..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer konca 
15.06.2010 (22:31)  
Jakub Gregor: přesně tak, výborně napsáno!
15.06.2010 (22:21)  
jestli Vy zmizíte do jiné země,tak si buďte jist,že drtivé většině lidí zde chybět nebudete.
Pane Vousáči, Vy jste si asi ten příběh o 10 pánech, co chodili na oběd, nepřečetl, že? Protože kdyby nebylo těch "bohatých a jazykově vybavených" (někdo Vám upírá možnost naučit se nějaký jazyk?), tak tu jaksi nezbude nikdo, kdo by Vám ten sociální stát financoval. Nebo si myslíte, že ufinancujete dávky těm "slabším, potřebným, co nemají štěstí a nemohou s tím nic dělat" z daní těch cca dvou třetin obyvatelstva, které mají podprůměrný plat? Víte, ten Váš sociální stát musí NĚKDO zaplatit, a těžko to bude ten, kdo z něj sám víc čerpá než dává. Musí tu být NĚKDO, kdo ty peníze na daních odvede a navíc dá zaměstnání těm ostatním. A když se ten NĚKDO sebere a vypadne odsud, tak fakt nevím, kde peníze pro ty chudé a nezaměstnané schrastíte. A pak Vám ty CzechDaveové budou setsakramentsky chybět. Naštěstí si to už značná část této země uvědomila a dala to zaplaťpánbu najevo na konci května. Nedivím se, že Vám to nedochází, prožil jste život v jiné době a jiném prostředí, a chápu, že se Vám mnohé v současném zřízení nelíbí (mně ostatně taky ne, ale v naprosto jiném smyslu). Bojujte si svůj třídní boj proti těm, co se dopustili "zločinu" být schopnější a vzdělanější. Ale zkuste se aspoň zamyslet, jestli Vám nemohou být k něčemu dobří. Až nebude mít stát ani na sociální výdaje ani na provoz vlakové dopravy, tak si můžete svou režijku zarámovat na zeď - k ničemu jinému Vám totiž už nebude.
15.06.2010 (22:01)  
Vousáč: A proto jsem také zastáncem progresivního zdanění,ujišťuji vás,že kdybych byl ještě aktivní,velmi rád dám ze své hrubé mzdy víc,než ten,kdo ji má nižší.
Ono to tak pod taktovkou pravice funguje, progresivní zdanění je zajištěno pomocí slevy na dani.
Hrubá mzda - daň z příjmu
8.000 - 0 (0%)
16.000 - 1.155 (7,2 %)
24.000 - 2.760 (11,5 %)
32.000 - 4.365 (13,6 %)
40.000 - 5.970 (14,9 %)

To odečítání je zavádějící. Mohl bych to interpretovat i takto:
Jízdenka OV-Pha stojí 438,-. Pro zjištění ceny pro úsek KO-Pha od této částky odečtu cenu jízdenky OV-OL, dále odečtu cenu jízdenky OL-ČT, ČT-PU, PU-KO
A takto dojdu k závěru, že jízdenka KO-Pha má stát 46,- Kč. Tak proč za to ty zatracené ČD chtějí 84?
15.06.2010 (21:53)  
To babilon:Z ceny In Gold vychází(vycházel) p.Kalousek,ne já. Já nemohu vycházet z ničeho,neboť nejsem ministr financí,ale strojvedoucí v.v. Mohu si však pamatovat,že jízdní výhody zaměstnanců drah mají letitou tradici a žádný režim se je nesnažil drasticky omezit. A p.Kalousek,i když ho rád nemám,měl s tím In Gold pravdu-je to jediná síťová jízdenka s platností jednoho roku. Klasik není jízdenka s roční platností. Proto tvrdím,že pokud se cena obvyklá pro roční jízdenku,poskytovanou jako benefit zaměstnanci,bude počítat z existující roční jízdenky pro nezaměstnance(češtináři prominou),pochopiteně snížené o to,co jízdenka,poskytovaná jako benefit nemá,bude to spravedlivé. Ovšem je to věc názoru a ještě více věc zaměření,jakého,to si už prosím dosaďte sám.
15.06.2010 (21:52)  
Ať si Kalousek a spol. strčí režijky a stravenky do prdele. Aspoň pořádně vydělám na cesťákách.
15.06.2010 (21:45)  
Vousáč: A proč vycházíte zrovna z InGoldu? Co takhle síťová jízdenka Klasik? 4x čtvrtletní, a je to. Nemusíte odečítat kola, psy, Rail+ a kdovíco ještě. Jenom ta výsledná suma se vám asi nebude líbit. :-))
15.06.2010 (21:38)  
Pane CzechDave:Já vám přece ideu sociálního státu nevnucuji. Já s ní pouze souhlasím,což je mé nezadatelné právo. A jestli vy,jakožto bohatý a jazykově vybavený jste proti placení daní,je to vaše věc. My,jako železničáři ať aktivní či ve výslužbě máme jízdní výhody jako tradiční benefit a na každý pokus je omezit budeme adekvátně reagovat. A jestli Vy zmizíte do jiné země,tak si buďte jist,že drtivé většině lidí zde chybět nebudete.
15.06.2010 (21:34)  
K ,,mému" výpočtu ceny: Za prvé se nejedná o cenu,kterou platí držitel Železniční průkazky,ale o cenu obvyklou.( To je odpověď na příspěvek pana turbik). Ta cena obvyklá se-aspoň podle p.Kalouska-má odvíjet od ceny,kterou platí běžný účastník,měl na mysli právě In Gold. Takže je logické,že se cena In Gold,který poskytuje více atributů než Železniční průkazka,musí upravit. A upravit se musí odečítáním,když obsahuje méně. To,co je paušalizováno se odečte,co není-třeba přepravné za psa a Rail Plus,se prostě vypočítá na počet dnů platnosti. (To je odpověď na příspěvek pana DJ-nejde o skutečnost,ale o nárok). Co se týká Slovenska:od 1.1.1993 je Slovensko samostatný stát a není možné uvažovat o nějaké bezplatné přepravě na jeho území na základě zaměstnání u české firmy. Je to mezinárodní dohoda dvou nezávislých dopravních společností a nemá to s českým jízdným nic společného. I kdyby tomu tak nebylo,tak se stejně mezinárodní jízdné nedaní. Ještě si dovolím doplnit,že jak In Gold,tak Železniční průkazka zakládají obě nárok na bezplatnou přepravu spoluzavadla v hodnotě 60 Kč/den,takže tam není co odečítat.
15.06.2010 (20:21)  
R.U.R.: Váš názor beru, má takovou tu "váhu". Ale musím vám říct, že si tu zaslouženost režijky nenechám vymluvit od nikoho.... To totiž není jen občas, to je velmi často takové psicha v práci.... A cestující jedou a nic neví....
15.06.2010 (20:13)  
otiko, Mates : zaměnili jste daň z příjmu s DPH.
Při použití služebáku vám počítají daň z příjmu pokud se nemýlím z 1 % ceny vozidla, za níž ho váš zaměstnavatel koupil [250 000 Kč] (řekněme platíte 15 % daň z částky 2 500 = 375 Kč / měsíčně), nikoli 19 % DPH (z obvyklé ceny)...
Za použití služebního vozidla za 250 000 zaplatíte za rok daň z příjmu 4 500 Kč, zatímco "uživatel železniční režijky" by platil 19% DPH řekněmě z 15 000 Kč daň 2 850 Kč.
To přece nedává smysl ...

"Dopravní" odbory nebudou protestovat proti tomu, aby zaměstnanec zaplatil měsíční daň příjmu ve výši 1 % ze zaměstnanecké ceny. Těch 2,50 Kč (= 30 za rok) daně z příjmu zaměstnanec unese. V rámci ročního zúčtování daně z příjmu se to nakonec stejně ztratí ...

Pozoruhodné je, že spravedlivý daňový (Kalousek) stále nepřišel s tím, že by se velmi jednoduše zrušilo osvobození vlastníků vozidel, která nejsou užitá k podnikání, od daně silniční, což by při aktualizaci sazeb z roku 1992 mohlo přinést do státního rozpočtu ročně "pouhých" 30 miliard korun ...

K tomu ovšem není odvaha a tak se bude rozpočet složitě látat blíže nespecifikovatelným příjmem ze zdanění "benefitů" ... činícím zlomek toho, co by se vybralo jednoduše ...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko