..: Další bistra nebudou, dráhy se vrací k jídelním vozům :..

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.

Další bistra nebudou

Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.

Revitalizace Bautzenů: 110 kusů

Interiér vozu B v designu Najbrt, foto: České dráhy Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.

Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]


JiříK. | 14.5.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.05.2010 (23:26)  
Sharky: Fuj tajxl. :-Q Kromě toho jsem měl chuť to vyzkoušet a problém byl, jak ten čas zabít jinak než koukáním na mašinky.
14.05.2010 (23:22)  
Když jsem nedávno sháněl kde nejlépe vyplnit čas obědem, a byl jsem u Wilsona, tak jsem nakonec zvolil cestu do Pardubic a zpět.
Mohl jsi zajít na Starou Poštu a ušetřil bys čas.
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (23:16)  
Pavel Z > pokud se nepletu, tak z rychliku na Plzen v tichosti zmizel i minibar :-(
14.05.2010 (23:08)  
M: "Jednim dechem pak treba dodat, ze do jidelniho vozu chodi pouze ctenari ZP"

Dnes na Eurotaktu je to bohužel s trochou nadsázky pravda. Ono to ale jde i jinak, byť z Brna se to nezdá. Viz Slovensko, ale viz také třeba Košičan a podobné vnitro či skorovnitro: Když jsem nedávno sháněl kde nejlépe vyplnit čas obědem, a byl jsem u Wilsona, tak jsem nakonec zvolil cestu do Pardubic a zpět. :-)
14.05.2010 (22:58)  
Může mi někdo prosím spočítat, kolik jídelních vozů (našich) je denně vystaveno na naše tratě? Já abych si udělal obrázek o tom, jestli ty reko vozy mají vůbec šanci se někde využít. Vzhledem k tomu, jaká to má být investice, tak předpokládám, že nějaké postávání jim "určitě" nehrozí. Když si uvědomím, že se tu minulý týden debatovalo o dalších pendolínech na Ostravu a pak o railjetech do Vídně, tak předpokládám, že na každém rychlíku do Plzně, Děčína, Hradce a Budějovic budě řazen určitě jeden výdělečný jídelňák (hlavně mě neberte doslova).
Možná je to příprava na to, že žádný rj nebude...
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (22:36)  
Pokud je ve vlaku minibar s roznaskou / rozvazkou, zajima me pivo a bageta. V tomhle pripade se samosebou bavime o plechu nebo lahvacich. Kdyz uz se mam sebrat a jit na jine misto, tak at to aspon za to stoji - rekneme ze tepla polevka a smazak je minimum, co mi stoji za to se zvednout a projit skrz pul vlaku (kdyz pominu, ze kolikrat to samy delam proto, abych nasel funkcni zachod). A je mi v konecnym dusledku uplne fuk, esi je to ohrivane nebo "rovnou z plotny" ... samosebou za predpokladu, ze to je k jidlu :-) Jestli maji v pojizdne hospode i toceny, beru to jako prijemny bonus, zvlaste za predpokladu, ze to je neco, co se da pit.

Nicmene pokud bych mel uprednostnit bud pouze jednu znacku v tocenym provedeni a nic vic, nebo tri varianty lahvoveho, vybiram za beee - minimalne proto, ze u plechu/lahve je mensi riziko, ze mi to na vyhybce vyskoci ven ze skla/plechu/kelimku.

A uprimne receno... moznost dat si pivo beru jako jeden z duvodu, proc jet vlakem a ne vlastnim gumokolem. A moznost koupit si ho cestou zase muze prevazit vahy pri vyberu vlak / bus. Bez ohledu na to, jestli jsme narod alkoholiku nebo ne.
Registrierter Benutzer M 
14.05.2010 (22:13)  
Martin Jarath - a tohle pises jako ten, ktery to spolufinancuje nebo jako zcela nezucastnena osoba? Kdyz si budes muset vybrat jestli jidelaky nebo neco jinyho, tak radeji jidelaky?

Celkove by jeden nabyl dojmu, ze ctenari ZP chodi do jidelniho vozu alespon dvakrat tydne. Jednim dechem pak treba dodat, ze do jidelniho vozu chodi pouze ctenari ZP
Registrierter Benutzer M 
14.05.2010 (22:11)  
Ja se spis divim tomuhle
-jidlo z mikrovlnky = fuj
-predem pripravene jidlo uvedene do tepleho stavu v "kuchyni" = plnohodnotny obed
14.05.2010 (22:11)  
Jedině dobře, že už se paskvil jménem ARmpee dělat nebude (nebo aspoň v tý současný podobě).

Současnou nabídku nahradí málem i pojízdnej vozík, miniobar se zázemím v Bc (aspoň by ty vozy měly využití...) už dokáže jídla připravit víc.

A jednička to taky pořádná není. Sice se dá říct, že bude vůz vždy bistrem k soupravě, ale jednak je to v provozu akorát k vzteku (a nedodržuje se to: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=427998.jpg&httpref=28/111805), jednak už tam měly bejt přinejmenším fiktivní oddíly (když ne rovnou kupé).
Registrierter Benutzer M 
14.05.2010 (22:09)  
Kovariku, tak ja moc nechlastam, tak nevim... Ale znami vesmes rikaji, ze cokoliv tocenyho je druhdy lepsi nez eso ve flasce... Nebo prinejmensim v ramci te vami zminovane ctverky.

Kazdopadne ti gratuluji, ze v tech hospodach kam chodis, maji MINIMALNE dve znacky tocenyho. Ja takovy hospody znam taky. Ponejvic z Anglie a Irska. V Cesko jsou ale v drtive mensine a s tim mnoho nenadelas, ackoliv se do mne muzes navazet sebevic...

PS: Jestlis myslel kombinace typu Prazdroj+Gambrinus, tak se ti samozrejme omlouvam (kdyz to nejsou minimalne dve, ale prave dve znacky)
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko