Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
| 28.6.2010 (18:23)
Že si to myslíte už většina pochopila. Ale fakt, ze 100 na 0 i v neporušeném kokpitu nemáte tak moc šancí.
Možná to pro Vás bude novinka, ale drtivá většina spotřeby v ČR je pokrytá pálením uhlí (a nemalého množství). Případně se podívejte do ročenky ČEZ pro přesná čísla. :(
Nic takového jsem nenapsal, zkuste si to přečíst ještě jednou. Napsal jsem pouze to, že si myslím, že výztuž kabiny by mohla strojvedoucímu zachránit život. O tom, že by strojvedoucí nebo dokonce vlak neměl mít ani škrábanec jsem rozhodně nic nenapsal.
Že základy strojírenství pojednavají o nemožnosti zpevnit kabinu vlaku jste si přečetl kde?
A zákon zachování energie samozřejmě znám (však se to učí už na základce, to má znát každej) - uvažoval jsem pouze o možnosti úpravy konstrukce vozu tak, aby se energie "vyřádila" na voze a ne na strojvedoucím.
Já vás rovněž prosím o přečtení mých příspěvků, než začnete nekonstruktivně, bez kontextu a urážlivě psát příspěvky s nulovou informační hodnotou.
Rovněž děkuji.
Tutam něco navaříme, přismrknem, tuna dáme róru, vyztužíme a ono to vydrží. V ideálním případě by to vypadalo tak, že Ešus nebude ani škrábnutý, ale betonová zeď včetně přilehlých vilek bude katapultována k Větruši.
Člověče, přečtěte si aspoň nějaké základy strojírenství a zopakujte fyziku (E kinetická -> E deformační), než tu začnete z výukou a zavíráním konstruktérů do kriminálu.
Děkuji.
Pokud vim, tak je to nějakej kompozit plastu. Ale pokud to napíšete přesněji, budu jen rád.
Svatá vy prostoto. A Škodovka teda proč musela 380-ku překopávat podle nových TSI? Taky "z vlastní vůle"?
POZOR! 380 ve chvíli změny norem, ještě nebyla dokončená! A zákon nařizuje splnit normy při uvedení vozidla na trh. Siemens s Taurem to má stejně, jako Škoda s Elefantama - při uvedení normy splnili a teď už se jen dál vyrábí. Škodě změnu u 380 nařizoval zákon, Siemensu u Taura nikoliv. Podle Vaší logiky by se buď musely překopávat Elefanty (a to už nejméně dvakrát!) a nebo by Škoda na 380 nemusela ani šáhnout, což je samozřejmě nesmysl.
Může, ale otázka je, jestli to prodá. Protože levnější než původní řešení to určitě nebude.
No v tom je ten problém... Osobně bych to viděl cestou nahrazení (ne doplnění) produktu. A v tomhle ohledu bych tu cenu tolik neřešil. [A skoro mam chuť podotknout, že Elefant taky neni zrovna levná záležitost...]
Nesmíte věřit "některým příspěvkům". 50 signalizovaná byla.
OK, pak není co řešit.
A při resetu se jak systém dozví, že má k peronu pár metrů, a né že jede 140 proti červený?
Ne, zásah nouzové brzdy je určitě správný. Jen jsem podotknul, že by mělo/mohlo jít jet (alespoň třeba s Vmax=10 a kontrolou bdělosti) i při nečinném počítači - po restartu by třeba nemusel naběhnout (chyba, která způsobila restart stále platí) a pokud vlak "chytře" zastaví roztažený přes půl zhlaví, tak to už začne být problém.
Bože vy jste případ (původně tam bylo silnější slovo :-((( ). Neposlouchejte už Rádio Jerevan. Nebyl to peršink, ale dvojče. Žádná ztráta kontroly nad brzdičem, ale situace trochu podobná Ústí: do odbočky skoro stovkou. Brzdič nebyl nový a netestovali ho, alébrž se dělala zkušební jízda EDB, na mašinu nově dosazená.
Vycházím z informací, které se ke mně dostaly skrz obrazovku televize - článek na ŽP mi nějak unikl. Za to se omlouvám, to je moje chyba. Samozřejmě za těchto okolností je to jinak...
R.U.R. > V mojí relaci se dá jezdit elektricky (elektřina je získaná z pořád větší části z obnovitelných zdrojů a z jederných elektráren), ale i dieslový vlak má "v měřítku" menší spotřebu, než auto. A časem se to snad bude zlepšovat ve prospěch vlaku...
Podle mě nikoliv. Jednak jsou fotky už po zásahu hasičů (párání za účelem vyndání fíry), druhak se mašina kontroluje na srážku s jiným vozidlem (a silniční cisternou), nikoliv na zásah nosníkem. To jsou zcela jiné silové poměry.
navařit do čela rám z pár ocelovejch trubek - strojvedoucího by to nejspíš zachránilo
Ale houby...
a že by je ten kus plastu splnil,
Si myslíte, že je tam jenom plast???
Třeba Siemens to vyřešil tak, že z vlastní vůle věnoval peníze a čas do vývje Tauruse HSS
Svatá vy prostoto. A Škodovka teda proč musela 380-ku překopávat podle nových TSI? Taky "z vlastní vůle"?
Copak výrobce musí řešit bezpečnost jen kvůli normám? Copak nemůže něco udělat z vlastní invence? Nemůže prostě z vlastní vůle udělat něco, aby ten výrobek byl bezpečnější? Jasně, že může!
Může, ale otázka je, jestli to prodá. Protože levnější než původní řešení to určitě nebude.
A s nedostatečnou signalizací odbočení (některé příspěvky níže tvrdí, že singalizace přímo nehlásila tu padesátku) je to už tuplem prasárna.
Nesmíte věřit "některým příspěvkům". 50 signalizovaná byla.
A v situaci, kdy mi souprava "visí" jen metry od nástupiště konečné stanice a já musim čekat cca 3 minuty, je podle mě žádoucí dojet k tomu nástupišti krokem a vyhodit lidi.
A při resetu se jak systém dozví, že má k peronu pár metrů, a né že jede 140 proti červený?
Ostatně už Peršingy měly "nouzové řízení", které umožnilo přímo ovládat měniče, bez zásahu pokročilých řídících obvodů.
Ostatně bobiny neměly žádné pokročilé řídicí obvody, a taky jezdily.
Protože se trakční střídače neřídí analogovým napětím, které získáte z potenciometru (resp. proměnného děliče), tak takovéhle nouzové řízení na ešusu realizovat nejde. Nebo si myslíte, že záložní řídicí systém pro Fina se dělal z holé rozmařilosti? (Když se diesel i převodovka dá řídit JEDINĚ po CANu?)
Příčinou nedávné nehody na slovensku (Peršing vrazil do stojícího vlaku; 3 lidi po smrti) byla prý ztráta kontroly nad brzdičem, který byl ovšem nový a právě při této jízdě ho testovali. Jaká byla konstrukce toho brzdiče?
Bože vy jste případ (původně tam bylo silnější slovo :-((( ). Neposlouchejte už Rádio Jerevan. Nebyl to peršink, ale dvojče. Žádná ztráta kontroly nad brzdičem, ale situace trochu podobná Ústí: do odbočky skoro stovkou. Brzdič nebyl nový a netestovali ho, alébrž se dělala zkušební jízda EDB, na mašinu nově dosazená. Konstrukce brzdiče je zcela normální - klasický BSE.
Možná by bylo dobré se orientovat spíš podle ověřených zpráv, ne podle některých příspěvků zde, zazněly tu dost velké nesmysly ;-)
Doporučuju Vám začít u sebe :-)
EDIT: Pokud nastane situace, kdy vlak vrazí do něčeho, co následně odhodí/vytrhne/jinak zničí, tak dojde jen k menšímu zpomalení vlaku a v tu chvíli je lepší mít tu kabinu pevně vyztuženou. A fotky naznačují, že k destrukci kabiny (smrti strojvedoucího) mohlo dojít i následkem srážky se sloupem, tedy by to vyztužení mohlo fungovat.
A jinak nejezdim - když můžu, jedu vlakem, když nemůžu, jedu busem nebo jinou MHD. Auto ani neplánuju - je to hnusnej neekologickej krám jezdící na zdechlýho dinosaura, jezdit do Prahy autem by mě vyšlo mnohem dráž, než využít PID a navíc nejsem sebevrah. Když bych se přecejen odhodlal ke koupi auta, tak bych určitě připlatil za bezpečnost a pořizoval bych elektromobil. [Nejsem členem stany zelených, jen prostě používám hlavu. :-) ]
Btw: Možná by bylo dobré se orientovat spíš podle ověřených zpráv, ne podle některých příspěvků zde, zazněly tu dost velké nesmysly ;-)
Tohle by redakce měla červeně vyvěsit ke všem diskuzím. :-)
Ikdyž já osobně mám ve zvyku výslovně napsat, pokud se odvolávám na nějaký příspěvek.
Numo > Máte pravdu, že je lepší jet na jistotu. Cokoliv se může pokazit, pokazí se a co se nemůže pokazit, pokazí se taky. Na druhou stranu je fajn mít k dispozici i další možnost a samozřejmě jet jen když vím, že můžu (např. podle základní "bezpočítačové" diagnostiky a informování dispečera) - u jízdy krokem by to snad šlo tolerovat...
Jinak u nehody jsem psal "prý", čímž jsem chtěl naznačit, že to není jistota. Za odkaz děkuji.
Podla mna nie je. Ak ako programator neviem co sa deje, idem do failsafe stavu. Ako mozem vediet, preco ten watchdog zabral? Ulohou toho obvodu ktory to stopol je predpokladam kontrola, nie presna diagnostika. Co ak je problem v casti, ktoru by som ovladal aj rucne? 3 minuty cakat na restart mi pripada lepsie, ako pridavat dalsiu komplexnost.
Příčinou nedávné nehody na slovensku (Peršing vrazil do stojícího vlaku; 3 lidi po smrti) byla prý ztráta kontroly nad brzdičem, který byl ovšem nový a právě při této jízdě ho testovali.
Neviem ze by boli priciny uz verejne zname, ale z dostupnych informacii to vyzera na obycajne zlyhanie komunikacie medzi ludmi. Vid http://www.zelpage.cz/zpravy/7670 a citajte prispevky od 362.001.
Já tedy i kdybych neušetřil, tak budu doufat, že mě nepotká a už vůbec ne ve stovce do zdi. Bo mi to zní jako zdraví škodlivější ještě více než kouření.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.















