Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.
Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.
Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Tim se ziska zase nejaky dalsi rok kdy se nic nekoupi, bude ocem vydavat tiskove zpravy (vypsani - zruseni, vypsani-zruseni, vypsani-zruseni), "projezdi" se desetilete dotace kraju, atp.
A vubec by me neprekvapilo kdyby v blizke dobe prislo nejake reseni dalkovych vozu z Plzne
Věřte mi, dojde na má slova! :-)
Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Tudíž ti pravidelně cestující do práce právě budou jezdit tou modernizovanou regionální dopravou. Na regionální dopravu se navíc dokoupí ešusy a jiné škodovácké skvosty (např. uvažované jednopodlažní el. jednotky na trať 130) a tudíž na dálkové R, Ex, EC a IC budou zbývat vagóny z původních Os a Sp - tedy vagóny Bt, Bdt a podobné. Tudíž počty vagónů se přece navýší...
Na jednu stranu to myslím jako vtip, na druhou se bojím, aby se toho nechytil někdo "kompetentní" a já zítra nejel domů rychlíkem Praha-UL-Cheb opravdu ve velkoprostoru :-D
Na závěr jeden koment z novinek.cz :D
,,České dráhy se spokojí s modernizací peněženek svých manažerů''
Ale co máme říkat my, kteří dojíždíme vlakem denně do práce. Už mě ty okna s námrazou na vnitřní straně štvou. A koženka, která když jde topení, tak vám spálí záda.
otazka je, prekvapuje to vubec nekoho?
Co takhle nákup nových vozů z peněz, co byly určeny na ojetiny?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











