..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
06.07.2010 (17:31)  
JP: jen jsem to obrazně napsal tak, aby to vybízelo chytat za slovo :) Jistě že u nás panuje rozsáhlá železniční konkurence ohrožující monopol jednoho z dopravců :c)))
06.07.2010 (17:27)  
to je zajímavý... před asi 2 lety jsem četl jeden rozhovor s radimem jančurou, samozřejmě v mladé frontě a samozřejmě víc jak polovinu rozhovoru tvořilo pomlouvání konkurence - a tam jančura říkal: "Budeme nakupovat jednotky a ne lokomotivy táhnoucí vagóny jako za císaře pána" :)... (jen sem to musel trochu upravit, protože on místo "jednotka" říkal "souprava" :) )
06.07.2010 (17:09)  
Reactor) O Viamontu, Železnici Desná a JHMD jsi doteď neslyšel nebo máš pocit, že i tam jezdí ČD? :)
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
06.07.2010 (17:08)  
babilon: http://www.regiojet.cz/attachments/Tarif%20RegioJet.pdf

podle jejich tarifu ne. Podle jejich stránek uznávají Plzeňskou kartu. O in-kartě jsem se nedočetl.
06.07.2010 (17:00)  
tomino 151: U ČD se říká, že RJ platí mále, ale ve skutečnosti platí hodně. :)
06.07.2010 (16:55)  
Pak ejhle In-karty neuznává.
Kde neuznává InKarty? Podle jejich stránek nyní ve všech vlacích účtují všem zákaznické jízdné.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
06.07.2010 (16:54)  
tomino151: A tu jistotu u ČD berete odkud? FS? Odbory? Pravda, RJ nic takového nemá, ale třeba ani odbory nepomohly při loňském propouštění průvodčích pro nadbytečnost. A vzhledem k tomu, co se aktuálně děje u ČD Cargo, je jen otázkou času, kdy se něco začně dít i ve vedení ČD.

Je pro vás jistější pracovat pod nestabilním vedením, anebo u nově vzniklé společnosti, s vidinou dynamického růstu?
06.07.2010 (16:24)  
Martin Grill > Tak nějakého úprku strojvedoucích od ČD bych se zrovna nebál. Když RJ nabídne stejné podmínky, tak proč by odcházeli do nejistoty.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
06.07.2010 (16:09)  
JP:Ostatně to je jediná možnost, jak všichni dopravci mohou z tohoto systému profitovat maximálně.

Všichni dopravci jsou aktuálně ČD, tito dopravci uznávají jednotný tarif. Profitují tito dopravci maximálně?

Ale to si musí uvědomit hlavně na Nábřeží L. Svobody.

Nejprve jsem si ve vrcholu protipolitické akce vyměnil mail s Jančurou a ten mi napsal, že In-karty uznávat bude. Pak ejhle In-karty neuznává. Nevim proč přispůsobovat tarif ČD přepříliž ořezanému tarifu RJ. Spíše naopak. Pokud si RJ řekne, že bude uznávat SoNe+ (jako jiní dopravci), kdo mu v tom zabrání? Nemůže dojít k dohodě, když jeden dopravce bude mít nabídku v tarifu a druhý ji mít nebude. Proto si to musí hlavně uvědomit žloutek.

Ale i kdyby se RJ tarifně vzpamatovali, pochybuji o tarifních svazcích ze strany ČD v době kdy je SA nejsnadněji potopitelné. Na nátlaky cestujících a objednavatelů se bezproblémů ohradíte:"hold konkurence na železnici".Ztráta se doplatí z dotací.
06.07.2010 (16:09)  
happy: Má je doma, ale na italské provedení a max. rychlost 120 km/h.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko