..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Reportáže

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   
24.04.2010 (16:20)  
Kdybych se měl při hledání spojení řídit idosem, to by vypadalo... :-! Mám s ním celkem hrozné zkušenosti, když je spojení s přestupy, tak to plodí někdy neuvěřitelné kraviny. Takže podle mých zkušeností to vůbec není dobrý vyhledávač pro komplexní spojení. Mnohdy upřednostňuje delší a dražší spojení, když existuje výhodnější a levnější kratší spojení. O některých spojeních a možnostech přestupu vůbec neví. Trasa se musí zadávat po částech a zkoušet různé varianty.
Registrierter Benutzer messah 
24.04.2010 (15:52)  
s idosem jsem jen chtěl upozornit, že ani to není ve vyspělé západní evropě běžný standard.
ono systém, kdy si kupujete jízdenky přes net je podle mě použitelný v případě dálkové dopravy. chtěl bych vidět někoho, kdo si před každou návštěvou vedlejší vesnice kupuje jízdenku přes internet. nebo třeba v případě nepravidelného (jednou jedu tehdy, jednou jedu s někým autem...) dojíždění do práce je IDS mnohem lepší. v případě, že na každé zastávce bude automat na jízdenky který bude akceptovat platební karty, je IDS podle mého názoru nepřekonatelný
24.04.2010 (15:51)  
Jasně, jedna věc je dělta parádu se dvěma vlaky, druhá věc je provozovat dopravu ve všech krajích.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
24.04.2010 (15:20)  
rpet:
Jo a konkurenční spoj mi ujede a já budu schánět připojení na net abych si koupil na dalšího dopravce doklad.

Není prostě lepší si koupit lístek a dopravce neřešit? Třeba si to koupit i přes net. Já přes internet taky moc rád nakupuju, je to pohodlné :-) Ale už i IDS to dělají mnohem pohodlnější, když zadáte bod A a bod B a vezete se. ONE CLICK :c) (je to utopistická představa, ale je to založené na IDS)

Samosebou by bylo uplně nejlepší, kdyby byl IDS fyzicky jen kus papíru uložený v šuplíkách každého dopravce.

Nebo třeba teďka, jančura vyřazenej z databáze vlaků ČD a nevim kolik má zpoždění :-(
Registrierter Benutzer rpet  mail  
24.04.2010 (15:13)  
to messah: nekritizuju IDOS - ten sam o sobe neni IDS, je to proste jen "portal", kterych existuju v ruznych zemich ruzne hromady a je to jiste dobra vec, najit si na webu cestu odnekud nekam. vtip je v tom, ze v jinych vyspelych zemich si prave z "portalu dopravy" koupit jizdenku.

a IDS?? v cem vidite problem?? pokud by IDSky nefungovaly, tak jak by jste to resil?? stejne, jako to resi vsude jinde, a nedelaj kolem toho zbytecny povyk - proste si koupim jizdenku nam mesic online pres web u Franty, a protoze cestou prestupuju na konkurecnci spoj, tak si online pres web koupim mesicni ticket u konkurecnciho navazujiciho spoje.

vyhoda uvedeneho? > v zahranici se k takovym nakupum ve vetsine pripadu vazi velmi privetive slevy a provoz takovych prodejnich systemu stoji nulanula nic.

v CR sice na IDS dtane slevu nejspis take [a pokud ne, pak prinos nechapu uz vubec], ovsem provoz a rezie spravcu IDS zere penize, o kterych tu nekteri diskutujici tak srdceryvne basni. zjednodusene receno - nepovazuji za prinos, je-li statem podporovana lidska lenost, btw. stoji-li to prachy z verejneho rozpoctu. asi je nase zeme VELMI BOHATA, ze muze rozhazovat vsude a vsem...
Registrierter Benutzer messah 
24.04.2010 (14:56)  
rpet: souhlasím se vším kromě předposledního odstavce. momentálně jsem ve švédsku a musím říct, že v porovnání s veřejnou dopravou u nás jsem našel dvě věci, které jsou u nás mnohem lepší - idos a IDS.
jako častý uživatel IDS JMK na něj nedám dopustit. prostě si koupíte jízdenku a nemusíte řešit nic.
a stejně tak je úžasný idos. portál, na kterém si najdete spojení když nezáleží na tom, jestli jedete vlakem nebo busem. pokud by k tomu přibila možnost koupit si rovnou online jízdenku, bylo by to dokonalé.
24.04.2010 (14:37)  
Hawkey: To je pravda. Stejně jako by se tam nedostali, kdyby nevyjel jakýkoliv jiný dopravce. Chtěl jsem spíš ukázat, že ta pravděpodobnost je hodně malá. Jednak jde samozřejmě o jejich dobré jméno, druhak o spoustu peněz. Také by snad mohlo být během těch dvou let od vítězství ve VŘ do provozu již zřejmé, zda to zvládnou, nebo ne...
Registrierter Benutzer rpet  mail  
24.04.2010 (14:36)  
@all: jen par poznamek:

ohledne erudovanosti ing. Jancury: je uplne jedno, zda ma Jancura konkretni zkusenost s provozovanim drazni dopravy v CR, staci,kdyz soucasti managementu a provoznich jednotek budou konkretni lide s konkretni zkusenosti v dane veci. plati mnohokrat otrepane "dobry manager ma pod sebou minimalne stejne tak kvalitni personal, jako je on sam".

vypoveditelnost smluv CD v krajich:
pokud komise EU vyda rozhodnuti, ze tendry byly nestandardni, pak ma EU dostatek moznosti donutit CR ke kroku, kterym se tyto tendry zpetne zrusi [pro stat to bude vyhodnejsi, nez extramega pokuty v Oyrech a nasledne zastaveni ostatnich dotaci smerujicich do podpory rozvoje regionalni dopravy, coz je soucast programu asi trech kapitol rozvojovych aktivit ve stredni Evrope v ramci EU].

unik financnich prostredku mimo CR: pokud dopravce, jehoz vlastnicka struktura je striktne "domaci", neni schopen zajistit dopravni obsluznost dotovanou statem na urovni, ktera odpovida stavajicim pozadavkum, pak nevidim duvod, proc se neobratit na zahranicniho dodavatele danych sluzeb - 100 mega penez utopenych v nesmyslech typu "humanizace" muze jinde poslouzit jako vhodna investice, byt s vlastnikem v zahranici - zvlaste, nabidne-li kvalitnejsi sluzby. mimochodem, zkuste si projit krachy domacich firem za poslednich 20 let a spocitejte si financni ztraty, jez vznikly sanovanim zavazku [zejmena na soc. pojisteni] upadcu. spocitejte si, kolik fiancnich prostredku staly krachy bank, jejihz vlastnici byli VYHRADNE domaci provenience. a pak se muzeme bavit o prosperite "vyhradne domacich" podniku a podnikatelu. IMHO Skoda Auto neni vyhradne ceskym podnikem a nezda se mi, ze by ji za to nekdo posilal k certu...

servisni zazemi: stejne jako DELL nabizi v pripade vypocetni techniky tzv. "Same Business day on Site", tedy sluzbu servisniho technika v ten samy pracovni den v ramci daneho regionu, i SIEMENS samozrejme nabizi full-service fleet management. a protoze naklonost ing. Jancury k Desiru je zrejma, netusim, o cem nekteri diskutujici hovori v ohledu k servisnimu zazemi.

on-line terminaly, IDS a pod.: fakt netusim, o cem se tu par jedincu "bavi". muj posledni "fyzicky" nakup jizdniho dokladu se odehral presne 21.8.2008 - to jsem kupoval jizdenku SA z Prahy do Londyna, neb jsem nemel platebni kartu, muselo to byt hotove na pobocce v Jecne. od te doby jsem o pokladnu, ci vydejnu jizdenek nezavadil - vse vyrizuji online pres web. to myslim skutecne vazne: na Yellow Bus [MHD v nasem meste] mam kartu, kterou dobijim online pres web, terminal u ridice pouze odecita konkretni castky. letenky objednavam online pres web. jizdenku na vlak [CrossCountry] objednavam vyhradne pres web se slevou. National Express [dalkova bus doprava v UK] objednavam vyhradne pres web se slevou. v Londyne pouzivam online prednabitou OysterCard. az ted mi doslo, ze jsem si vlastne kupoval za hotovy jizdenku v praze na letisti za 50.- czk z letiste na hlavak a na hlavaku ticket do litvinova letos v breznu, takze lzu -:) ale to bylo v CR, ne ve vyspele Evrope, takze by se to dalo asi nejak omluvit?? IDS jsou prezitkem - snaha za kazdou cenu lidem "cosi" usnadnit, nemusi byt nutne nejlepsim resenim, zvlaste, funguje-li KONKURENCE. reci o nutnosti nakupu vicero druhu jizdnich dokladu jsou skutecne zastupne a nemaji zadnou logickou hodnotu.

zaverem: nekdo tu zminil, ze pokud dotace a jine financni zdroje pujdou mimo CR, je to cesta k zahube naseho financniho sektoru.nejsem si jist, zda dostycny diskutujici postrehl, ze do te zahuby uz klopytame cca 7 let.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
24.04.2010 (14:30)  
zjistím někde jaké mají zpoždění? docela by mě to zajímalo
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
24.04.2010 (14:26)  
Jiří Jakeš: Co by se stalo, kdyby nevyjel? Hm, zaplatil by obrovskou pokutu, utržil obrovskou ostudu, uzavřel si nadobro dveře do podobných projektů

To je sice hezké, ale za to se lidi do práce, škol či k doktorovi nedostanou ...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko