..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
06.07.2010 (12:17)  
Jestli dobře počítám, tak to vychází zhruba na 25 milionů Kč za vagon ... to je asi tak polovička toho, kolik stály vozy od pana Siemense pro ČD ...

Na zapůjčení vozů bych moc nespoléhal, i vozidlově bohaté DB mají problémy s dodržováním plánovaných oběhů, i z výchozích stanic (uzel Hamburg) chybí ve vlaku jeden nebo dva vozy.
DB mají mnoho vozů sice RIC, ale jen pro provoz v říši "15 kV 16,7 Hz", podobně jižní soused z bývalé monarchie ...

Nechme se překvapit ... taky tím, kde najdou vagonky svoje trvalé bydliště ...

Jirka Panther : není třeba jezdit tak daleko, stačí jet ve Švýcarsku tunelem v Thalwilu nebo přes Gotthard / Simplon vozem s otevřenými stahovacími okny ... substrát je viditelně znechucen hlukem a s nelíčeným úžasem sleduje českého šotouše, který nepříjemný hluk odstraní zavřením okna ...
Registrierter Benutzer lukes4.zs  mail  
06.07.2010 (11:55)  
Jestli to funguje jako ted,tak si myslim,že RJ bude mít hodně cestujících.....
Uvedu trasu Praha-Brno.... Jakmile jede rychlík tak nikdo se nehrne na nástupiště,ale jak se objeví číslo nástupiště s kategorii EC nebo IC....všichni letějí,at mají nejlepší místa a proč asi?Pač je ten vlak luxusnější.......
Ted záleží,jestli nám RJ nabídne něco jako ČD NET,nebo něco na způsob sítových jízdenek...
Registrierter Benutzer T.B. 
06.07.2010 (10:13)  
rpet > Jen jsem tím chtěl říct, že se cestující pouze rozdělí mezi více vlaků a ve výsledku jedou prázdný všichni. Takže kritizovat a ironizovat každý příspěvek není tak zcela na místě. Ale chápu, jsem vinen. Napsal jsem něco špatného o RJ a to se zde nesmí. Jinak jen tak mimochodem, tak ostatní vlaky odjížděly celkem plné. Ale směr na Domažlice není zase tak atraktivní a tak prostě ty vlaky jezdí prázdné. A je jedno, zda to je RJ nebo ČD.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
06.07.2010 (10:11)  
a pronajímat si bude Bčka od ČD? :c) Pokud chce jezdit na vlastní triko, věci jako pronájem vozů bych uplně vyloučil, to by mohlo RJ nemálo stáhnout.

Nicméně cena za kterou chce pořídit vozy je dosti nízká (chápu), trochu si to i říká o nákup nějakých zmetků (ze Španělska).

rpet: frekvence cetujících by měla být stejná jak z capital city Domažlice tak do capital city Domažlice. S úbytkem cestujících se počítalo, je to taková atrakce. Navíc, pokud jezdíte pravidelně do práce v Plzni, tak si koupíte traťovou jízdenku ČD.
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
06.07.2010 (10:07)  
to je porad SA vyjede ... uz at se to stane. jsem zvedavy jakou kvalitu cestovani a za jakou cenu ji budou poskytovat.
asi jsem naivni ale doufam ze nejdojde k tomu ze si budu muset na kazdy vlak kupovat jizdenku jako v pripade autobusu. to pak muze byt SA levnejsi ale celkove by bylo drazsi pro lidi kteri pak jedou dale s CD
06.07.2010 (10:04)  
Filipe, ve velkoprostoru se nemůžeš zatáhnout a zamknout, co? :-D :-D
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.07.2010 (9:31)  
@T.B....V neděli jsem koukal na na odjíždějící vlak RJ z Plzně do Domažlic a bylo v něm šest lidí.o boze, jak malo cestujicich ve voze z capital city domazlice - a jeste k tomu v nedeli -:))
06.07.2010 (9:30)  
Petr Martínek - vysvětleno již bylo, tak nebudu opakovat. Ještě by se dalo říci, že existují pasivní a aktivní systémy - to první je třeba v Xmz - při tlakovém rázu se klima prostě uzavře. To druhé používají obvykle VRT jednotky, protože např v dlouhém tunelu nepříznivé tlakové podmínky mohou panovat i mnoho minut a tak systém automaticky vyrovnává tlak na požadovaný, podobně jako v letadle.

Termín to je "nový" u ČD, přišel s novými vozy už před pár lety, ale jinak je tu snámi po dobu co existují VR jednotky, tedy téměř 50 let.
Registrierter Benutzer T.B. 
06.07.2010 (9:18)  
Ta cena je nějaká nízká. Vozy se běžně nakupují o polovinu dráž a o nějaké výrazné slevě se dá docela pochybovat. No, necháme se překvapit.
06.07.2010 (9:12)  
Petr Martínek: Tlakotěsnost je dána schopností skříně a klimatizace udržet ve voze konstantní tlak vzduchu za jakýchkoliv podmínek za jízdy (vjezd/výjezd z tunelu, míjení souprav).
Filip Janev: Co se ti na velkoprostoru nelíbí, v něm je větší šance na nalezení místa k sezení. V oddílovém voze je často vidět jeden člověk v kupé a ostaní na chodbě. Navíc otevřený prostor zajišťuje lepší bezpečnost.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko