..: Další bistra nebudou, dráhy se vrací k jídelním vozům :..

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.

Další bistra nebudou

Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.

Revitalizace Bautzenů: 110 kusů

Interiér vozu B v designu Najbrt, foto: České dráhy Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.

Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]


JiříK. | 14.5.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2010 (15:58)  
Problem prazdnych hospod ve vlaku muze souviset i s jeho provozovatelem a jeho "zakaznickou politikou". A to i co se tyka minibaru - od te doby, co na "mem" vlaku zacala roznaset kafe firma JLV jsem se jejich zakaznikem nestal. Bagety ani normalni* pivo nemaji, takze me vicemene prinutili si kupovat oboji pred cestou.

*zalezi to samosebou na chuti a vkusu kazdeho jedince, ale Budvar si opravdu kupovat nebudu.
registrovaný uživatel M 
14.05.2010 (15:38)  
Pavel Z - svym zpusobem souhlasim...

vantju - jidelnicek s tim, kolik je v hospode zidli absolutne nesouvisi!
14.05.2010 (15:31)  
Z ekonomického hlediska je rekonstrukce čistě na jídelní vozy, dle mého, úplná blbost. Nadále budem v mnoha soupravách tahat prázdné jedničky a prázdné jídelňáky. To sloučení bylo podle mě pro plno vlaků přímo ideální.
Snad vědí co dělají, i když podle zpráv od začátku roku mám dojem, že zatím nemají vůbec žádnou koncepci a nevědí co chtějí.
14.05.2010 (15:23)  
:/ - Revitalizace Bautzenů: podle mě to nejdůležitější - pohodlné sezení při delších cestách - chybí. Třeba takové Bmee, které nevypadá na pohled nijak moc vábně, mám celkem rád právě díky poměrně pohodlnému sezení.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
14.05.2010 (15:23)  
to vantju: nechápu, jak se čtenář želpage může ve vlaku "nudit", to mi teda vysvětlete :-)
editor nebo admin ŽP Adam Vanting  mail  
14.05.2010 (15:11)  
Já mám restauráky radši, než ARmpee, takové WRmee by se mi víc líbilo, jelikož pokud jedu dlouho, tak mi na jídlo bageta nestačí. Ale ohledně těch revitalizací - těší mě, že budou ty pevné stolky, ty se mi líbí. A doufám, že tam ty zásuvky a LEDky dosadí, to vypadá daleko lépe, a je to lepší, než bez zásuvek, neboť většina vozů jezdí dalekou trasu (R 158x) a tak je pohodlnější mít zásuvky abych si tam mohl píchnout notebook a nenudit se.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko