Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Na zapůjčení vozů bych moc nespoléhal, i vozidlově bohaté DB mají problémy s dodržováním plánovaných oběhů, i z výchozích stanic (uzel Hamburg) chybí ve vlaku jeden nebo dva vozy.
DB mají mnoho vozů sice RIC, ale jen pro provoz v říši "15 kV 16,7 Hz", podobně jižní soused z bývalé monarchie ...
Nechme se překvapit ... taky tím, kde najdou vagonky svoje trvalé bydliště ...
Jirka Panther : není třeba jezdit tak daleko, stačí jet ve Švýcarsku tunelem v Thalwilu nebo přes Gotthard / Simplon vozem s otevřenými stahovacími okny ... substrát je viditelně znechucen hlukem a s nelíčeným úžasem sleduje českého šotouše, který nepříjemný hluk odstraní zavřením okna ...
Uvedu trasu Praha-Brno.... Jakmile jede rychlík tak nikdo se nehrne na nástupiště,ale jak se objeví číslo nástupiště s kategorii EC nebo IC....všichni letějí,at mají nejlepší místa a proč asi?Pač je ten vlak luxusnější.......
Ted záleží,jestli nám RJ nabídne něco jako ČD NET,nebo něco na způsob sítových jízdenek...
Nicméně cena za kterou chce pořídit vozy je dosti nízká (chápu), trochu si to i říká o nákup nějakých zmetků (ze Španělska).
rpet: frekvence cetujících by měla být stejná jak z capital city Domažlice tak do capital city Domažlice. S úbytkem cestujících se počítalo, je to taková atrakce. Navíc, pokud jezdíte pravidelně do práce v Plzni, tak si koupíte traťovou jízdenku ČD.
asi jsem naivni ale doufam ze nejdojde k tomu ze si budu muset na kazdy vlak kupovat jizdenku jako v pripade autobusu. to pak muze byt SA levnejsi ale celkove by bylo drazsi pro lidi kteri pak jedou dale s CD
Termín to je "nový" u ČD, přišel s novými vozy už před pár lety, ale jinak je tu snámi po dobu co existují VR jednotky, tedy téměř 50 let.
Filip Janev: Co se ti na velkoprostoru nelíbí, v něm je větší šance na nalezení místa k sezení. V oddílovém voze je často vidět jeden člověk v kupé a ostaní na chodbě. Navíc otevřený prostor zajišťuje lepší bezpečnost.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











