..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zlobr 
16.06.2010 (11:28)  
Zdravím.
Měl bych dotaz. Jakej je poměr u režijkářů (řádově) mezi služebními a soukromými cestami? Jde to vůbec zjistit? Protože pokud jde o cestovní náhrady(který se podle mě řeší právě tou režijkou), tak ty se nedaní! Všichni tady mluví o danění, ale jaksi těžko tady někdo bude "dotovat" svého zaměstnavatele tím, že si bude služební cesty platit sám.
Zlobr
registrovaný uživatel M 
16.06.2010 (9:54)  
Stana - nemyslel jsem zamerovace, myslel jsem opravdu kopace. Ze nic jineho neumi, to je pravda, ale ja reagoval na to, ze jsi jednou pracoval prescas, ktery ti nikdo nezaplatil a domu jsi musel jet zpoceny a "proto" mas moralni narok na rezijku.
Chtel sjem tim rict, ze mnoha povolani byla mela moralni narok nejen na rezijku, ale i na sluzebni limuzinu. Mereno tim, kdo ma horsi pracovni podminky...

Vsichni co se snazi Vousaci vysvetlit tu pohadku - je to marny, hazite hrach na stenu. Nepochopi ani tu pohadku (ktera je orpavdu az detsky nazorna), ani to, ze do penze chodi nejen zeleznicari (kteri rezijku maji, zatimco jini penziste nikoliv)

tomino151 - takhle vypada ta profesni hrdost, kterou jen z predrecniku znasilnoval...
registrovaný uživatel rpet  mail  
16.06.2010 (9:37)  
to all - off topic: jen pro predstavu, jak funguje ceska vychcanost [omluva adminum]: pred dvema mesici jsme otevreli pobocku firmy v birminghamu - spousta papirovani, vybaveni, nakup dvou novych dodavek, personal... proste narez. povedlo se, prvni mesic jsme tam s kolegou prespavali, ted tam "jen" dojizdime. CCTV je svinarna, zvlast, kdyz vite, kam jste ji vsude dali, zejo -:). no a je to asi tri tydny, co jsem jel na pobocku. zaparkoval jsem v zadnim traktu, kde sice kamera je, ale nefunguje. vlezu dovnitr do haly a - samozrejme: kavicka, daily echo, jeden frajer dokonce pochrupoval v kabine dodavky - proste to, co jsem cekal -:) ale protoze se pobocka rozjizdi, nechtel jsem z toho delat nervy, proc taky, jsme lidi... a tak jsem jen ze srandy lehce ironicky prohodil "jsem rad, ze mate tak dobre, uz mi tu chybi jen odbory". po chvili mi jeden z kolegu jen tak bokem rekl, at se nebojim, ze odbory urcite nikdo zalozit nechce. to me udivilo - v anglii jsou odbory dost bezny. a tak jsem zacal sondovat PROC NE?? vysledek?? genialni -:) "no, to by asi nebylo stastny reseni, ty vole... my ti tu dame odbory, ty po nas zacnes dupat a my bysme museli makat a dodrzovat prepisy... nam to takhle vyhovuje vic bez tech odboru"...

moje poznani z tohoto pribehu bylo proste: nekontroluju kazdou mili, ktera je natocena na tachometru, neresim, kdy pijou kafe, platime jim vcas a radne to, co je sjednano v kontraktech. oni mi za odmenu nestavkujou a delaj to, co delat maj. typicky cechackovske reseni, idealni pro obe strany. faktem je, ze az tech pobocek bude deset, mozna se to zmeni a odbory vzniknou. a to bude mazec teprve -:)
16.06.2010 (7:49)  
Vousáč: Evidentně jste mě nepochopil a protiřečíte si. "Ti, kterým to moc chybět nebude", odsud přece odejdou a nikomu chybět nebudou. Takže se ptám znova: KDO Vám ten sociální stát zaplatí? O jediný zdroj, který jste uvedl, jste se již v dřívějších komentářích připravil, protože jste ho vyhnal mimo ČR;-).
tomino151: Palec nahoru, jsem rád, že to aspoň někdo tak vnímá. Nikdo přece neupírá strojvedoucím náročnou a zodpovědnou práci. Nikdo jim taky nebere režijky, to jen někdo papouškuje zprávu od odborových bossů ze třetí ruky. Řekl bych, že většině lidí vadí spíš rétorika "já jako železničář mám tu nejtěžší práci na světě a proti si zasloužím veškeré benefity, zatímco kdokoliv jiný si sedí v kanclu s nohama na stole a nemá žádnou zodpovědnost".
BTW: Mohl by mi někdo konečně sdělit, kolik je průměrný měsíční hrubý příjem průměrného strojvedoucího (ne tarif, ale včetně os. ohodnocení a prémií), když si někteří stěžují? (slovo průměr klidně nahraďte slovem medián). Berme třeba maníka po 10 letech praxe, který jezdí regionální spoje (od osobáků po rychlíky). Obecnou odpověď, že to záleží na typu lokomotivy, turnusech atd. neberu, prostě mi někdo uveďte KONKRÉTNÍ příklad (klidně anonymně nebo do vzkazu). Já totiž slýchávám o platech železničářů jiné pohádky, nicméně zdroje nejsou úplně důvěryhodné. Děkuji:-).
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
16.06.2010 (6:55)  
Absolutní souhlas s tomino151. Jsem rád, že taky někdo vidí, co jsou odbory za "firmu". Jen díky soudruhům odborářům si většina cestujících myslí, že nádražák = odborář = věčně stávkující, případně stávkou hrozící. Je opravdu tak složité pochopit, že odborářští papaláši kopou především za sebe? Věčně omýlané zdanění benefitů je toho zdárnou ukázkou. Odbory mají za zaměstnance "bojovat" především proti zaměstnavateli, ne si s prominutím dělat prdel za zákazníků a brát si je jako rukojmí. Slušným zaměstnancům drah fandím.
16.06.2010 (0:37)  
Vousáč > Mluvte za sebe a nepište tady, že my, železničáři,na to budeme adekvátně reagovat. Jako bývalý strojvedoucí na to máte takový názor, já jako aktivní strojvedoucí mám názor přesně opačný a rozhodně kvůli tomu stávkovat nehodlám. Odbory u ČD zatím dělají více škody než užitku. Jediné co v poslední době odboráři dokázali je, že proti nám popudili cestující. Federace strojvůdců v tomto hraje prim. Raději by se měli starat o dobré podmínky pro výkon služby. Ale v tomto žádnou činnost nevidím. Dělat ale nějaké stávky kvůli dvěma nebo třem tisícům za režijku mi přijde směšné. Nikdo vám ji nenutí a tak si ji neberte.
16.06.2010 (0:25)  
Neuvěřitelná sranda,tohleto číst...po více než 20 letech na mašině.Jak jsou někteří chytří,radí a poučujou.Čert je vem, i ty benefity.Ať nám to vyrovnají platově.Stávkovat kvůli tomu by teď nebylo moudrý.Ale jedno mě skutečně pobavilo:opět názory pana M:Člověče,mě je tě líto.Když jsi na tom tak špatně,proč se nenecháš někde zaměstnat?Třeba jako fíra?Vždyť to nic není...Pár let se budeš učit,dělat zkoušky,psychotesty,zdravotní prohlídky atd atd.Když to všechno zvládneš,půjdeš k zákonité zkoušce-uděláš,budeš moci nastoupit.Začneš jezdit napřed na posunu pak do tratě,přitom budeš muset dělat další a další zkoušky-nároky zaměstnavatele se zvyšují,plat však nikoliv.Takže budeš dělat přeškolení a zácvik na elektriky,dvou-a více systémovky atd.,to všechno samozřejmě při svých šichtách,neboť lidí je málo...bodejť by ne.Než vyjedeš z depa,nahážeš si sám 10 vekslů,ve vratné stanici se sám odvěsíš od soupravy,objedeš,sám se přivěsíš,s vlakvedoucím uděláš jednoduchou zkoušky brzdy-máš na to na všechno cca 12 minut,někdy méně.Na trati s D3 se budeš poctivě meldovat do telefonu,znovu si házet výhybky(běda jestli se spleteš)atd.atd.Na šukafonech budeš k tomu všemu i prodávat jízdenky.(Pozor-hmotná zodpovědnost).Pokud budeš jezdit u Carga,budeš dělat dokonce i vozmistra-2 minuty na jeden vůz,běda jestli přehlídneš v noci zlomenou pružnici.Mám pokračovat?To všechno samozřejmě za JEDEN plat,a ještě mizernej.Tak přestaň už konečně psát takový nesmysly a nediv se,že si někteří z nás vzpomenou,že bývaly zlatý časy,kdy fíra neslezl z mašiny a ze svýho platu uživil svoji ženu i početnou rodinu...a kromě tý posraný režijky měl ještě řadu dalších výhod a benefitů,(o kterých už dnes nikdo ani neví),protože tenkrát měl ještě někdo mozek na svým místě a chápal,že pokud chce lidi u takové práce udržet,musí jim dát něco navíc...(a takových profesí bylo samozřejmě víc)proč to tady vlastně píšu,stejně to nikdo nepochopí.
registrovaný uživatel nojva  mail  
16.06.2010 (0:08)  
Veškeré zaměstnanecké benefity by měl hradit sám zaměstnavatel ze zisků firmy, a ne společnost jako je ČD s se státním podílem.
Třeba stravenky? dobře ale ze zisků firmy, jinak je to nesystémová záležitost.
Má snad soukromník nějaké benefity? Nikdo mu nic nedá, tak proč by měli mít ostatní třeba i státní zaměstnanvi benefity, které jsou stejně hrazeny z kapes daňových poplatníků?!
15.06.2010 (23:08)  
Pánové:sociální stát se zaplatí z toho,co odevzdají ti,kterým to moc chybět nebude,ve prospěch těch,co to jinak získat nemohou.(Nemyslím Cikány,tam je to o něčem jiném). Viz Dánsko,nebo třeba Izrael. A to není žádný boj,ono je to totiž podobné jiné,zdánlivě vzdálené věci:proč stát léčí narkomany,hazardní hráče a alkoholiky (kteří si to zavinili)zadarmo,když lidé s leukémií(kteří za ni nemohou) nutí platit aspoň poplatek? Protože je to cena za ten boj-neléčený feťák,než zemře,pravděpodobně bude vyžadovat víc,než stojí jeho léčba.Nyní mám na mysli náklady na nápravu škod,způsobených jeho zločiny. Takže když bohatí chtějí vydělávat stále víc,musí (měli by) pustit chlup pro ty,kteří-ač si to na rozdíl od feťáka nezavinili-by je mohli ohrozit. Až bude stát prosperovat(ono to bude trvat dlouho a já to již nedožiji) tak místo těch,co odešli přijdou jiní,a ti to rádi zaplatí. A to,jestli bude na vlaky nemůže ovlivnit fakt,že se nemravně zdaní bebefity železničářů. A k panu Joska Holibajda:prosím pochopte,že se vůbec nejedná o faktickou cenu jízdenky,ale o způsob,jak zjistit ,,cenu obvyklou" jako základ pro zdanění.Nejsem ekonom,ale progresivní zdanění je terminus technikus,je to závislost daně na příjmu,ale ne v penězích,nýbrž v procentech. To,co uvádíte,se spíše blíží účetní operaci. A jdeme spát,ráno moudřejší večera,dobrou noc.
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.06.2010 (23:06)  
to Stana Kulaty: fakt me to mrzi, ale nejak se stalo pravidlem, ze se s Vami potkam v diskusi, ktera mi prijde jako totalni ulet - z Vasi strany. duvod?

delam praci, ktera je psychicky, obcas i fyzicky namahava. nemam zadne benefity, nechybi mi. benefity ostatnich neresim - nebot to neni moje vec.

co mi ovsem vadi - a to silne, jsou stavky v tech oborech, kdy ja, jakozto nezucastneny divak nejake trapne komedie [ktera se tak nejak opakuje rok co rok], doplatim na neschopnost dvou stran se dohodnout. temi stranami myslim Vas, zamestnance CD a Vaseho zamestnavatele. Ze byc nemusel mit pravdu?

prijde na uhlu pohledu: stat ma pravo pozadovat upravu zdaneni benefitu [at uz je jakykoliv], byl-li tento doposud danen malo, pripadne vubec. a je plne v dikci zamestnavatele, jak s takovym pozadavkem statu nalozi. a zamestnanci maji plne pravo zamestnavateli naznacit, jak dalece se jim reseni zamestnavatele libi. je-li mineni zamestnancu zaporne, necht jednaji.

ovsem poskodit ty, kteri za Vase spory nemohou [cestujici verejnost], povazuji za zrudnost nejvyssiho kalibru.

pokud nejste schopen uzavrit se svym zamestnavatelem vztah, ktery bude vyhovovat obema stranam [kolektivni smlouva, ve ktere bude jasne osetreno vse kolem benefitu], pak si nesazlouzite ani tu mizernou mzdu. protoze ja, jakozto cestujici, nemam s vasimi spory absolutne nic spolecneho, nic mene na ne v pripade Vasi stavky doplatim.

zda je to z Vasi strany korektni, ci nikoliv - to si uz zhodnotte sam. ovsem nervete mi do hlavy Vase tezke a vycerpavajici smeny. to je totiz velmi sebestredny argument. konec koncu, nechal jste projet vlakovou soupravu bez odhlaseni - co na takove poruseni provoznich predpisu rika Vase stavovska hrdost a cest?? [o ni tu nekde v diskusi byla tkatez zminka, nemylim-li se...] zjevne takovce poruseni predpisu povazujete za mnohem mensi zlo, nez je uprava danoveho predpisu u zamestnaneckych vyhod...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko