Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.
Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.
Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.
Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.
Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák
| 23.4.2010 (12:00)
Nebo tu dotaci vezmu a koupím si dodávku od německého VW (část peněz vyvedu z České republiky ven) a nechám si ji v Brně přestavět? A to ještě vyvedu krajské peníze (dotaci jsem dostal od Zlínského kraje) do jiného kraje?
PS: Mám ještě vozy Škoda 1203, ale mají přes 20 let a najeto přes 1 milion km. Pokud se vám to nezdá, tak je to reálná situace jedné okresní nemocnice.
PSS: Obědval jsem rybí filé s bramborama. Kdysi dávno musel někdo ty brambory ze zahraničí nakoupit a dovézt do Království Českého (címž nás strašně ochudil, protože vyvedl peníze ze státu pryč), jelikož brambory jsou původem z Ameriky.
Ale na druhou stranu se krajům nedivím, že uzavřeli smlouvy s ČD, tam už se ví, co se od nich dá čekat. Co by se asi dělo, kdyby jiný dopravce, který má v železniční dopravě nulové reference, pak nevyjel. Navíc, když jeden projekt na železnici tento dopravce s velkou slávou ohlásil a pak jej stáhnul.
Co se pronájmu vozidel týká, pokud si provozovatel zajistí full servis u výrobce, nemusí se o nic starat...
Jinak reklama za 10 mega... Stačí aby měl dobrou cenu v tom, v čem podniká a každý si ho najde sám... A osobně se velmi divím, že zaměstancům dává In-goldy... Jen jestli by to dělal pak i globálně...
A jinak Desira jsou opravdu krásná, mnohem lepší než 810 / RN. A to, jestli mají oproti RS1 o centimetr užší sedadla nebo o procento menší nízkopodlažnost bych už neřešil.
Jinak jsem natočil video: http://www.youtube.com/watch?v=HP-m0iOxGxg a nějakou informační hodnotu to má, takže shlédnutí doporučuji.
Kdyby se timhle vasim heslem zacali ridit i ti nemci a prestali kupovat cokoliv co neni "nemecke", tak si cela ta nase ekonomie sedne na p**** behem nekolika malo mesicu. Uvedomte si prosim, ze pokud chceme zit v otevrene zemi, zakotvene v evrope, tak se musime naucit chapat celou EU jako jeden vzajemne provazany a jednotny ekonomicky prostor. Tohle je jako kdyby si americani z Delaware stezovali ze jejich auta nejsou vyrabeny u nich ale v tom cizim Michiganu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















