..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
06.07.2010 (15:58)  
Když už jsme u těch velkoprosotorů, tak raději mám čtyřky (či 4+2) proti sobě a pak cestování vě směru jízdy je pro věšinu lidí příjemnější.

Bohužel toho aby sedadla byla v téměř všech rychlíkových vlacích vždy po směru jízdy se u nás asi nedočkáme a je to škoda, protože to zaprvé zajišťuje místo na nohy (sedadla musí mít prosotor na rádius otočení), zadruhé je jízda po směru příjemná a jako poslední vychytávku lze jmenovat to, že lze, v případě skupiny, případnou "čtyřku" vyrobit uživatelsky kdykoliv a kdekoliv. Škoda, že to je standard jen v zemi vycházejícího slunce.
registrovaný uživatel rpet  mail  
06.07.2010 (15:50)  
@Martin Utajený
a vite co? zalozte na foru topic na tema slusovice, a tam se o tom klidne muzeme bavit. tohle je FAKT jina debata...

mimochodem, chtel bych rict totez co vy - ze jsem si s vami rad popovidal. lec bohuzel. zatim nebylo o cem.
06.07.2010 (15:47)  
Samozřejmě že v autobusové dopravě žádný tarifní binec není. Ale je to jen proto, že tam se jízdenky prodávájí až při nástupu do vozidla. A pokud se prodávají u okénka, tak je to jízdenka na konkrétní spoj a v jiných spojích neplatí. Neexistuje tam to, co je v železniční dopravě běžné - jízdenky, které jsou zakoupeny předem a nejsou vázány na konkrétní spoj.
Pokud nějaké vzájemné uznávání jízdenek opravdu bude fungovat, dopadne to tak, jak naznačil MZ. I kdyby cestující věděl, že bude používat jen RJ, zakoupí si čtvrtletní jízdenku ČD, protože to je mnohem levnější než 60 zpátečních od RJ. Neboli: cestující bude jezdit s tím dopravcem, jehož vlaky mu víc vyhovují, ale platit bude tomu, kdo je levnější.
registrovaný uživatel happy 
06.07.2010 (15:42)  
Tak tři peršingy zakoupené společností RJ překročily hraniční přechod Břeclav. Takže 3 loko už má RJ "doma".
registrovaný uživatel Jurik 
06.07.2010 (15:39)  
Jestli to někdy vyjede na trase OVA-PHA, za levnější cenu jízdenky než nabízejí ČD, minimálně se stejnou cestovní rychlostí, vyšším standardem (zásuvky 230 V, klimatizace, popř. uzavřený systém WC v každém voze), tak není co řešit, konkurence by jenom prospěla :-)

A že to budou všechno velkoprostorové vozy? Nevadí, osobně mám radši velkoprostorový vůz (s letadlovým uspořádáním sedaček za sebou) víc než klasické kupé.
registrovaný uživatel M 
06.07.2010 (15:20)  
Pridavam se na stranu tech, kteri mezi autobusy zadny binec (ve zde popsanem smyslu) nepocituji...
06.07.2010 (15:09)  
nastane takový binec, jaký je teď v autobusových společnostech
Jaký binec? Přijdu, nastoupím, zaplatím rozumnou cenu a jedu (anebo nejedu, pokud je plno). Něco jednoduššího si ani nedovedu představit.

In-gold mi Regiojet neuzná
To záleží na tom, jestli se dohodnou spolu s ČD. Bez dohody vás zadarmo pochopitelně vozit nebude.
06.07.2010 (14:56)  
Myslím, že SŽDC by měla na noc uklidit vlak od RJ stejně jak od ČD.
06.07.2010 (14:48)  
Petr Šimral: Jaké 163 myslíte? Ty taliánky?
Jen mě zajímá jediná věc, jak to má zařízena RJ s opravami a uskladněním přes noc nebo to se řeší se SŽDC? Moc se v tom envyznám jen mě to napadá a pokud někdo budete vědět, kdy a kudy pojedou ty 163 směr stejnosměr tak napište:-) Kuknu se na to jak v Hulíně na pendolino.
06.07.2010 (14:30)  
Martin Utajený : možná úsměvné, ale vy jste nezažil německé vozy (DB), které k nám jezdily z přes Cheb nebo Čubici. I když jste tam měl nastaveno topení "naplno" (regulovalo se to tam kolečkem pod oknem), tak jste tam nikdy nedosáhl teploty, která byla ve vozech ČSD (na Západním expresu 250/251). Tím kolečkem se dodnes reguluje teplota v kupíčku ve vozech DB řady Bimz a o teplíčku, které umožňuje správně nastavený termostat ve voze s klimou nebo jen nuceným větráním si lze nechat jen zdát...

K rozdílné ceně Pandurů - když jste se přidal ke kritikům rozdílných cen, tak jistě máte k dispozici na poslední šroubeček přesnou rozpisku toho, jak jsou obě verze vybaveny, včetně cen jednotlivých dílů.
Osobně se domnívám, že nikdo z kritiků rozdílných cen podobný dokument nemá ...

Podobně to platí i o těch vozech ... opět jste viděl podrobnou rozpisku toho, to se na těch vozech dělalo ... na druhou stranu je zajímavé, že modernizace koridorů je levnější než podobné stavby v zahraničí ... pravda, podle toho pak výsledek vypadá. Zatímco jinde jsou všude ostrovní nástupiště, u nás jsou jen někde nebo vůbec ne. Pro nedostatek peněz nebo, aby to nebylo tak drahé, se nedělaly podchody ...

Josef Petrák : dobře, a kde pak bude výhoda nižšího jízdného slibovaná žlutou firmou. Pak nemusí mít "žlutá firma" svůj tarif stačí převzít TR 10 a SPPO a pak najít klíč na dělení tržeb ...

R 206 Matthias Braun : tím míníte i možnost využití zahraničních jízdních výhod v rámci sdružení příslušných dopravců. RJ už požádal o vstup do příslušného sdružení dopravců ... ?
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko