..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel land 
01.02.2010 (14:08)  
strejcekms: A já jsem Vám naznačil, za jakých okolností můžete mít stále slušný vozový park, za jakých máte jedno auto nové, nevyužité a po uši v dluzích a ostatní šrot. Mělo to za cíl naznačit, že hra nezačíná v okamžiku : Favorit se mi rozpadá, protože jsem se o něj nestaral, protože jsem si myslel, že si koupím nové, ale na to nemám, tak jsem si myslel, že si koupím ojeté, ale to jsem taky nezvládl, takže teď se mi Favorit rozpadne a já jsem v p*deli... když totiž přijmu Vaši nevyřčenou tezi, že holt je to je, jak to je, tak se to bude od 89´ vlastně už jen zhoršovat. Protože můžete dělat kraviny dokola a každý rok si to shrnout s čím dál horším závěrem. Takhle hospodařit naše rodina, tak žena chodí v jutovém pytli, děti žvýkají pelyněk a já se půjdu radši zastřelit. Což by mimochodem parta z nábřeží mít v těle kus cti už dávno udělala.

A jen tak úplně mimochodem, dlouhododbá a aktivní snaha v původním slova významu mívá PONĚKUD ODLIŠNÉ výsledky, kdyby takto aktivně a dlouhodobě vyvíjeli v ČKD Zamračenou a ve Škodovce Bobinu, tak můj strejc ještě hází na stroji lopaty uhlí. A úplně mimochodem čest těmto strojům a jejich tvůrcům, protože TAKTO si představuju AKTIVNÍ a DLOUHODOBOU SLUŽBU!!!
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
01.02.2010 (14:02)  
jen pro doplnění-nemusíte to číst a neni to z mojí hlavy a nechci tim hájit čd!!!

/část tiskové zprávy/

Dobrý den,

rádi bychom Vás informovali o tom, že České dráhy zrušily výběrové řízení na nákup 100 starších voz ze zahraničí.

Ve stanovené lhůtě pro podání nabídek, tj. 24.11.2009 obdržely České dráhy v rámci otevřeného řízení pro veřejnou zakázku "Dodávka 100 ks osobních železničních vozů formou finančního leasingu"dvě nabídky, při otevírání nabídek dne 25.11.2009 hodnotící komise konstatovala, že ani jedna nabídka nesplňuje požadavek § 71 odst. 8 písm. b) zákona o veřejných zakázkách, není z hlediska požadovaného obsahu úplná a obě nabídky ze zadávacího řízení vyřadila (§ 71 odst. 10 zákona o veřejných zakázkách). V souladu se zákonem pak České dráhy po uplynutí lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o vyloučení dne 19.1.2010 zakázku zrušily, a to z důvodu, že byli vyloučeni všichni uchazeči, kteří ve stanovené lhůtě podali nabídku. Rozhodnutí bude v těchto dnech uveřejněno také na ISVZUS.

Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti.

České dráhy se snažily aktivně a dlouhodobě vytvořit podmínky pro nákup 100 vozů. Původně jednaly přímo s potenciálními dodavateli z Německa a následně vyhlásily otevřené výběrové řízení, ve kterém s ohledem na žádosti uchazečů prodloužily termín na podání nabídek. Přesto bylo i toto výběrové řízení neúspěšné. S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
01.02.2010 (13:59)  
chio -Ne takhle to nebylo myšleno, ale kupovat nějakej šrot za velké peníze? Nebo kupovat něco ucházejícího za cenu skoro nového- to je také blbost. Takhle jsem tu tiskovku pochopil já..

Land-a já sem neřekl že Favorit je křáp, ale není to zkrátka moderní auto. Asi jako by jste chtěl Bee272 posílat na EC.
registrovaný uživatel land 
01.02.2010 (13:52)  
strejcekms: No kdybych to byl opravdu já, tak bych ROZHODNĚ NE AŽ V TU CHVÍLI přemýšlel, jak jsem se o své předešlé auto Favorit/Felicia staral já sám, kterak jsem jej udržoval a v tom co šlo vylepšoval, že i na konci provozu u mě je ještě stále dost dobré, pěkné a neodpudivé na to, abych já sám ho jinému ještě odprodal a někdo si jej ode mě za obstojnou cenu koupil....a nepřiřkl bych si za tuto elementární hospodárnou prozíravost nárok být managerem, byznysmenem, PR ředitelem či jiným rádoby profesionálem. Ale to by bylo příliš smutné srovnání, protože bych musel dojít k závěru, že Favorit vozil donedávna starého tátu (který jej ve šrotovném u Hyundaie za nové v celých 30 000 proměnil...), Felicia donedávna ženu (PRODAL jsem a koupil větší pro víc dětí) - a tím pádem nemusím pokaždé vypláznout plnou cenu nového (na které stejně jako ČD nemám), ale dokonce ani plnou cenu ojetého (protože to na rozdíl od ČD nepovažuji za úplně nutné). Říká se tomu elementární hospodaření. Chci hodně aut? A nových? Na to nemám. Ale můžu se velmi dobře starat o ty, které si mohu dovolit, pak je nikoliv sešrotovat, nýbrž poslat dál a získat za nižší investici lepší, větší rychlejší...??? Neumíme? Za dvacet let jsme se nenaučili? Tak CO TAM JEŠTĚ DĚLÁME? Všichni víme co. Za posledních 20 let je to až na aktuální vládu všude stejné, tak proč to měnit. Pochopeno pro příště?
registrovaný uživatel chio 
01.02.2010 (13:51)  
strejcekms: Takže si nekúpim nič, peniaze prepijem a budem jazdiť aj ďalej trabantom, takto to bolo myslené?
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
01.02.2010 (13:36)  
Tak ty ojetiny: Vy kdyby jste si chtěli koupit ojeté auto a měli by jste na něj 100 tis a v bazaru by byla jen dvě auta-Škoda Favorit a Škoda Felicia co by jste si koupili?….Tak já za 100 tisíc ani jedno! Favorit je starej a nestojí ani za 20 tisíc, natož za 100tis. A felicia? No za 100 tisíc by jste sehnali i lepší auto….A Felicia určitě nestojí 100 tisíc-doplatim 99 tisíc a mám na nové auto! A údajně by měla být snaha o odkup jiných ojetin ze zahranicí...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
01.02.2010 (13:33)  
kobros: Sorry, možná mi něco uteklo, ale z Vídně do Prahy nasazují ÖBB nějaké nové vozy? Pokud vím, tak poslední klasické vozy ÖBB pro klasickou dopravu jsou někdy z 1. poloviny 90. let (to jsou ty velkoprostory s nižšími okny), zatímco převážná většina oddílových vozů jsou "Eurofimy", které řada západních drah kupovala společně ve 2. polovině 80. let (SNCB, FS, ÖBB...). Jen to po roce 2002 prošlo mírným faceliftem, aby se v tom cestující cítili dobře.
Jurik: Proč tolik vášně? Chce to jen příště nevěřit propagandě ČD, toť vše. Mě to kupříkladu nedělá nic, protože jsem od počátku věděl, že z "nákupu" nic nebude. Prostě u ČD je marketing natolik přebujelý a s realitou se natolik míjící, že dokud něco nevidím na vlastní oči stát u nástupiště, odmítám se tím zabývat. Na zbytečné snění o lepších zítřcích už jsem přeci jen starý a nikdy mi tahle činnost moc neseděla.
Tomáš Kraus: Do posledního písmenka naprostý a bezvýhradný souhlas!!
registrovaný uživatel DJ 
01.02.2010 (13:27)  
Výborně. Když byla výběrová řízení na 8 Desir anebo teď na 100 ojetých vagónů, tak nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti.

Ale když taková Desira bude licenčně vyrábět trochu jiný výrobce a i na nějakých nových nebo spíš zrekonstruovaných vagónech bude dělat nějaký jiný výrobce, tak ten jistě nabídne tu správnou cenu, která bude očekávání společnosti splňovat. :-)

P. S. Neví někdo, o co dražší měla být (samozřejmě v přepočtu na 1 ks) dodávka těch 8 Desir (kde cena výrazně překročila očekávání společnosti), než bude dodávka těch "Desir" vyráběných koncernem Škoda Transportation? :-)
registrovaný uživatel kobros 
01.02.2010 (13:26)  
Pro Tomas Kraus: Zas tak te Trnave nekrivdete. Stejny neduh s nasavanim u brzd zcela bezne maji nove vagonky od Siemense na prazsko - videnskych EC. Tam jeste navic u tech lehce starsich (cele modre sedadlo, ne ty s plysovym sedadly, modrymi s bilo sedym vzorem) je bezne problem, ze klimatizace pri venkovni tepote nad 20 stupnu a plnem obsazeni vlaku vyhodi svuj jistic, aby nepretezovala elektroinstalaci vagonu.......
Ale je asi chybou zakaznika - tedy CD, kdyz takovy vagon neomlati vyrobci poradne o hlavu.
registrovaný uživatel land 
01.02.2010 (13:26)  
Bezva, Béčka jsou nesmrtelná. Jen věčná škoda, že tuto modernizační ideu o nových samolepkách nakonec vynucenou historickým poznáním s finančním držkopádem Pendolin a úpadkem všeho ostatního vytahuje na povrch nemilosrdná realita. Jo kdyby se od začátku remotorizovalo a modernizovalo, 820, 850, (stejně jako dnes 854 a díky některých cestujících za ně), stejně tak další i el soupravy, co stejně po 20 letech kvákání o Pendolinech a Desirech (a po předtím snad 40 letech tvrdého provozu) musí den co den odtáhnout svou další plnou porci cestujících tam i zpět. Velký voči, velký kecy, čím dál větší amatéři u vesla a počtěte si barevný magazín na křídovém papíře, prohlédněte inzeráty, jak nám sníh nevadí, zajděte posedět do ČD centra... A na sen o kulturní jízdě vlakem jste snad už po 20 letech zapomněli, měli jste na to času dost, nebo ne? Tak dávejte číba další roky, jedeme z kopce... Ještě že jsem koupil druhé auto, ceny jsou teď dobrý.
  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko