..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Reportáže

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   
24.04.2010 (12:07)  
Ad MIRA:
Český průmysl nemohl nic nového nabídnout, protože po něm mimo 380 nikdo nic nechtěl asi 15 let. FRK
Registrierter Benutzer kuchi 
24.04.2010 (11:55)  
mira: pokud budou vyrobky ze Skody cenove vyhodnejsi (pomer cena/vykon), jsem presvedcen o tom, ze je pan Jancura zakoupi.
Registrierter Benutzer mira 
24.04.2010 (11:45)  
No vidím že tu ještě nikoho nenapadla jedna věc. Je sice pěkné, že by SA dokázala jezdit s novými vozidly, ale už není tak super, že by ta vozidla byla jen ze zahraničí, jak se Jančura chlubí. Napadlo někoho, že výrobou např. ešusů, regionov, 954+054, rekonstrukcemi vozdidel a jinými, s tím souvisejícími činnostmi, se zabývá několik tis lidí? Kdyby totiž SA začala provozovat dopravu v celé ČR, tak by z domácí produkce nekoupila nic. Takže těch pár tis lidí by bylo bez práce. To co by se ušetřilo na tom, že by SA byla o něco levnější by se částečne projedlo na sociálních dávkách. Je to sice možná málo, ale k rozvoji regionů by to asi neprospělo. Nezaměstnaní totiž méně nakupují a to má za následek redukci jiných služeb. Tím vzniknou další nezaměstnaní protože zkrachují kvůli malému zájmu o služby. To samé je v pípadě potravin. Když budeme kupovat jenom německé mléko, francouzské jogurty, belgické máslo,holandské sýry, polské brambory nebo italské víno tak naši zemědělci taky zkrachují a nebude se taky pěstovat snad kromě řepky a obilí vůbec nic. Ale tak je to u všech výrobků. Holt pokud budeme až přespříliš podporovat zahraniční produkci, vrátí se nám to negativně zpět.
Registrierter Benutzer M 
24.04.2010 (9:48)  
CD maji historickych vozidel celou flotilu, takze si vyskakuji
24.04.2010 (8:04)  
Vážení ! Pročetl jsem si komentáře a dovolím si hodnotit jejich obsah:
Martin Š: 23.04.01-1619-nejhorší
Cestující: 23.04.10-18.09-nejlepší

Vůbec ale nejhorší komentáře byly na televizních obrazovkách z úst náměstka Blažka z ČD, který napřed doporučuje p.Jančurovi, aby si koupil lokomotivu a vozy a začal vozit lidi. Následně v další debatě dělá z firmy St.Ag. skoro žebráka, když představuje majetek firmy s tím, že má jednu M131.1-tedy historické vozidlo. Neopomene dodat již jinými prřispivateli napsané, že cizí firma vlastně nemůže provozovat drážní osobní dopravu, protože v této komoditě nic nemá a nic neumí. A hle: Ono to jde. Osobně si myslím, že se náměstek Blažek naprosto znemožnil a p. Šťáhlavský jde v těsném závěsu za ním. FRK
Registrierter Benutzer Rohlick  mail  
24.04.2010 (7:51)  
je dobře, že vůbec někdo poukázal na to, že byly podepsány smlouvy bez výběrového řízení( na žádném kraji není člověk, který by si tohle uměl nadefinovat ), za to by měli hejtmani a členové kr.rad být velmi tvrdě potrestáni. Navíc do médií podávali zástupci krajů lživé informace. A co bude po dalších volbách si vůbec neumím zatím představit. Jde opět jen o naše peníze. Nejde o rivalitu SA a ČD Fandím SA a těším se na svezení v našem kraji.

Naprosto souhlasím : "Kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá důvody."
24.04.2010 (0:47)  
petr budvar: nesouhlasím. čd jsou mistry marketingu. dokáží prodat i "hovno". např. ojetiny, které se nakonec nenakoupily, prodali a naději vzbudili asi třikrát v průběhu dvou let. z průměrně kvalitního pendolina udělali v očích české veřejnosti supervlak. že to chytrý pán dělá z altruismu si snad nikdo nemyslí, nicméně, klidně ať vydělá, když cestující vydělají taky
Registrierter Benutzer M 
23.04.2010 (23:44)  
Myslim ze vymyslet neco jako zpetny leasing zvladnou... Ostatne viz vagony ING
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
23.04.2010 (23:31)  
Jako reklamní strategie je celá akce velmi povedenou. Hezké ženy, pěkně oblečení lidé, sebejisté pozování fotografům. Zarámováno orální, resp. psanou onanií ve státní televízi (tam PR nic nestojí:) a tisku (ponejvíce vlastníků z BRD) opepřenou vymezením se voňavé krásné, čisté žluté vůči "špinavé a provařené"oranžové. Lehce dochuceno pro někoho štiplavými manýry minulých časů s důrazem na jednolité vybarvení krajů. Raději méně faktů a údajů, lépe zabírají emoce. Krásná příprava ovšem na něco hůře stravitelného. TEN CHYTRÝ PÁN TO NEDĚLÁ Z ALTRUISMU!
Stačí už pouze to, že vozidla jsou "od sousedů" kteří mu je půjčili (také za to něco očekávají), pokud vím, tak v zadání (zákoně?) stojí, že musí být ve vlastnictví dopravce. Průšvih je v tom, že proklínaný největší modrý dopravce letos lízne nová vozidla (i když ne tak krásně žlutá a od jediného nejlepšího výrobce, zato jich má být O TROCHU více) a tuto věc neumí vůbec prodat. To je celé špatně. Barnumskou reklamu největší dopravce prostě neumí. No ale kdo chce, tak vidí, kdo chce vidět...., nebo jak se to říká že.. Reklama na nejlepší loko jediného nejlepšího výrobce byla také podobná, nebo ne?
Pb
Registrierter Benutzer M 
23.04.2010 (23:01)  
Finta - dotace by sly VE VSECH PRIPADECH do CR. Promenliva je jen spolecnost, ktera tu sluzbu bude vykonavat. Budou tam pracovat cesti pracovnici, zakaznicni budou Cesi.
Na prikladu s kanalem je patrno, ze v pripade obsluhy cizincem je cista "ztrata v kanale" 7 penez a ty usetrene 2 penizky si rozdeli cesky stat a zahranicni spolecnost. Tedy - vydela na tom i ten cesky stat...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko