Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.
| 14.6.2010 (16:00)
Pane Vousáči, Vy jste si asi ten příběh o 10 pánech, co chodili na oběd, nepřečetl, že? Protože kdyby nebylo těch "bohatých a jazykově vybavených" (někdo Vám upírá možnost naučit se nějaký jazyk?), tak tu jaksi nezbude nikdo, kdo by Vám ten sociální stát financoval. Nebo si myslíte, že ufinancujete dávky těm "slabším, potřebným, co nemají štěstí a nemohou s tím nic dělat" z daní těch cca dvou třetin obyvatelstva, které mají podprůměrný plat? Víte, ten Váš sociální stát musí NĚKDO zaplatit, a těžko to bude ten, kdo z něj sám víc čerpá než dává. Musí tu být NĚKDO, kdo ty peníze na daních odvede a navíc dá zaměstnání těm ostatním. A když se ten NĚKDO sebere a vypadne odsud, tak fakt nevím, kde peníze pro ty chudé a nezaměstnané schrastíte. A pak Vám ty CzechDaveové budou setsakramentsky chybět. Naštěstí si to už značná část této země uvědomila a dala to zaplaťpánbu najevo na konci května. Nedivím se, že Vám to nedochází, prožil jste život v jiné době a jiném prostředí, a chápu, že se Vám mnohé v současném zřízení nelíbí (mně ostatně taky ne, ale v naprosto jiném smyslu). Bojujte si svůj třídní boj proti těm, co se dopustili "zločinu" být schopnější a vzdělanější. Ale zkuste se aspoň zamyslet, jestli Vám nemohou být k něčemu dobří. Až nebude mít stát ani na sociální výdaje ani na provoz vlakové dopravy, tak si můžete svou režijku zarámovat na zeď - k ničemu jinému Vám totiž už nebude.
Ono to tak pod taktovkou pravice funguje, progresivní zdanění je zajištěno pomocí slevy na dani.
Hrubá mzda - daň z příjmu
8.000 - 0 (0%)
16.000 - 1.155 (7,2 %)
24.000 - 2.760 (11,5 %)
32.000 - 4.365 (13,6 %)
40.000 - 5.970 (14,9 %)
To odečítání je zavádějící. Mohl bych to interpretovat i takto:
Jízdenka OV-Pha stojí 438,-. Pro zjištění ceny pro úsek KO-Pha od této částky odečtu cenu jízdenky OV-OL, dále odečtu cenu jízdenky OL-ČT, ČT-PU, PU-KO
A takto dojdu k závěru, že jízdenka KO-Pha má stát 46,- Kč. Tak proč za to ty zatracené ČD chtějí 84?
Při použití služebáku vám počítají daň z příjmu pokud se nemýlím z 1 % ceny vozidla, za níž ho váš zaměstnavatel koupil [250 000 Kč] (řekněme platíte 15 % daň z částky 2 500 = 375 Kč / měsíčně), nikoli 19 % DPH (z obvyklé ceny)...
Za použití služebního vozidla za 250 000 zaplatíte za rok daň z příjmu 4 500 Kč, zatímco "uživatel železniční režijky" by platil 19% DPH řekněmě z 15 000 Kč daň 2 850 Kč.
To přece nedává smysl ...
"Dopravní" odbory nebudou protestovat proti tomu, aby zaměstnanec zaplatil měsíční daň příjmu ve výši 1 % ze zaměstnanecké ceny. Těch 2,50 Kč (= 30 za rok) daně z příjmu zaměstnanec unese. V rámci ročního zúčtování daně z příjmu se to nakonec stejně ztratí ...
Pozoruhodné je, že spravedlivý daňový (Kalousek) stále nepřišel s tím, že by se velmi jednoduše zrušilo osvobození vlastníků vozidel, která nejsou užitá k podnikání, od daně silniční, což by při aktualizaci sazeb z roku 1992 mohlo přinést do státního rozpočtu ročně "pouhých" 30 miliard korun ...
K tomu ovšem není odvaha a tak se bude rozpočet složitě látat blíže nespecifikovatelným příjmem ze zdanění "benefitů" ... činícím zlomek toho, co by se vybralo jednoduše ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










