..: Další bistra nebudou, dráhy se vrací k jídelním vozům :..

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.

Další bistra nebudou

Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.

Revitalizace Bautzenů: 110 kusů

Interiér vozu B v designu Najbrt, foto: České dráhy Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.

Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]


JiříK. | 14.5.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Sim 
15.05.2010 (15:22)  
Martin Jarath > diky za info, jen se jeste zeptam. V tomhle voze "vari" JLV nebo nekdo jiny? A kolik kostoval gulasek (aspon orientacne)?
15.05.2010 (14:46)  
Dneska jsem si konečně na trochu delší cestu zkusil ARmpee - 003 na IC 571.

Krom přetrvávajícího smradu (časem zmizí) mě nepříjemně překvapil mizerný prostor na zavazadla (víceméně nepoužitelný na cokoliv většího jak NTB), neodhlučněná jednička od barové části (slyšet je skoro vše...) a nechutnej průchoďák. Hlavně že nad místy jsou elektronický ukazatele rezervací. Fakt nezbytná záležitost. Pojezd celkem slušnej, skřípání plastů nepřekvapilo.
Velmi dobře vypadá WC (a konečně jeden vůz, kde mísa je ve směru jízdy, takže se u ní dá stabilně stát - po 810 konečně zase jeden vůz, kde na to asi někdo myslel... ). Naopak aby už nyní nebylo v mejdelníku mejdlo (a dole bylo pohozený pevný), to moc dobrej dojem nebudilo.

K jídlu jsem si dal guláš, cena i kvalita přijatelná (omáčka mohla bejt možná lepší, maso bylo perfektní). Jen škoda, že polívky jsou pouze instantní, jinak je nabídka v rámci možností dobrá (lepší, než se prezentovalo a očekávalo).

Takže na občerstvení vůz v rámci možností dobrý , jako jednička děs a hrůza.
15.05.2010 (14:22)  
M:
No, osobně bych byl pro pár úplných jídeláků, v největší míře pak pro něco stylu oddíl v Bc nebo ex Bc, kde bude vařič, případně i mikrovlnka (většina výkonů) a pro nejmenší výkony pak klasickej vozejk s minibarem.
15.05.2010 (14:19)  
Sharky:
Pivo je ve Výtopně snad dokonce za 49, ale to bych jako až tak zásadní závadu neviděl.
15.05.2010 (11:20)  
Martin Jarath - Stará pošta ještě jde. To když jsme chodili do "Půjčovny" tak to byl opravdu pajzl, ale zase na druhou stranu tam bývalo vynikající pivo. Jo a ta výtopna není špatná, ale hodně drahá. Pivo tam vyjde na 39,-Kč.
Registrierter Benutzer M 
15.05.2010 (9:40)  
Proste viz SYN - struktura jidelnicku (nebo pocet druhu piv v jakekoliv podobe) nesouvisi s tim, kolik je v hospode zidli, takze nejake ty narky, ze velka hospoda je lepsi, protoze bistro ma jen bagety jsou mimo.
A poctu zidli padl ten statisticky fakt, ktery nelze ignorovat. Vlastne lze:-(
Registrierter Benutzer M 
15.05.2010 (9:33)  
MJ - ja nic nevnucoval. Jen jsem se v podstate ptal, jestli takovou investii povazujes za prioritni
Registrierter Benutzer SYN 
15.05.2010 (9:23)  
Martin Jarath: To jakou kde maji nabidku je jen okrajove zavisle na typu plna/polovicni hospoda (jidelni vuz/bistrovuz), jelikoz velikost kuchynskeho prostoru je temer stejna u obou a jestli neni u novych bister kuchyne prrimerene vybavena tak je to kokotina kdyz se to delalo nove. Bistrovuz ma mensi prostor pro "konzumaci" coz je podle mne naprosto primerene vzhledem k tomu ze vetsi prostory plnych jidelaku vcelku dlouhodobe zeji prazdnotou, to je proste statisticky fakt ktery neni vhodne ignorovat. MOZNA ze by se to zlepsilo s lepsi provozujici firmou, ale to je otazka pomerne akademicka protoze CD evidentne dlouhodobe hodlaji zachovavat JLV.

Jina vec je ze ta jednicka v ARmpee opravdu a vazne nemela byt tak otevrena, naprosto souhlasim ze to je silenstvi nedat tam aspon to zatmavene sklo jako fiktivni kupe, pripadne skutecna kupe.

Ja osobne se domnivam ze rozumne mnozstvi "velkych hospod" je vhodne zachovat, jednak pro ty vyjimky kde je "navstevnost" slusna, druhak potom pro mezinarodni vlaky kde je to jednak vhodne pro udrzeni image druhak i vyhodne na ony KEV. Tyto hospody by asi mely byt (samozrejme) WRmz, potom (poopravene + doplnene vybavou (predsuvne dvere, vaku WC, klima)) WRmee a pak ty z kratsich vozu WR ktere jsou jeste rozumne opravy schopne. Delsi vozy (WRm) ktere potrebuji vetsi opravu bych prednostne predelal na bistra, na mnoho vnitrnich spoju je to vhodne.
Ta uvadena cena za reko je teda dost vysoka, neni to nahodou zhruba polovicni cena za uplne novy vagon (ktery stejne bude vzdycky technicky citelne vyse nez jakekoliv reko, viz napr. tlakotesnost, 200kmh, Mg brzda)? To mi prijde ze (pokud tedy proste kapsa je tak prazdna ze novy vuz nakoupit nelze) by se to dalo rekonstruovat z cehokoliv co ma rozumny pojezd a na tom tu "boudu" postavit komplet novou, vsak ono to reko za 35M je prakticky toto...
Ze by se jako ty kompletni reka mohly delat z neceho jineho nez stavajicich hospod, napada me napr. nejake Postw (jestli tedy jeste nejake zbyvaji) ci nejake zahranicni vozy kterych se nekdo zbavuje.
Melo by to vyhody v tom ze by stare jidelaky (lehce poopravene za malo penez) by mohly byt k dispozici na vnitro a jako zaloha...
14.05.2010 (23:34)  
Sharky33:
Stará Pošta už dávno není, co bývala. :( To už spíš do Výtopny naq Václavák. :)
14.05.2010 (23:33)  
M:
To píšu jednak jako cestující, jednak jako neustálý hladovec (ale pro bagetu nevylezu ani z kupé, to už si ji můžou rovnou koupit předem nebo cestou na vlak).
Pokud čteš pořádně, tak o tom, zda hospody, nebo ne, jsem nenapsal ani čárku, to se mi snažíš akorát vnucovat. Jen píšu, že zatím předváděné ARmpee nepovažuju za pořádné řešení ničeho, takže radši takovýho nedělat vůbec nic a nasadit pojízdnej minibar (plus místo ARmpee vyrobit pořádnou jedničku) než tenhle paskvil.

Hospody jako takový jsem hodnotit nechtěl, ale v podstatě to celkem pěkně napsal TZ.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko