Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Kdo to rozhoduje? Dopravce nebo drážní (nebo jiný) úřad?
happy : snad uvažovaly o pronájmu, který nakonec nebyl ekonomicky výhodný ...
Hawkey : s homologací vozidla by zásadní problém být neměl, ta vozidla byla už jednou homologována, pro provoz na "dnešních tratích SŽDC"; v principu budou uvedena do stavu, z něhož byla upravena pro provoz v Italsku, tedy do stavu již homologovaného, resp. jako bonus budou provedeny úpravy na pojezdu tak, aby se s nimi mohlo jezdit 160 ... tohle je zase vymýšlení problému, kteý ve skutečnosti neexistuje ...
Kdo to bude dělat ... pravděpodobně ten, kdo ty mašinky vyrobil nebo nějaká "ŽOS", kde se ty mašinky opravují. Třeba v tuzemsku u dcery konkurence - jaká to pointa - nebo u východních sousedů ...
Mne spíše zajímá, pod jakým inventárním číslem mašinky budou jezdit, zda se jim přidělí původní pořadové číslo z výroby (112 - 120) ... či dostanou něco jiného ...
Jugy) No vyloženě jednoduše půjde bastard předělat na eso. Stačí jen vyměnit pohon a tunu dalších součástí. Nebude levnější 10letý pronájem Traxxů F140 MS nebo EuroSprinterů?
Apropo, kolik vlastně stojí jeden kus ze Zaragozy?
Novinky.cz o RJ lokomotivách:
http://www.novinky.cz/ekonomika/205336-prvni-lokomotivy-pro-regiojet-dorazily-do-breclavi.html
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











