..: České dráhy mění tarif – nové produkty jsou malou revolucí :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Pokud jste se snažili znát tarif Českých drah nazpaměť a umět si sami spočítat ceny, vzdejte to. Vlakový tarif obsáhne nové produkty, které vesměs zavádí akční relační nabídky. Dalo by se dokonce říci, že klasický kilometrický tarif je u konce svého života. Od 13. června 2010 vejde v platnost druhá změna jízdních řádů a s ní se rozšíří nabídka relačních jízdenek eLiška. Zatímco dodnes jsme mohli cestovat jen mezi 13 krajskými městy, nyní jich přibude dalších sto. Plné jízdné ovšem nebude muset platit ani ten, kdo dosud není držitelem zákaznické In–karty – občasným cestujícím bude nabídnut obdobný produkt s názvem SporoTiket. Stačí přistoupit na některé omezující podmínky nákupu a použití. Novinky uvítají i cestující do zahraničí: na e–shopu se začnou prodávat rozličné relace z Česka na Slovensko, v létě pak také do Německa a Dánska.

eLiška do 113 měst — tabulku s cenami nechtějte

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Akční jízdenka eLiška doposud nabízela levnější cestování na relacích mezi 13 krajskými městy a Prahou. Dá se zakoupit na e–shopu, u telefonického prodejce nebo v automatech na nádražích a byla k dostání ve dvou cenových variantách. Zatímco těchto 364 cenových kombinací ještě šlo do zapsat jedné relativně přehledné tabulky, od června už si takový přehled představí málokdo. Novými eLiškami totiž budou spojeny nejen krajská, ale i další větší města České republiky. Podmínkou každé relace je minimální tarifní vzdálenost 50 km a výchozí nebo cílová stanice v krajském městě. To nám dává až 3 164 cenových kombinací. Kontingent s nižší cenou se bude prodávat do 3 dnů před dnem platnosti, pak budou nabídnuty lístky ve vyšší cenové kategorii. Obě částky jsou ale nižší než zákaznické a obyčejné jízdné. Novinkou bude také prodej na pokladnách. Relační jízdenky navíc bude možné pořídit i s předběžnou In–kartou, která nenese logo slevy Rail+. Až dosud byla tato sleva, nahraná jako aplikace na In–kartě, podmínkou pro nákup relační jízdenky.

eLiška pro pravidelné cestující, pro občasné SporoTiket

Možnost ušetřit na dálkových relacích budou mít od poloviny června také občasní cestující, kteří nejsou držiteli zákaznické karty Českých drah. Jízdenku SporoTiket si přes e–shop nebo telefonické kontaktní centrum bude moci pořídit kdokoliv – podmínkou je pouze učinit nákup tři dny před požadovaným dnem platnosti. Kontingent bude nabízen do přímých spojů a bude omezen na den, vlak a relaci. Ceny budou mírně vyšší oproti eLiškám, ale nižší než zákaznické jízdné.

eTikety do zahraničí: v červnu Slovensko, v červenci Německo a Dánsko

Na e–shopu ČD lze zakoupit také jízdenky pro cesty do zahraničí. Nejvíce destinací je prozatím nabízeno do Rakouska a Německa. Od června se ale konečně objeví i spojení na Slovensko, kam cestuje mnoho z nás. Dráhy navíc v nabídce ustoupily od „univerzálního výchozího bodu Praha hl.n.“, a tak si budeme moci zakoupit lístky také z Pardubic, Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem, Brna, Přerova nebo Otrokovic. Mezi cílovými body nalezneme Bratislavu, Žilinu, Poprad či Košice, ale třeba také Martin, Nové Zámky, Banskou Bystrici či Zvolen. V nabídce přibudou také jízdenky SparNight na noční relace s integrovanou rezervací do lehátkových či lůžkových spojů.

Jak jsme včera avizovali, nové relace budou nabídnuty i ve směru do Německa. Od 1. července bude možné cestovat do Lipska, Erfurtu, Frankfurtu, a také do dánských měst Kodaň a Aarhus. Ve všech případech jde o přestupní relace, kde z Drážďan, resp. Berlína, vyjíždí spoj kategorie ICE. Při cestě do Kodaně s vlakem absolvujete i plavbu trajektem.

RelaceCena
Praha – Lipsko29 eur
Praha – Erfurt39 eur
Praha – Frankfurt nad Mohanem49 eur
Praha – Kodaň/Aarhus59 eur

Další novinky

A s novinkami není konec. Dráhy slibují, že od 13. června bude možné na e–shopu zakoupit také zpáteční jízdenky. V září pak má být nabídka rozšířena na všechny vlaky všech kategorií jedoucích v České republice, tedy i osobní vlaky. Od 1. července se do nabídky produktů zařadí i možnost dokoupení cestovního pojištění.

Partnerem ČD se stalo i letiště Praha–Ruzyně (PRG), které je obsluhováno linkou AirportExpres, objednanou právě drahami. Ten, kdo bude od 13. června do 30. září tohoto roku cestovat na obyčejné jízdné do tarifního bodu Praha letiště (NAD), má po návratu možnost po předložení této jízdenky a palubního lístku na letišti získat oprávnění cestovat zpět na původní doklad. To v praxi znamená 50% slevu z obyčejného jízdného.

Podle vyjádření drah se trend klesání počtu cestujících zastavil. V rámci cenové politiky dávají v současnosti přednost hledání nových možností prodeje a nových nabídek před zdražováním. Svého rozvoje se tak zřejmě dočká právě SporoTiket a uvažuje se o dalších akcích podobných prodeji jízdenek řetězcem supermarketů LIDL, tentokrát s jiným partnerem, jehož jméno by mělo být prozrazeno již tento měsíc. Na místě je se ptát, jestli se těmito nabídkami tarif komplikuje, nebo naopak zpřehledňuje. Podle drah je však nutné, aby pokladní dokázali zákazníkovi sami nejlépe poradit, případně aby si tu nejvýhodnější cenu našel zákazník sám pomocí automatizovaného rádce na internetu.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.6.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
03.06.2010 (12:54)  
Zesložiťování tarifu:
Chápu třeba, že ČD chtějí podpořit nějakou trasu, kde špatně konkurují autobusům, třeba Praha-Brno, a tak tam dají spešl nabídku s nižší cenou - to je OK.
Co nechápu jsou třeba ty elišky - proč rovnou nezlevnit zákaznické jízdné? Zvlášť tak jak je postavená ta nejnovější eliška je to skoro stejná nabídka jako zákaznické jízdné, akorát levnější (potřebuju na to inkartu, jde to koupit kdekoliv, akorát je zde navíc - imho ne úplně logické - omezení výchozí a cílové stanice). A sleva při nákupu jízdenky aspoň tři dny předem by taky mohla být plošně na všechny jízdenky.
Registrierter Benutzer Oto 
03.06.2010 (12:53)  
M: ty další ceny sice nejsou povinné, ale jestli ty ceny mají za úkol, jak tvrdí ČD, přitáhnout nové zákazníky, tak je tito musí pochopit.

Tohle bude studovat leda šotouš. Normální člověk dá na IDOSu Praha-Hradec Králové, a ono mu to neukáže, že existuje SporoTiket za 90 Kč nebo eLiška za 80 Kč. Jak se o tom má dozvědět?
03.06.2010 (12:50)  
a teď nám tady od 13. června ČD zavedou další stovky až tisíce relačních slev
... které jsou navíc "tajné". Pochybuji, že se někde objeví kompletní ceník.
03.06.2010 (12:48)  
kdyby prostě udělali jednu obyč. cenu a z toho odvodili pár slev pro inkarty, pro děti, na víkendy atp
Ale vždyť to je přesně tak, jak píšete.
Registrierter Benutzer M 
03.06.2010 (12:43)  
Holoubek - tak ale jednu cenu a slevu pro IN a deti mas. Ty dalsi ceny nejsou povinne, takze o nejak zeslozitovani systemu nevim, zda-li muze byt rec...
03.06.2010 (12:21)  
určitě se dají najít i více absurdní
Jo, třeba Praha-Plzeň nebo Praha-Ostrava.
03.06.2010 (12:15)  
MaF: Chápu to dobře?
Ne. Předpokládám, že trasy budou podobné jako nyní, dozvíte se je při koupi na netu nebo se zeptáte u pokladny. Ve vyhlášce nejsou, protože by vyhláška neměla 9 stran, ale 30.

Mimochodem, ani jedna z tras, o které tvrdíte, že jsou nejkratší, nejkratší nejsou.
Registrierter Benutzer Oto 
03.06.2010 (12:09)  
Téoz: já bych toto téma uzavřel. Nedal jsem to sem proto, abychom řešili, kolik % lidí pozná Javu, ale jen jako ilustraci složitosti tarifů.
Mimochodem těch tarifů je teď (hlavně kvůli relačním slevám) v systému více než 500 - no a teď nám tady od 13. června ČD zavedou další stovky až tisíce relačních slev.
Registrierter Benutzer Holoubek  mail  
03.06.2010 (12:01)  
já už se v těch jejich cenách vubec nevyznám....kdyby prostě udělali jednu obyč. cenu a z toho odvodili pár slev pro inkarty, pro děti, na víkendy atp, tak by to bylo daleko jednodušší, přehlednější a všichni by byli spokojení....
Registrierter Benutzer MaF 
03.06.2010 (12:00)  
Tak, a teď otázka pro znalce - doposud byly v ceníku elišky mimo relací uvedené i povolené trasy (a jejich varianty). Např. z Brna do Plzně via České Budějovice NEBO Praha. U nového jsem nic podobného nenašel, a předpokládám tedy, že eliška bude platit vždy na nejkratší trasu (bez ohledu na její smysluplnost) a delší (byť obvyklá) trasa bude "odměněna" doplatekem za jízdu oklikou. Chápu to dobře?

Dva příklady za všechny (určitě se dají najít i více absurdní):
Praha - Strakonice. Normální spojení je R-R (přestup v Protivíně), ale nejkratší je romantická projížďka Blatnou (přestup v Březnici na Os).
Praha - Karlovy Vary. "Normální" (dá-li se tvrdit že je normální jezdit Pha-KV vlakem) je přímý rychlík via Ústí n/l. Ale nejkratší dle idosu je trasa Pha - Louny - Most - KV.

Znamená to, že budu mít na vybranou jezdit absurdní trasu Eliškou, nebo normální trasu za ZJ?
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko