..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.07.2010 (17:30)  
Zda-li pak se už někdo po této zprávě na Českých drahách zpotil? FRK
07.07.2010 (17:07)  
M: Proč pokuta pro ČD? Ony ty zakázky nezadávaly. Pokuta by měla být spíš pro MD...
registrovaný uživatel M 
07.07.2010 (15:42)  
Cestujici - NKU po X letech zjistil to, co vsem ostatnim bylo zrejme ihned. Nakonec to skonci pokutou, kterou CD preklopi do ztraty a tu zatahne stat...
registrovaný uživatel M 
07.07.2010 (15:40)  
tomino - jasne. Ten autobusak/bratranec asi brblat bude, ale co s tim muze delat - pokud umi jen ridit (plusminus), tak jinde stejne vic nedostane. Asi chapu jak to myslis, asi chapu i to, jak "mysli ten bratranec", ale ty dva platy spolu fakt nesouvisi. Kdyby jste meli jeste sestrenici a ta delala stevardku, tak ta bude mit taky stejny hodiny a penez jeste min.

Jinak ty penize - ono ta nizka podstatnost ma svuj limit. Kdyz nabidnou o 20 nebo 30 procent vic, tak by te to mozna i zvyklalo. A RJ asi neco extra fakt bude muset nabidnout, protoze za stejny prachy (pri stejnem vykonu) k nim nikdo od CD prechazet nebude. Na ten pocit, ze pracuje pro dynamickou spolecnost se kazdej muze vykaslat. Ty moderni stroje by argumentem (ve smyslu prestiznejsiho povolani nebo proste uspokojujiciho pocitu) byt mohly, ale tohle RJ nabidnout nemuze. Aspon to je muj nazor.
07.07.2010 (13:23)  
Sice je to zase lehce mimo téma ale: "Ministerstvo dopravy vypsalo v posledních pěti letech celkem dva tendry na železnici. Oba vyhrály České dráhy. Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) tvrdí, že tendry nebyly korektní a že ČD nabízely vždy nereálně nízkou cenu, až šestkrát nižší než žádají na ostátních tratích. Čísla navíc dokládaly záměrně zkreslenými výkazy.

NKÚ si posvítil na to, jak bylo využito 11,5 miliardy korun, které v letech 2007 až 2009 putovalo z ministerstva dopravy do Českých drah."


http://ekonomika.ihned.cz/c1-44695360-nku-ceske-drahy-vyhravaly-statni-tendry-nekorektne
07.07.2010 (11:33)  
Pánové, už jste někdy viděli spokojenýho fíru? To, že bych si zasloužil vyšší plat, si myslím také. To ale asi každý. Tím si ale zase nijak nestěžuji.
Ty platy řidičů autobusů jsem tam dal spíše pro srovnání. Mezi mým platem a platem bratrance je přibližně dvanáct tisíc rozdíl za stejné hodiny. A tak proto si myslím, že by se jim to při tomto rozdílu asi moc nelíbilo. Sem jsem tu původní myšlenku směřoval.
K odchodu k jinému dopravci musím mít důvod. A argument peněz není zase u mě tak podstatný. Navíc dost pochybuju, že bych bral u RJ více než nyní. . Hlavní je to, s čím jezdím. A raději budu jezdit s novou 380 než se starou 162. Ale je jasný, že se na to bude dívat jinak kolega se třemi dětmi jezdící na nějaké lokální trati. Ten na tom může být třeba lépe. Jsou to ale zatím jen spekulace. Nic víc.
registrovaný uživatel Sim 
07.07.2010 (10:49)  
K tomu pretahovani zamestnancu, zejmena firu. Pomerne casto ctu v diskusich (nejen zde, ale i treba na kacku) povzdechy firu, jak je to u CD spatne, protoze platy nerostou tak rychle, jako naroky, odpovednost a povinnosti. A take fakt, ze jakakoliv dobrovolna iniciativa byva obvykle po zasluze potrestana ... kdyz si k tomu pripoctu stesky nad (zrejme v blizke dobe) zdanovanim benefitu, prijde mi moznost "jit jinam" pro zamestnance jako jednoznacne pozitivni.

Ano, patriotismus nezatracuju, ale vocad pocad. Jinak receno, pokud me v necem (zejmena pokud jsem to delal "pro dobro firmy") firma nejen nepodrzi, ale jeste necha vymachat, nevidim duvod, proc se nejen priste zachovat stejne, ale proc se neporozhlednout i jinde. Netvrdim, ze zrovna SA/RJ bude tim spasnym chlebodarcem, ale kdyz nic jineho, maji zamestnanci na vyber. A to pro ne je - podobne jako u cestujicich - vzdy jen a pouze pozitivni.
registrovaný uživatel M 
07.07.2010 (10:13)  
tomino - souhlasim s napsany vyjma toho, co okomentoval aron. Stejne jako autobusaci by se mohly bourit i lidi na call centru (pokud bych prijal myslenku, ze autobusaci by meli nejakej duvod se bourit).
No a lidi RJ ziska bud na vidinu prace u dynamicky rostouci spolecnosti (na to urcite ziska vetsinu) nebo proste na vyssi plat. Pokud sem neplanuje natahat Mongoly, tak jedinou moznosti je preplatit strojvedouci momentalne pracujici jinde
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.07.2010 (9:57)  
lwq: Vozy sice pěkné, ale tak na osobáky - podobné nedělené lavice najdeš třeba v Ešusu. Navíc je dobré si uvědomit, že výrobci železničních vozů se nenalézají jen na západ, či velmi blízký východ od nás... :o)
registrovaný uživatel aron 
07.07.2010 (9:54)  
tomino: Nechapu proc by se mel plat strojvedoucich odvijet od platu autobusaku, a proc by se kvuli tomu meli bourit? O tom ktery lidi pudou jezdit k Jancurovi rozhodne nabidka a poptavka, kdyz budou volny firove na trhu, tak jim da normalni plat a kdyz je bude chtit pretahnout, tak jim logicky musi nabidnout vic. A autobusaci jsou ve vasem prispevku naprosto zbytecny.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko