..: Další bistra nebudou, dráhy se vrací k jídelním vozům :..

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.

Další bistra nebudou

Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.

Revitalizace Bautzenů: 110 kusů

Interiér vozu B v designu Najbrt, foto: České dráhy Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.

Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]


JiříK. | 14.5.2010 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Jurik 
14.05.2010 (21:57)  
áááá, národ alkoholiků se ozval :-))))

jediné, co násosky zajímá, jaké mají pivo, jestli tohle, nebo támto, a že lahváč je tam tááák drahý, a že mají na výběr jen ze dvou (tří) hnusných hořkých patoků, co tomu říkají zlatavý mok

od toho máte bufety na nádraží, v Ostravě na hlaváku, před nádražím, u trolejbusové zastávky, tam se zajděte podívat na kulturu stolování ...

k věci, já osobně mám za to, že restaurační vůz má být pojízdná restaurace na kolejích, kde se najím, naobědvám, dám si teplé jídlo (což je pravda, že ať mám pendolino rád, tak klas. jídelňák bistro vůz nenahradí, nějaká bageta, max. ohřívané jídlo z mikrovlnky, to není ono), nachlempat se můžete kdekoli, ale když chcu jet v ČR vlakem, na delší vzdálenost, tak bohužel pravdou je, že restaurace, možnost najíst se, je v síti českých nádraží opravdu malá, takže zachování WR jen uvítám. Osobně taky nejsem z ARmpee nadšený, čučet se na týpky z 1.třídy, když chci stolovat, a navíc těch míst k sezení je tam opravdu poskrovnu.
14.05.2010 (21:45)  
Co se týče Janáčka, tak dvě láhvkovky, gamb v plechu, ale ničím točeným si jistý nejsem. Možná plzeň za půl sta, ale to jsem nezkoumal.
14.05.2010 (21:31)  
Mě to naopak moc mrzí, že nebudou další bistra už kvůli oddílu s 1.třídu a také kvůli nedostatku vozů 1.třídy. Škoda. Některé A vozy ¨měly být přestavěny aspoň na úroveň Aee 142.
registrovaný užívateľ Kakov 
14.05.2010 (21:24)  
medd: presne tak, Wagon Slovakia si dokaze najit zakaniky, JLV moc ne,

MZ: dekuji za info, neco takoveho jsem si myslel
registrovaný užívateľ Kakov 
14.05.2010 (21:19)  
M: uz zase zvanis nesmysly, nikdo nerika tri toceny piva, rikame tri lahvove, nebo jedno tocene a dve lahvove, nevim kam chodis na pivo ty, ale ja jsem zvyklej, ze v hospode maj minimalne dve tocene znacky....
14.05.2010 (20:49)  
Upřímně - obliba ARmpee zřejmě plyne prostě z toho, že je to další hezký vagón. Ale že by bylo oblíbenější bistro než WR jako takové? Neblázněte.

To je dobrý tak na vlaky do HK či Brno - Bohumín, kde se jede chvíli, nebo na "jižní tah" a podobné spíše nepreferované směry. Já nevím co je to za pitomou módu tyhlety fastfoody obecně. Ne že by to byl špatný doplněk, ale především se chce člověk najíst. A bageta fakt není jídlo.

K ekonomice provozu - tam kde je vlak cca o 30-60 minut pomalejší než auto, čili ledaskde, je právě WR možným marketingovým tahákem (ušetřený čas za sezení v restauraci). Samozřejmě, nelze k tomu přistupovat jako k něčemu exkluzivnímu (viz JLV), ale slovenskou (nebo švýcarskou - vzhledem k tamním cenám v restauracích) cestu bych považoval za ideál. Jen trocha propagace, a bude pořád plno.
Ale těžko někoho nálákáte na "oběd" jako v TISu, to je dobré leda jako svačinka. Oběd = v CZ podmínkách teplé jídlo, polévka, zákusek,... Proč by to nešlo, když se to umí např. na Košičanu, a dokonce mají něco jako "denní menu"?

K tomu že jsou prioritou jiné modernizace - WR nyní omezují rychlost vlaků (byla jim snížena na 140).
14.05.2010 (20:41)  
Karel Kovářík : z čistě ekonomického hlediska je to naprosto stejné, ale ekonomický efekt přináší "KEVové" kilometry, tj. kilometry najeté tímto vozem po kolejích zahraniční železnice, protože ty se násobí vyšším koeficientem. Paradoxem je, že i když ten vůz pojede prázdný nebo bez poskytování služeb (třeba porucha osvětlení), tak bude "vydělávat" vlastnické železnici jen tím, že pojede po cizích kolejích...
Je to absudrní, ale je to tak ...

Já se nechci pouštět do cenových debat, ale v zahraničí se ceny ve WR pouze minimálně liší od cen, za něž se totéž prodává v kamenné obchodě nebo automatu na peroně.
Společnost JLV a.s. zdůvodňuje vysoké ceny na "cizím" území nutností respektovat tamní cenovou hladinu (jinak by to bylo považováno za nekalou konkurenci, která by znamenala zákaz jízdy vozů ČD / JLV do těchto destinací) > zajímavé, jak se chápe v zemích za bývalou železnou oponou pojem tržní ekonomika a soutěž o zákazníka > nicméně toto zdůvodnění nevysvětluje, proč se v tuzemsku neúčtují ceny "přiměřené cenové hladině". Elektronické kasičky samozřejmě umožňují uzávěrku v okamžiku překročení státní hranice ...
Bohužel v tomhle hraje negativní roli i pasivita ČD, coby vlastníka WR vozů > dobře, nepustíte vozy ČD / JLV s "nekalými cenami" na své území, pak počítejte s tím, že v pohraniční stanici budou vaše WR vozy odstaveny ...
registrovaný užívateľ medd 
14.05.2010 (19:54)  
Když už se tady bavíte o jídelních vozech, přidám se. Bistro vozy s jedničkou jsou vážně blbost. Tohle vymyslela hodně hloupá hlava. A ti, co si stěžují na úroveň služeb navrhuji svezení s Wagon Slovakia. Pochopíte, že JLV je poslední komunistický moloch hrající si na VIP. Otřesná obsluha mající navrh nad zákazníkem a pak cena. Neuvěřitelné! Bohužel jsou Wagon Slovakia jen malou výjimkou na spojích. Ale tudy vede cesta k zákazníkovi, protože tady se obsluha nezastaví.
registrovaný užívateľ M 
14.05.2010 (19:46)  
Teeeda.... Tri ruzny znacky tocenyho piva ma naprosty minimum hospod v Cesku a nekteri by to chteli v jidelnich vozech ve vlacich. Pak uz chapu, proc musi byt kuchyne pres pul vagonu a nestaci bistro...
Ale treba slo o vtip:-)

Railpic - jako... takhle jak jsi to napsal, je to celkem vystizne a neuprosne. Jestli je to 20-30 lidi denne nevim, ale tutove jich je tam min, nez v "kamennych" hospodach. A ty v drtive vetsine nestoji tech 30 mega.
Nic proti hospodam, ale prvni co mne u te newsky napadlo bylo, ze do hospod by se mozna melo investovat taknak az bude to ostatni...
14.05.2010 (19:37)  
Tohle je naprosto neuvěřitelná zpráva. Kdyby bylo u ČD všechno OK a už nebylo kam investovat, budiž. Umíte si představit hospodu za 35 mil. korun, která bude mít otevřeno pro dvacet nebo třicet hostů denně? Kdyby se ty peníze investovaly do běžných rychlíkových vozů, ocenil by to řádově větší počet cestujících. To už radši ty jídelňáky úplně zrušit, i kdyby pár lidí přestalo vlakem kvůli tomu jezdit, 700 mil. by na tržbách za jízdné nevypadlo ani za 50 let, nemluvě o tom, že naopak by ČD mohly získat nové cestující, pokud by nabídly víc než béčka a jejich čalouněné variace. Ředitele ČD a ty, co to schválili, vyhodit.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko