Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.
| 14.6.2010 (16:00)
A jinak. Kopáč kope za směšné peníze jenom proto, že je vůl co nic jiného neumí. Pokud zaměřuješ silnici(to jsi popisoval ne?), tak nejsi kopáč, ale odpovědný zaměstnanec. Tudíž i tvoje mzda je větší než těch kopáčů. To je úděl... Odpusťte admini: Umíš hovno, dostaneš hovno, umíš víc, dostaneš víc. Já jen říkám, že železničáři, minimálně ti dopravní (výpravčí, signalisti, hradláři), si tu režij zaslouží. Už jsi jel v např. bouřce, kde nefunguje elektrika, vlakem? Že ten vlak jel? Odpovím za tebe. Ano, jel, zpožděný třeba, ale jel. A dokážeš si představit, co musí v takové situaci zažít dopravní zaměstnanci? Ano, já jsem jen hradlář, ale vím práci výpravčích. Ten tlak od dispečerů, celkový stres, nejistota.... Když se něco stane, myslím přírodní "věc", každý chce být doma, každý chce dojet do cíle a to, co musí zažít dopravní zaměstnanci je pro člověka, co se chce čistě dostat domů/do práce vedlejší. Jenže ty chvíle, kdy je člověk vystaven výroku musí se jezdit dokud to jakkoliv jde, běžný cestujici nevidí. Já už se až moc rozepsal, ale pochop to. Tu režij si zasloužíme, ta nejistota, neustálé telefony, prostě stres v práci je naše daň za režijku. Ten, kdo neokoštoval železniční profesi a dejme tomu trošku ví co a jak, si myslí, že je to jen: "vlak xxxx je v Prdelovicích. Nádražák." Jenže to je víc. Mnohem víc.
Tim soucasne nechci rikat, ze tvoje prace je brnkacka nebo dobre zaplacena. Jen a pouze jsem reagoval na to, kdyz jsi popsal ten svuj narocny den a zakoncil to "tu rezijku si zaslouzim". Pokud by sis mel zaslouzit rezijku, tak mnozi jini by si museli zaslouzit cely druhy plat
Sim: Děkuji, já souhlasím s vaším doplněním.
Souhlasím s tvrzením, že model sociálního státu byl experiment. Ale vznikl jako reakce na jiný model (industriální a koloniální stát), který zase reagoval na feudální zřízení atd... Není kouře bez ohýnku.
Ale teď mi řekněte, kudy na to, aby:
-lidský život měl ještě jinou cenu než cenu pracovní síly
-dvě třetiny světové populace nehladověly
-byla obnovena úcta k omezeným přírodním zdrojům
-vůbec mělo smysl mít děti
A bez levostranné nebo pravostranné ideologie.
- cena lidského života je sice adorována, ale ve skutečnosti není valná ani v jednom typu společenského zřízení (co dělali Rusové za stalinských dob a co dělali Američané s černochy nebo španělští inkvizitoři s "bezvěrci" si je dost podobné)
- konzervativní i kolektivistické státy měly zájem o Afriku a Asii jen kvůli nerostnému bohatství a laciné pracovní síle, nikoli kvůli nějakým lidským právům
- úcta k přírodním zdrojům rovněž upadla (Rusové plení přírodu, ale drží to pod pokličkou, v Číně tu přírodu prznit musí, protože makají na zbytek světa, Američané to komentují obsáhlými kritikami, ale furt jezdí v kárách s velkou spotřebou, vyhazují tuny jídla, protože ho nesnědí (ne, tohle není závist, jen konstatování), DuPont si pořád chrlí masivní množství karcinogenních látek do luftu a z vrtu v Mex.zálivu dál vesele teče ropa)
- naši následovníci sice třeba budou mít v rukou prachy, ale nebudou si za ně moci koupit ani vodu, jednoduše proto, že nebude. Když na polích postavíme průmyslové areály (jak píše pan M, dle mého má na poli růst něco úplně jiného než tovární nebo skladové haly), budeme stejně muset pěstovat někde jinde, tak vykácíme lesy - no a dopadneme jako v Libanonu, který býval kdysi dávno CELÝ zelený - a je na zkázu zaděláno. Když vím už dnes, že mí vnuci budou žít v citelném nedostatku přírodních zdrojů, proč si je tedy pořizovat??
Tak kudy z toho? Určitě hlavně tím, že nebudu myslet jen na svůj zisk, ale že se o něj BUDU MÍT RADOST podělit s ostatními. Ne že budu muset. A také že si uvědomím dopad svého chování na okolí bližší i vzdálené.
Drancovat bez rozmyslu a dokud to jde - to je jistě snazší.
A teď můžeme zpátky k těm režijkám...
Jen tak na okraj. Na železnici pracuje i skupina, kteří se na své nástupy ( a to často noční ) taky přemisťují vlakem, v některých případech i 400km, taky pracují ve stresu a v ne úplně lehkých podmínkách, neberou za to takové peníze jako jejich kolegové z ČD a nemají ani žádné jízdní výhody ( např. na ty čtyřsetkilometrové cesty si pořizují In-goldy ). A nereptají, nezávidí, prostě pracují, protože je práce baví:)
Druhym pohledem pak muze byt to, ze "rezijni sleva" je prijmem a rec je o DPFO, ktera se ale studentu prijmajicich slevu na jizdnem (totez v pripade cokolady v akci) jaksi netyka...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










