Brno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.
Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.
U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.
Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.
Zdroj: RegioJet

Bohužel toho aby sedadla byla v téměř všech rychlíkových vlacích vždy po směru jízdy se u nás asi nedočkáme a je to škoda, protože to zaprvé zajišťuje místo na nohy (sedadla musí mít prosotor na rádius otočení), zadruhé je jízda po směru příjemná a jako poslední vychytávku lze jmenovat to, že lze, v případě skupiny, případnou "čtyřku" vyrobit uživatelsky kdykoliv a kdekoliv. Škoda, že to je standard jen v zemi vycházejícího slunce.
a vite co? zalozte na foru topic na tema slusovice, a tam se o tom klidne muzeme bavit. tohle je FAKT jina debata...
mimochodem, chtel bych rict totez co vy - ze jsem si s vami rad popovidal. lec bohuzel. zatim nebylo o cem.
Pokud nějaké vzájemné uznávání jízdenek opravdu bude fungovat, dopadne to tak, jak naznačil MZ. I kdyby cestující věděl, že bude používat jen RJ, zakoupí si čtvrtletní jízdenku ČD, protože to je mnohem levnější než 60 zpátečních od RJ. Neboli: cestující bude jezdit s tím dopravcem, jehož vlaky mu víc vyhovují, ale platit bude tomu, kdo je levnější.
A že to budou všechno velkoprostorové vozy? Nevadí, osobně mám radši velkoprostorový vůz (s letadlovým uspořádáním sedaček za sebou) víc než klasické kupé.
Jaký binec? Přijdu, nastoupím, zaplatím rozumnou cenu a jedu (anebo nejedu, pokud je plno). Něco jednoduššího si ani nedovedu představit.
In-gold mi Regiojet neuzná
To záleží na tom, jestli se dohodnou spolu s ČD. Bez dohody vás zadarmo pochopitelně vozit nebude.
Jen mě zajímá jediná věc, jak to má zařízena RJ s opravami a uskladněním přes noc nebo to se řeší se SŽDC? Moc se v tom envyznám jen mě to napadá a pokud někdo budete vědět, kdy a kudy pojedou ty 163 směr stejnosměr tak napište:-) Kuknu se na to jak v Hulíně na pendolino.
K rozdílné ceně Pandurů - když jste se přidal ke kritikům rozdílných cen, tak jistě máte k dispozici na poslední šroubeček přesnou rozpisku toho, jak jsou obě verze vybaveny, včetně cen jednotlivých dílů.
Osobně se domnívám, že nikdo z kritiků rozdílných cen podobný dokument nemá ...
Podobně to platí i o těch vozech ... opět jste viděl podrobnou rozpisku toho, to se na těch vozech dělalo ... na druhou stranu je zajímavé, že modernizace koridorů je levnější než podobné stavby v zahraničí ... pravda, podle toho pak výsledek vypadá. Zatímco jinde jsou všude ostrovní nástupiště, u nás jsou jen někde nebo vůbec ne. Pro nedostatek peněz nebo, aby to nebylo tak drahé, se nedělaly podchody ...
Josef Petrák : dobře, a kde pak bude výhoda nižšího jízdného slibovaná žlutou firmou. Pak nemusí mít "žlutá firma" svůj tarif stačí převzít TR 10 a SPPO a pak najít klíč na dělení tržeb ...
R 206 Matthias Braun : tím míníte i možnost využití zahraničních jízdních výhod v rámci sdružení příslušných dopravců. RJ už požádal o vstup do příslušného sdružení dopravců ... ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











