..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
01.02.2010 (12:20)  
On se ten výhled jeví celkem jasně: 961 tam, kde se tím ušetří celá souprava Bdmtee. Následně se uvolněná Bdmtee budou rekovat pro dálkovku.
01.02.2010 (12:18)  
A zrovna dneska ráno, jak jsem si spokojeně hověl v Béčku na ECčku (EC Jan Perner) jsem si říkal, kdy už to konečně od těch Němců koupí. A zas nic.
registrovaný uživatel kuchi 
01.02.2010 (12:03)  
Vranitko: ja mam spis strach abychom za rok necetli zpravu, ze z duvodu nesplneni zadani vyberoveho rizeni na regionalni vlaky (cti "skoda plzen jeste nestihla vytvorit nedmitnutelnou nabidku") se CD rozhodly venovat maximalni usili modernizaci vlaku dalkove dopravy.
Tim se ziska zase nejaky dalsi rok kdy se nic nekoupi, bude ocem vydavat tiskove zpravy (vypsani - zruseni, vypsani-zruseni, vypsani-zruseni), "projezdi" se desetilete dotace kraju, atp.
A vubec by me neprekvapilo kdyby v blizke dobe prislo nejake reseni dalkovych vozu z Plzne
registrovaný uživatel vitab 
01.02.2010 (12:03)  
Jsem zvědavý, kdy někomu u čédé dojde, že modernizovaná Béčka, co prošla humanizací, jsou vlastně nyní vozy nadstandartní kvality a my se s nimi začneme setkávat na ECčkách :-/
Věřte mi, dojde na má slova! :-)
01.02.2010 (11:56)  
Dneska dopoledne projížděl přes ČT EC145 Odra s lehátkovým vozem Bc na konci a sekyrou asi 90min. Zapoměl jsem napsat, že v čele byla 151 a za ní chcíplá 163, tak proto to zpoždění.
01.02.2010 (11:56)  
Ale přece musíme vidět souvislosti... bylo řečeno:
Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Tudíž ti pravidelně cestující do práce právě budou jezdit tou modernizovanou regionální dopravou. Na regionální dopravu se navíc dokoupí ešusy a jiné škodovácké skvosty (např. uvažované jednopodlažní el. jednotky na trať 130) a tudíž na dálkové R, Ex, EC a IC budou zbývat vagóny z původních Os a Sp - tedy vagóny Bt, Bdt a podobné. Tudíž počty vagónů se přece navýší...

Na jednu stranu to myslím jako vtip, na druhou se bojím, aby se toho nechytil někdo "kompetentní" a já zítra nejel domů rychlíkem Praha-UL-Cheb opravdu ve velkoprostoru :-D
01.02.2010 (11:52)  
Nějaká chytrá hlava asi vymyslela že nový vůz stojí 60 mega, ojetina asi 4x méně a když se vemou Béčka a vymalujou se Balakrylem a potáhnou hadrem tak to vyjde dalších 10x levnějc než ta ojetina...

Na závěr jeden koment z novinek.cz :D
,,České dráhy se spokojí s modernizací peněženek svých manažerů''
01.02.2010 (11:41)  
Jen dobře, že béčka s koženkou nezmizí. Čím by pak jezdili víkendoví fandové železnic a režíjkáři.
Ale co máme říkat my, kteří dojíždíme vlakem denně do práce. Už mě ty okna s námrazou na vnitřní straně štvou. A koženka, která když jde topení, tak vám spálí záda.
registrovaný uživatel kuchi 
01.02.2010 (11:38)  
takze se bude dale prohlubovat absurdni stav, kdy 20 minut pojedu klimatizovanym osobakem u ktereho ani nevim ze jede a pak dalsich 5 hodin dalkovym vlakem, ve kterem v zime netopi a v lete nejdou otevrit okna a neni behem jizdy problem spocitat vyhybky (vozy B a podobne na EC).
otazka je, prekvapuje to vubec nekoho?
01.02.2010 (11:25)  
Pro cestující perfektní zpráva :( Cestující se tak budou dusit v narvaných chodbičkách modernizovaných vozů, protože okna nepůjdou otevřít a klima bude věčně v poruše Ještě po přechodné období (po dobu modernizací) bude těch vozů méně.

Co takhle nákup nových vozů z peněz, co byly určeny na ojetiny?
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko