..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 20      Zpráv na stránku:   
29.06.2010 (23:00)  
Hawkey > Já rozhodně nemám problém připustit, že se mýlím - ostatně občas to je k vidění i tady na ŽP. Ale dělám to až v případě, že někdo podá konstruktivní zdůvodnění proč sem se mýlil. A konkrétně konstruktivní zdůvodnění, že by vyztužená kabina v tomto konkrétním případě nepomohla strojvedoucímu tady snad ještě nikdo nenapsal... [Ano, setrvačnost - jenže tohle nebyl náraz a okamžité zastavení, takže setrvačnost působící na fíru nemusela být smrtelná.]

A co se týče příspěvku níže, tak sem nikde nepopíral, že Elefant při uvedení do sériové výroby prošel testy. Pokud prošel i nejnovějšími normami (tím, co 380) tak to je fajn, ale výslovně to tu nikdo nezmínil (a zákon to u 471 ani nenařizuje, ovšem u 671 už snad ano). A ty normy se postupně zpřísňují právě proto, že se stále stávají nové případy nehod, které do té doby prostě nebyly.

S tím, že se nehoda vůbec neměla stát se snad ani nedá nesouhlasit. Ale od toho by měla být bezpečnost vícestupňová - pokud selže jeden stupeň, měl by to zachránit jiný. Bohužel kvalitní zabezpečovač (asi nejdůležitější stupeň) zde nebyl vůbec a "poslední záchrana" ve formě odolnosti vlaku prostě tentokrát nestačila (a je jedno, jestli vinou konstruktéra, projektanta trati nebo norem nebo čehokoliv jiného). Pokud bezdůvodně (těch pár peněz není důvod) a vědomě chybí/nedostačuje jeden nebo i více bezpečnostních stupňů, tak to prostě takle dopadá...

S těmi mřížemi - to uznávám, to sem přehnal. Ale ono když člověk kouká na zprávu "strojvedoucí nepřežil" a vedle toho vidí fotku úplně rozsekaného čela, tak todle prostě je první, co ho napadne. A nebyl jsem ani první, kdo zmínil až moc zničené čelo (tady v diskuzi už o tom jeden příspěvek byl) a ani poslední (píše o tom polsky mluvící diskutér - ani není třeba to překládat).

A doufal jsem, že mi jako konstruktér odpovíte na otázku: Pomohlo by podle vás odolnější čelo? Tady v diskuzi asi není nikdo pověřenější na tohle (konstruktivně!) odpovědět.

Samozřejmě jsem zvědavý na závěr vyšetřování. Ovšem ono se asi vyšetřuje "proč vlak vykolejil" a ne "proč strojvedoucí zemřel", tedy přímou odpověď na otázku "zachránilo by fíru pevnější čelo?" z oficiálního zdroje asi nedostaneme.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
29.06.2010 (22:27)  
Krutas57: Něco kloudného jsem napsal o kus níže a nehodlám Tě přesvědčovat, pokud sám nechceš připustit, že by Tvé názory byly chybné. A nevím, kdo chtěl hned posílat konstruktéry za katr ...
registrovaný uživatel Koudy 
29.06.2010 (22:22)  
To dandys :
ad 1)To asi nebylo pro ešusy, soupravy dodány kompletní, nic navíc nebylo.
ad 2)Co říkal šéf DI v jednom rozhovoru, tak zprávy jsou z nějakých administrativních důvodů vyvěšovány na web s nějekým zpožděním.
ad 3)Nejenom tam.
ad 4) Svitila, a zrovna ta petka moc svitici asi nebude :)
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
29.06.2010 (22:20)  
Když se tu zmiňuje ta rychlá jízda do odbočky, taky mám zážitek: regionovou z Hodonína do Velké n. Vel. přes Veselí n. Mor. Na hodonínském zhlaví ve Veselí se většinou jezdí po přímé k nástupištím, ale odbočka taky neni žádní výjimka. Jeli jsme asi tak kolem šedesáti (možná sedmdesát) jako vždycky, no a pak jsme vjeli na výměnu, která byla urřitě jen na 40. Polovina lidí popadala na zem samozřejmě a po dojezdu k nástupištím jsem jenom sledoval z okna strojvedoucího, jak chodil s ustaraným výrazem v obličeji kolem soupravy. Evidentně nevěděl, že je výměna přestavená... návěstidlo jsem samozřejmě neviděl, tudíž neznám okolnosti. Každopádně zážitek nepříjemný, ještě trošku rychlejc a mohli jsme kvalitně vyletět...
29.06.2010 (22:16)  
Hawkey > Konkrétně co? Té úplně hroznej zvyk jen říct "nemáš pravdu ... prostě nemáš" a nedodat důvod.
Názor konstruktéra kolejových vozidel by byl velmi hodnotný, jenže by "ten" konstruktér musel taky něco kloudného napsat...

EDIT: Znám to, co můžu znát. Na železnici nedělám, takže je jasné, že někteří zdejší diskutéři, kteří jsou často třikrát (i více) starší, než já a celý život pracují u drah nebo jako konstruktéři, toho vědí víc než já. Ovšem alespoň všechno co řeknu podkládám rozumným argumentem a když ne, tak vysvětlím proč to píšu. Rozhodně si netroufnu napsat příspěvek obsahu "nemáš pravdu, tečka" nebo dokonce "seš prostě úplnej debil, tečka" - v těchto příspěvcích nevidím žádný smysl. Pokud se mýlím, tak ocením, když mě někdo zkušenější konstruktivně opraví.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
29.06.2010 (22:10)  
Krutas57: No nemohu se zbavit dojmu, že toho o konstrukci kolejových vozidel, zejména stanovišť osoby řídící kolejové vozidlo víš moc málo, stejně tak Ti zřejmě unikají zásady fyziky a mě jako konstruktéra kolejových vozidel hodně zvedají ze židle Tvé zcela nepodložené a rádobyzajímavé příspěvky.
registrovaný uživatel Jorya 
29.06.2010 (22:00)  
Dobrý den,
Zatím se tu řešila chyba strojvůdce (alespoň co jsem procházel), nechci spekulovat, ale o CityElefant jsem zrovna od strojvůdců neslyšel chválu. Nadávaj na samonosnou konstrukci. Je to hodně poduchové, hlavně při špatném počasí (co jsem slyšel).
Ale taky je pravda, že zvyk je železná košile. Kámoš jel takhle s jedním známým strojvůdcem (pár dní na to jsem s ním jel taky), neměl představu zda odjel na volno. Jel po pamněti.... A předvěsti většinou nesledoval. :-(
29.06.2010 (21:51)  
Bohužel najetí do "odbočky" rychle jako do přímého směru u osobních vlaků není zas tak ojedinělý jev. Bohužel zvyk je železná košile.
1) Není to tak dlouho, kdy se podobný případ stal v ŽST Brodek u Přerova - Os od nástupiště na plný rozjezd v domnění klasické jízdy "po správné". Tehdá skončili s lokomotivou pod svahem a nic vážného se nestalo. Také tam měl okolo 90 km/h místo 50 km/h.
2) Minulý rok projelo IC/EC kolejovou spojku v ŽST Olomouc hl.n. místo 40 km/h rychlostí okolo 90 km/h. Také jízda na nespravnou traťovou kolej. Vlak nevykolejil, nic se nenahlásilo a pelášili ku Praze jakoby nic. Na poničenou kolejovou spojku se přišlo zpětně... .

Bohužel v těchto případech dle praxe vychází, že když se šáhne na rychlobrzdu, vlak má větší tendenci vykolejit, než když se to projede rychle bez brždění. Bohužel u CityElefantu s výše položeným těžištěm dojde k převrácení vozu na bok.
registrovaný uživatel Hajnej 
29.06.2010 (21:24)  
Kocurek Jiří: Tak by mě zajímalo, jestli by se to AVV touhle nehodou zaplatilo.
Bohatě - ale věřte mi, že bych byl mnohem raději, kdyby si na sebe bylo nuceno vydělávat několik let šetřením energie než takhle...

Krutas57: děkuji za připomenutí toho, jak to funguje v metru - něco na LZA jsem totiž psal taky... ;-)

Jo a to v tej Spišskej Novej to podle mně dostupných informací nebylo žádné selhání techniky, ale docela obyčejnej bordel a partyzánština ve snaze ušetřit za poplatky za DC tím způsobem, že se jezdí TBZka cestou posunu...
29.06.2010 (21:10)  
Straszna tragedia - ale też wychodzi słabość CITY-ELEFANT - kabina nie odporna na uderzenia. Wyrazy współczucia dla maszynisty. Przepraszam że piszę po Polsku ale Czeski słabo znam
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko