Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
| 28.6.2010 (18:23)
2,mamatik Co se tyce DICR tak posledni vydana zaverecna zprava z MU byla 1.zari 2009 a od te doby zadna dalsi nebyla vydana !
3,Pokud vinm tak AVV je jen na trati Praha - Poricany - Kolin
4, a co se tyce 50 km rychlosti do odbocky tak to je nesmysl ze by nesvitila na navestidle ( podle schematu kolejiste Usti jih musela svitit ( jedine v pripade poruchy by nesignalizovala ) plan kolejiste (rok 2009) je zde http://leteckaposta.cz/716830799
pokud se nahodou milim v bode 1 a 3 tak se omlouvam
A poměry platí vždy, tudíž poměr 30:70 platí i u té vyvážené elektřiny (leda by z temelína vedly samostatné dráty do okolních zemí, aby žádný výkon z nich nešel do ČR). Snahy o navýšení fosilních paliv jsou, ale naštěstí nepřekonají temelín a sluneční kolektory (tedy doufám).
Kocurek Jiří > Viz. výše. O tom, že na tom má podíl i zabezpečení rozhodně nepochybuju, jenže pokud by to zvládnul vlak (pořád je těžké říct, jestli to vlak mohl zvládnout), tak by to neskončilo tragicky.
S elektřinou jsem to myslel tak, že když se 30% vyrobí z uranu a 70% z uhlí při účinnosti 30%, tak se z celkového potenciálu (uhlí plus uran) využije 50% (takto je to snad k pochopení). O téměř stoprocentní účinnosti vlaku nepochybuji. Mnou dříve napsané účinnosti jsem měl skutečně zafixované za správné (ani nevím, jak jsem k tomu přišel). Vaše čísla mi potvrdila Wiki, tak jen doufám, že moje kontrola není váš zdroj. ;-) Ale ono to stejně nevyjde na výhru vlaku (nejezdí se jen na elektřinu), aspoň to zachraňuje ta bezpečnost, rychlost a často i cena.
Ale konec s OT.
Takže bych to na hlavu neházel konstruktérům vozidel, ale spíše lidem, kteří rozhodli o tom, že AVV se dělat nebude, ušetříme.
PS: v těch účinnostech máte mírně řečeno hokej. 25-30 % benzínový, 35-40 naftový, elektromotor přes 100 kW výkonu má účinnost 95% a víc. IGBT měniče kolem 95% Tohle: http://bit.ly/aoK5ik je chlazení o výkonu 300 kW, podle Vás by jich na lokomotivě muselo být 10 kusů. %-(
PS2: Tak by mě zajímalo, jestli by se to AVV touhle nehodou zaplatilo.
Edit: Upřímnou soustrast pozůstalým a brzké vyléčení zraněným.
Vy hovoříte o produkci elektřiny, já o pokrytí spotřeby. Ano, jaderné elektrárny mají zaznamenatelný podíl na vyrobené elektřiny, ale množství zhruba kapacity Temelína vyvážíme. A snahy o navýšení fosilní kapacity tady stále jsou.
Petře a co když v době, kdy vlak vjel nedovolenou rychlostí do výhybky, už byl strojvedoucí "zdravotně indisponován a neschopen řídit vozidlo".
A ono zmiňované snížení rychlosti nebylo následkem použití rychlobrzdy strojvedoucím, ale odpadnutím bezpečnostního ventilu VZ ...
Bylo-li na vjezdu 40 (50) a něco, tak na opakovači muselo být mezikruží a musel mačkat ... mohl zmáčknout poprvé, s tím, že začne brzdit o něco později a "o to něco později" už nebyl schopen ...
Přece jen to byl člověk "dříve narozený", podle mého šéfa, který ho znal (a trochu ho to vzalo), byl řekněmě trošku tělnatější, takže přece jen patřil do skupiny ohroženějších "náhlou příhodou srdeční".
Vím, že jaderné elektrárny tvoří asi 30% české produkce. Když bych (trochu podivně :-) )počítal, že zbytek jsou uhelné s účinností 30%, tak elektrický vlak má účinnost asi 50% (jenže tady máme taky rekuperaci, ikdyž málo). Benzínové auto má asi 40%, nafta kolem 60%. Takže to vyjde dost podobně, jenže uhlí mizí, temelín se bude rozšiřovat, větrníků a slunečních článků (spíš bohužel) přibývá, tratě se elektrifikují a dost možná brzo uvidíme vlak, co bude jezdit se superkapacitory na tratích bez drátů. Zatím to tedy vyjde podobně, ale časem se to bude zlepšovat. Na hybridní auta a elektromobily jsem docela zvědavý, momentálně to ještě moc k užitku není.
Web > Máme ještě konstrukci vozu - rám, podvozky, strojovny, klimatizace apod. Jinak viz. výše.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















