..: České dráhy mění tarif – nové produkty jsou malou revolucí :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Pokud jste se snažili znát tarif Českých drah nazpaměť a umět si sami spočítat ceny, vzdejte to. Vlakový tarif obsáhne nové produkty, které vesměs zavádí akční relační nabídky. Dalo by se dokonce říci, že klasický kilometrický tarif je u konce svého života. Od 13. června 2010 vejde v platnost druhá změna jízdních řádů a s ní se rozšíří nabídka relačních jízdenek eLiška. Zatímco dodnes jsme mohli cestovat jen mezi 13 krajskými městy, nyní jich přibude dalších sto. Plné jízdné ovšem nebude muset platit ani ten, kdo dosud není držitelem zákaznické In–karty – občasným cestujícím bude nabídnut obdobný produkt s názvem SporoTiket. Stačí přistoupit na některé omezující podmínky nákupu a použití. Novinky uvítají i cestující do zahraničí: na e–shopu se začnou prodávat rozličné relace z Česka na Slovensko, v létě pak také do Německa a Dánska.

eLiška do 113 měst — tabulku s cenami nechtějte

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Akční jízdenka eLiška doposud nabízela levnější cestování na relacích mezi 13 krajskými městy a Prahou. Dá se zakoupit na e–shopu, u telefonického prodejce nebo v automatech na nádražích a byla k dostání ve dvou cenových variantách. Zatímco těchto 364 cenových kombinací ještě šlo do zapsat jedné relativně přehledné tabulky, od června už si takový přehled představí málokdo. Novými eLiškami totiž budou spojeny nejen krajská, ale i další větší města České republiky. Podmínkou každé relace je minimální tarifní vzdálenost 50 km a výchozí nebo cílová stanice v krajském městě. To nám dává až 3 164 cenových kombinací. Kontingent s nižší cenou se bude prodávat do 3 dnů před dnem platnosti, pak budou nabídnuty lístky ve vyšší cenové kategorii. Obě částky jsou ale nižší než zákaznické a obyčejné jízdné. Novinkou bude také prodej na pokladnách. Relační jízdenky navíc bude možné pořídit i s předběžnou In–kartou, která nenese logo slevy Rail+. Až dosud byla tato sleva, nahraná jako aplikace na In–kartě, podmínkou pro nákup relační jízdenky.

eLiška pro pravidelné cestující, pro občasné SporoTiket

Možnost ušetřit na dálkových relacích budou mít od poloviny června také občasní cestující, kteří nejsou držiteli zákaznické karty Českých drah. Jízdenku SporoTiket si přes e–shop nebo telefonické kontaktní centrum bude moci pořídit kdokoliv – podmínkou je pouze učinit nákup tři dny před požadovaným dnem platnosti. Kontingent bude nabízen do přímých spojů a bude omezen na den, vlak a relaci. Ceny budou mírně vyšší oproti eLiškám, ale nižší než zákaznické jízdné.

eTikety do zahraničí: v červnu Slovensko, v červenci Německo a Dánsko

Na e–shopu ČD lze zakoupit také jízdenky pro cesty do zahraničí. Nejvíce destinací je prozatím nabízeno do Rakouska a Německa. Od června se ale konečně objeví i spojení na Slovensko, kam cestuje mnoho z nás. Dráhy navíc v nabídce ustoupily od „univerzálního výchozího bodu Praha hl.n.“, a tak si budeme moci zakoupit lístky také z Pardubic, Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem, Brna, Přerova nebo Otrokovic. Mezi cílovými body nalezneme Bratislavu, Žilinu, Poprad či Košice, ale třeba také Martin, Nové Zámky, Banskou Bystrici či Zvolen. V nabídce přibudou také jízdenky SparNight na noční relace s integrovanou rezervací do lehátkových či lůžkových spojů.

Jak jsme včera avizovali, nové relace budou nabídnuty i ve směru do Německa. Od 1. července bude možné cestovat do Lipska, Erfurtu, Frankfurtu, a také do dánských měst Kodaň a Aarhus. Ve všech případech jde o přestupní relace, kde z Drážďan, resp. Berlína, vyjíždí spoj kategorie ICE. Při cestě do Kodaně s vlakem absolvujete i plavbu trajektem.

RelaceCena
Praha – Lipsko29 eur
Praha – Erfurt39 eur
Praha – Frankfurt nad Mohanem49 eur
Praha – Kodaň/Aarhus59 eur

Další novinky

A s novinkami není konec. Dráhy slibují, že od 13. června bude možné na e–shopu zakoupit také zpáteční jízdenky. V září pak má být nabídka rozšířena na všechny vlaky všech kategorií jedoucích v České republice, tedy i osobní vlaky. Od 1. července se do nabídky produktů zařadí i možnost dokoupení cestovního pojištění.

Partnerem ČD se stalo i letiště Praha–Ruzyně (PRG), které je obsluhováno linkou AirportExpres, objednanou právě drahami. Ten, kdo bude od 13. června do 30. září tohoto roku cestovat na obyčejné jízdné do tarifního bodu Praha letiště (NAD), má po návratu možnost po předložení této jízdenky a palubního lístku na letišti získat oprávnění cestovat zpět na původní doklad. To v praxi znamená 50% slevu z obyčejného jízdného.

Podle vyjádření drah se trend klesání počtu cestujících zastavil. V rámci cenové politiky dávají v současnosti přednost hledání nových možností prodeje a nových nabídek před zdražováním. Svého rozvoje se tak zřejmě dočká právě SporoTiket a uvažuje se o dalších akcích podobných prodeji jízdenek řetězcem supermarketů LIDL, tentokrát s jiným partnerem, jehož jméno by mělo být prozrazeno již tento měsíc. Na místě je se ptát, jestli se těmito nabídkami tarif komplikuje, nebo naopak zpřehledňuje. Podle drah je však nutné, aby pokladní dokázali zákazníkovi sami nejlépe poradit, případně aby si tu nejvýhodnější cenu našel zákazník sám pomocí automatizovaného rádce na internetu.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.6.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
03.06.2010 (8:11)  
Moc z toho radost nemám, ty tři dny předem jsou hodně, ted to aspoň bylo jen omezeno kontingentem. Nevíte někdo jestli na prázdniny chystá ČD nějakou nabídku? Už mám těch klacků pod nohy plné zuby. Zatím zrušili nebo nechutně zdražili všechno co jsem používal od dvoudenní síťovky přes juniorpas po KMB a elišku :-((
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
03.06.2010 (7:23)  
Nějak se mi ztrácí rozdíl mezi nákupem jízdenky a loterií.
03.06.2010 (1:42)  
Možná bych to mohl zadat jako bakalářku, ale přijde mi to jako tupé programování bez nějaké hlubší myšlenky. Navíc při kvalitě studentů si nedělám iluze, že by z toho mohl vylézt univerzální, flexibilní, efektivní, robustní, user-friendly systém. :-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
03.06.2010 (1:35)  
kobros: mhm, myslím že na bakalářku by mohlo stačit pouze navrhnout, jak zadávat a ukládat informace o tarifech... Aby to bylo univerzální, flexibilní, efektivní, robustní, user-friendly...
03.06.2010 (1:17)  
JP: Sice se mi s novou eLiškou nestalo, že by nebyla, ale na jedné staré jsem ušetřil víc, než za půl roku na těch nových. Když jedu k rodičům přes celou republiku, tak díky eLišce šetřím celé dvě koruny.
registrovaný uživatel kobros 
03.06.2010 (0:57)  
pro R.U.R: a kdo by takovou bakalrku vedl a vubec delal? S pristi zmenou jizdniho radu by bylo vse jinak. Jedine snad, ze by k tomu bylo i nejake uzivatelske rozhrani, ktere by umoznilo bez problemu zadavat cely tarif znovu. Ale to uz by presahovalo ramec bakalarky, na diplomku by to stacilo bohate a kdyby se to jeste sikovne zduvodnilo jako potrebne a zakombinoval by se do toho nejaky novy nevyzkouseny pristup, disertacka by se z toho vytriskala.
03.06.2010 (0:36)  
babilon) Díky za upozornění. Tuhle kličku jsem v TZ přehlédl a bral jen jako "vycpávkový text". Mít v ruce ofic. zápis tarifu, byla by to jiná. Tak jsem zaktualizoval i počet cenových kombinací. Máme-li dvě ceny pro každou relaci, je to cca. 3000 možností. A pokud mluvím o tabulce, tak o jedné se všemi možnostmi, jaká se používala dosud, ne o těch 14 tabulkách, co jsou v tarifu nyní. :) Ale shodneme se asi na tom, že od teď bude eLiška fungovat na principu "otevřu e-shop/zavolám/dojdu na pokladnu a zeptám se, jestli mají, cenu se dozvím s tím a stejně vím, že to je nejlevnější, co jde koupit".

Mimochodem, dokud byly eLišky v jedné ceně a jen omezený kontingent, nikdy se mi ji nepodařilo sehnat. Od změny, kdy existuje druhá cenová kategorie, konečně se dostalo i na mě.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
02.06.2010 (23:48)  
Myslím, že systém, který by cestujícímu za všech běžných okolností našel nejlevnější variantu jízdného (a to klidně zůstaňme u vnitrostátních jízd), by mohl být obstojným tématem alespoň na bakalářskou práci studenta programování. To máme několik druhů jízdného, několikero speciálních nabídek, další varianty pro častější jízdy, a to buď na stejné trase nebo na různých trasách, ještě k tomu hejno integrovaných systémů...
Pak jsou různé kartičky co člověk může mít nebo si pořídit, na inkartě se dá také celkem operativně dokoupit třeba týdenní InCold, tedy je potřeba to plánovat ne po jednotlivých cestách, ale zadat tam všechny očekávané cesty najednou...
Navíc by to nutně muselo být napojené na jízdní řády, protože je hezké najít nejlevnější variantu, kde ale nic nejede nebo zrovna nesedí přípoje, a také různé nabídky platí na různé vlaky...
A dokonalejší systém by kalkuloval i s jízdou načerno; přirážky nejsou moc vysoké, takže na krátké jízdy to může být levnější i s občasným přistižením. Zde by se hodilo mít do systému zakomponované i řazení vlaků, protože pokud jede souprava 810+010 a jedu jen jednu zastávku, stačí si vybrat správný vagon... A třeba u takových Btx by to mělo ještě být napojené na předpověď počasí, protože málokdo je natolik drsoň, aby přecházel za jízdy mezi vagóny když je bouřka... :-)))
02.06.2010 (22:24)  
Tak mě napadá... nevíte někdo, zda-li se u ČD chystají nějaké speciální nabídky na letní prázdniny nebo tato změna tyto letní akce nahrazuje???
registrovaný uživatel Oto 
02.06.2010 (21:59)  
Mimochodem, tyto změny neznamenají jen zlevnění. Noční cesta z Prahy do Košic (SparNight ZSSK - ČD) zdražuje ze 448 Kč na 632 Kč, tj. o 40%.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko