi jako by jste chtěl Bee272 posílat na EC.
Jurik: Proč tolik vášně? Chce to jen příště nevěřit propagandě ČD, toť vše. Mě to kupříkladu nedělá nic, protože jsem od počátku věděl, že z "nákupu" nic nebude. Prostě u ČD je marketing natolik přebujelý a s realitou se natolik míjící, že dokud něco nevidím na vlastní oči stát u nástupiště, odmítám se tím zabývat. Na zbytečné snění o lepších zítřcích už jsem přeci jen starý a nikdy mi tahle činnost moc neseděla.
Tomáš Kraus: Do posledního písmenka naprostý a bezvýhradný souhlas!!
Ale když taková Desira bude licenčně vyrábět trochu jiný výrobce a i na nějakých nových nebo spíš zrekonstruovaných vagónech bude dělat nějaký jiný výrobce, tak ten jistě nabídne tu správnou cenu, která bude očekávání společnosti splňovat. :-)
P. S. Neví někdo, o co dražší měla být (samozřejmě v přepočtu na 1 ks) dodávka těch 8 Desir (kde cena výrazně překročila očekávání společnosti), než bude dodávka těch "Desir" vyráběných koncernem Škoda Transportation? :-)
Ale je asi chybou zakaznika - tedy CD, kdyz takovy vagon neomlati vyrobci poradne o hlavu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











