Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Jinak ty penize - ono ta nizka podstatnost ma svuj limit. Kdyz nabidnou o 20 nebo 30 procent vic, tak by te to mozna i zvyklalo. A RJ asi neco extra fakt bude muset nabidnout, protoze za stejny prachy (pri stejnem vykonu) k nim nikdo od CD prechazet nebude. Na ten pocit, ze pracuje pro dynamickou spolecnost se kazdej muze vykaslat. Ty moderni stroje by argumentem (ve smyslu prestiznejsiho povolani nebo proste uspokojujiciho pocitu) byt mohly, ale tohle RJ nabidnout nemuze. Aspon to je muj nazor.
NKÚ si posvítil na to, jak bylo využito 11,5 miliardy korun, které v letech 2007 až 2009 putovalo z ministerstva dopravy do Českých drah."
http://ekonomika.ihned.cz/c1-44695360-nku-ceske-drahy-vyhravaly-statni-tendry-nekorektne
Ty platy řidičů autobusů jsem tam dal spíše pro srovnání. Mezi mým platem a platem bratrance je přibližně dvanáct tisíc rozdíl za stejné hodiny. A tak proto si myslím, že by se jim to při tomto rozdílu asi moc nelíbilo. Sem jsem tu původní myšlenku směřoval.
K odchodu k jinému dopravci musím mít důvod. A argument peněz není zase u mě tak podstatný. Navíc dost pochybuju, že bych bral u RJ více než nyní. . Hlavní je to, s čím jezdím. A raději budu jezdit s novou 380 než se starou 162. Ale je jasný, že se na to bude dívat jinak kolega se třemi dětmi jezdící na nějaké lokální trati. Ten na tom může být třeba lépe. Jsou to ale zatím jen spekulace. Nic víc.
Ano, patriotismus nezatracuju, ale vocad pocad. Jinak receno, pokud me v necem (zejmena pokud jsem to delal "pro dobro firmy") firma nejen nepodrzi, ale jeste necha vymachat, nevidim duvod, proc se nejen priste zachovat stejne, ale proc se neporozhlednout i jinde. Netvrdim, ze zrovna SA/RJ bude tim spasnym chlebodarcem, ale kdyz nic jineho, maji zamestnanci na vyber. A to pro ne je - podobne jako u cestujicich - vzdy jen a pouze pozitivni.
No a lidi RJ ziska bud na vidinu prace u dynamicky rostouci spolecnosti (na to urcite ziska vetsinu) nebo proste na vyssi plat. Pokud sem neplanuje natahat Mongoly, tak jedinou moznosti je preplatit strojvedouci momentalne pracujici jinde
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











