Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.
| 14.6.2010 (16:00)
Měl bych dotaz. Jakej je poměr u režijkářů (řádově) mezi služebními a soukromými cestami? Jde to vůbec zjistit? Protože pokud jde o cestovní náhrady(který se podle mě řeší právě tou režijkou), tak ty se nedaní! Všichni tady mluví o danění, ale jaksi těžko tady někdo bude "dotovat" svého zaměstnavatele tím, že si bude služební cesty platit sám.
Zlobr
Chtel sjem tim rict, ze mnoha povolani byla mela moralni narok nejen na rezijku, ale i na sluzebni limuzinu. Mereno tim, kdo ma horsi pracovni podminky...
Vsichni co se snazi Vousaci vysvetlit tu pohadku - je to marny, hazite hrach na stenu. Nepochopi ani tu pohadku (ktera je orpavdu az detsky nazorna), ani to, ze do penze chodi nejen zeleznicari (kteri rezijku maji, zatimco jini penziste nikoliv)
tomino151 - takhle vypada ta profesni hrdost, kterou jen z predrecniku znasilnoval...
moje poznani z tohoto pribehu bylo proste: nekontroluju kazdou mili, ktera je natocena na tachometru, neresim, kdy pijou kafe, platime jim vcas a radne to, co je sjednano v kontraktech. oni mi za odmenu nestavkujou a delaj to, co delat maj. typicky cechackovske reseni, idealni pro obe strany. faktem je, ze az tech pobocek bude deset, mozna se to zmeni a odbory vzniknou. a to bude mazec teprve -:)
tomino151: Palec nahoru, jsem rád, že to aspoň někdo tak vnímá. Nikdo přece neupírá strojvedoucím náročnou a zodpovědnou práci. Nikdo jim taky nebere režijky, to jen někdo papouškuje zprávu od odborových bossů ze třetí ruky. Řekl bych, že většině lidí vadí spíš rétorika "já jako železničář mám tu nejtěžší práci na světě a proti si zasloužím veškeré benefity, zatímco kdokoliv jiný si sedí v kanclu s nohama na stole a nemá žádnou zodpovědnost".
BTW: Mohl by mi někdo konečně sdělit, kolik je průměrný měsíční hrubý příjem průměrného strojvedoucího (ne tarif, ale včetně os. ohodnocení a prémií), když si někteří stěžují? (slovo průměr klidně nahraďte slovem medián). Berme třeba maníka po 10 letech praxe, který jezdí regionální spoje (od osobáků po rychlíky). Obecnou odpověď, že to záleží na typu lokomotivy, turnusech atd. neberu, prostě mi někdo uveďte KONKRÉTNÍ příklad (klidně anonymně nebo do vzkazu). Já totiž slýchávám o platech železničářů jiné pohádky, nicméně zdroje nejsou úplně důvěryhodné. Děkuji:-).
Třeba stravenky? dobře ale ze zisků firmy, jinak je to nesystémová záležitost.
Má snad soukromník nějaké benefity? Nikdo mu nic nedá, tak proč by měli mít ostatní třeba i státní zaměstnanvi benefity, které jsou stejně hrazeny z kapes daňových poplatníků?!
delam praci, ktera je psychicky, obcas i fyzicky namahava. nemam zadne benefity, nechybi mi. benefity ostatnich neresim - nebot to neni moje vec.
co mi ovsem vadi - a to silne, jsou stavky v tech oborech, kdy ja, jakozto nezucastneny divak nejake trapne komedie [ktera se tak nejak opakuje rok co rok], doplatim na neschopnost dvou stran se dohodnout. temi stranami myslim Vas, zamestnance CD a Vaseho zamestnavatele. Ze byc nemusel mit pravdu?
prijde na uhlu pohledu: stat ma pravo pozadovat upravu zdaneni benefitu [at uz je jakykoliv], byl-li tento doposud danen malo, pripadne vubec. a je plne v dikci zamestnavatele, jak s takovym pozadavkem statu nalozi. a zamestnanci maji plne pravo zamestnavateli naznacit, jak dalece se jim reseni zamestnavatele libi. je-li mineni zamestnancu zaporne, necht jednaji.
ovsem poskodit ty, kteri za Vase spory nemohou [cestujici verejnost], povazuji za zrudnost nejvyssiho kalibru.
pokud nejste schopen uzavrit se svym zamestnavatelem vztah, ktery bude vyhovovat obema stranam [kolektivni smlouva, ve ktere bude jasne osetreno vse kolem benefitu], pak si nesazlouzite ani tu mizernou mzdu. protoze ja, jakozto cestujici, nemam s vasimi spory absolutne nic spolecneho, nic mene na ne v pripade Vasi stavky doplatim.
zda je to z Vasi strany korektni, ci nikoliv - to si uz zhodnotte sam. ovsem nervete mi do hlavy Vase tezke a vycerpavajici smeny. to je totiz velmi sebestredny argument. konec koncu, nechal jste projet vlakovou soupravu bez odhlaseni - co na takove poruseni provoznich predpisu rika Vase stavovska hrdost a cest?? [o ni tu nekde v diskusi byla tkatez zminka, nemylim-li se...] zjevne takovce poruseni predpisu povazujete za mnohem mensi zlo, nez je uprava danoveho predpisu u zamestnaneckych vyhod...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










