..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 19      Zpráv na stránku:   
24.04.2010 (14:25)  
Voyageur: Já z okna vidím přímo na trat (5 minut před Krupkou). První vlak z Děčína jel o cca 10 minut později, zpět (předp. 10.00 z Krupky) jel ale asi o 45 minut, takže se museli zdržet i tam. Po 13. hodině jela z Krupky už jen jedna jednotka, netuším, co je s druhou. Jinak -- proč by se nesměly křížit? Dřív se křižovalo ve Chvojně, předpokládám, že třeba v Jílovém nebo Libouchci by to bylo také možné.
24.04.2010 (14:16)  
Aktualita z Kozí dráhy. Vlaky RJ SA budou jezdit dnes podle JŘ, ale časy budou asi o 1 hodinu posunuty. Prý je trať v ještě horším stavu než předpokľadali, prý dostali špatně klíče od dopraven atp. Je to vůbec možné na D3, vydat svazek klíčů, kterými dveře nejdou otevřít? Vše ovlivnil prý první vlak. Dva vlaky by jet mohly, RJ má dvě jednotky (a zpoždění zmenšit), ale nikde se nesmí křižovat. Zítra by by se mělo jezdit načas.
24.04.2010 (13:44)  
Hawkey: Myslíš ta lonská výběrová řízení, která byla vypsána a po zaslání nabídek zrušena? Co by se stalo, kdyby nevyjel? Hm, zaplatil by obrovskou pokutu, utržil obrovskou ostudu, uzavřel si nadobro dveře do podobných projektů -- nevěřím, že by tohle kdokoliv riskoval svou nepřipraveností.
24.04.2010 (13:41)  
Strojvedoucí: Provozuji sanitky. Takže podle Vás mám čekat až Škoda Mladá boleslav vyvine a začne vyrábět dodávky, protže jsem na nákup nového vozu dostal dotaci a ta má zůstat v ČR. Nebo si mám koupit roomster, do kterého se nosítka nevejdou a jezdit s otevřenými zadními dveřmi?
Nebo tu dotaci vezmu a koupím si dodávku od německého VW (část peněz vyvedu z České republiky ven) a nechám si ji v Brně přestavět? A to ještě vyvedu krajské peníze (dotaci jsem dostal od Zlínského kraje) do jiného kraje?
PS: Mám ještě vozy Škoda 1203, ale mají přes 20 let a najeto přes 1 milion km. Pokud se vám to nezdá, tak je to reálná situace jedné okresní nemocnice.
PSS: Obědval jsem rybí filé s bramborama. Kdysi dávno musel někdo ty brambory ze zahraničí nakoupit a dovézt do Království Českého (címž nás strašně ochudil, protože vyvedl peníze ze státu pryč), jelikož brambory jsou původem z Ameriky.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
24.04.2010 (13:23)  
Tohle je první rozumná věc od SA, kterou vidím. I když jedna věc je "pár" propagačních jízd a jiná je pravidelný provoz. Ať tak nebo tak, určitě je toto prospěšnější než předchozí uplakané řeči, že nebyla vypsána VŘ, kdy kraje tu povinnost v době uzavření smluv neměly a tak to prostě neudělaly. Chápu ale SA, taky si chtěli šáhnout na peníze ... ale to je tak jediné co s tím zmůžou.

Ale na druhou stranu se krajům nedivím, že uzavřeli smlouvy s ČD, tam už se ví, co se od nich dá čekat. Co by se asi dělo, kdyby jiný dopravce, který má v železniční dopravě nulové reference, pak nevyjel. Navíc, když jeden projekt na železnici tento dopravce s velkou slávou ohlásil a pak jej stáhnul.

Co se pronájmu vozidel týká, pokud si provozovatel zajistí full servis u výrobce, nemusí se o nic starat...
24.04.2010 (13:14)  
Reklama za 10 mega pěkná, ale stejně smlouva je smlouva a jen tak někdo to těch dalších 10 let nerozmluví. A nechci říkat, že dostat se s RJ na síť není nemožné, ale po těch 10 letech to bude ještě obtížnější, protože místo 5 nových vlaků jich ČD budou mít 10... Toto by mohla rozhřešit jedině EU, před ní padají i ti naši "politici."
Jinak reklama za 10 mega... Stačí aby měl dobrou cenu v tom, v čem podniká a každý si ho najde sám... A osobně se velmi divím, že zaměstancům dává In-goldy... Jen jestli by to dělal pak i globálně...
24.04.2010 (13:06)  
No on asi největší problém s nákupem regionálních motoráků od Škodovky bude v tom, že je Škodovka má jen na obrázku, se kterým p. Jančura moc cestujících nesveze. Siemens prostě má kvalitní vozidla, která je shopen hned a výhodně dodat, Škoda ne. Tudíž ani ekonomické následky není vůbec třeba řešit.
A jinak Desira jsou opravdu krásná, mnohem lepší než 810 / RN. A to, jestli mají oproti RS1 o centimetr užší sedadla nebo o procento menší nízkopodlažnost bych už neřešil.
Jinak jsem natočil video: http://www.youtube.com/watch?v=HP-m0iOxGxg a nějakou informační hodnotu to má, takže shlédnutí doporučuji.
24.04.2010 (12:28)  
mira: Viz příspěvky níže. Vykládejte něco o domácím průmyslu propuštěným zaměstnancům ze Siemensu Zličín. Navíc existence prakticky jediného kupujícího, který navíc nákupy spíš slibuje, českým firmám taky moc neprospěje.
registrovaný uživatel ANKU 
24.04.2010 (12:17)  
Jenom poznamka na okraj pro vsechny ty velke vlastence co by kupovali jenom "ceske".
Kdyby se timhle vasim heslem zacali ridit i ti nemci a prestali kupovat cokoliv co neni "nemecke", tak si cela ta nase ekonomie sedne na p**** behem nekolika malo mesicu. Uvedomte si prosim, ze pokud chceme zit v otevrene zemi, zakotvene v evrope, tak se musime naucit chapat celou EU jako jeden vzajemne provazany a jednotny ekonomicky prostor. Tohle je jako kdyby si americani z Delaware stezovali ze jejich auta nejsou vyrabeny u nich ale v tom cizim Michiganu.
registrovaný uživatel Rohlick  mail  
24.04.2010 (12:11)  
to mira: Siemens měl tady fabriku ( Praha ) , zaměstnával naše lidi, podporoval region a pak odešel a hodně se mluvilo i tom, že pokud jsme v tendrech nebrali v úvahu jejich výrobky a rozhodli se pro vývoj vlastních tak nám nebudou "dotovat" výrobu tramvají.....každý by to udělal stejně....něco za něco
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko