..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
25.10.2010 (19:00)  
Lukrativní nebude jen Ostrava, ale třeba Brno, Plzeň nebo České Budějovice. Ale Brno má hodinový expresní interval, Plzeň a ČB leží na rozkopaném koridoru a tam je to bez šance vyjezdit provozně

Zlatý oči. Brno , Plzeň či ČB jsou lukrativní pro busové dopravce , ale nikdy nebudou lukrativní pro železničního dopravce , jezdícího bez dotací.

Za chvilku to bude na železnici vypadat jako na silnici. Jeden velkej bordel! Každej,kdo má do prd... díru si vybere trať a začne do toho fušovat
Podle mého názoru se bude jednat o chvilkovou záležitost a vrátí se to tam , co to je dnes. Praha-Ostrava je sice zajímavá trasa ,ale určitě ne tak zajímavá , aby se na ní uživili 3 dopravci.

No, řeší se tu, zda koupil soupravy nebo ne, jaké jsou náklady na kilometr, ale mě by zajímala taková jednoduchá informace, kteoru ale může podat asi jen zasvěcenější odborník: Jak se všicni ti dopraci s těmi svými hodinovými či dvouhodinovými takty na tu dvoukolejku vejdou? Nebo jsou už domluvení s ČD Cargo, že se tam zruší nákladní doprava? Nebo s SŽDC, že do vánoc 2012 položí do Ostravy paralelně další dvě koleje?

Souhlas. Stát by měl jasně stanovit svoji koncepci v oblasti dopravy. Do součastnosti měli všichni politici plné huby převáděním nákladů na železnici , ale aby pro to vytvořili na železnici podmínky třeba zrušením poloprázdných osobních spojů , to ani náhodou.

Patrová jednotka na dálkovou dopravu- to neni nic moc
Zase na druhou stranu náklady na sedačku by měly být menší než u klasické soupravy. Takže by z toho mohla být alternativa , že za menší pohodlí se bude platit méně peněz. Tato myšlenka je životaschopná. Podívejme se na low cost aerolinky.
25.10.2010 (18:56)  
xAnri05, ReActor: a presne do tejto definície momentálne spadajú všetky trate v ČR. Lukrativita znamená potenciál generovať kladný hospodársky výsledok. Keďže v ČR sú momentálne subvencované všetky linky osobnej dopravy, môžu byť reálne pre dopravcu všetky ziskové (samozrejme ak je dopravca schopný hospodáriť). Nad rámec toho existujú linky, ktoré spĺňajú predpoklady rentability aj bez subvencií. Ak sa chce dopravca na trate dostať a nemá práve šancu uchádzať sa o subvencovanú linku, je jedine logické, aby začal tam, kde to je bez verejnej podpory ekonomicky rozumné.

Tomáš Palíšek, strejcekms: Ak sú poschodové súpravy na diaľku taký problém, mali by ste to vysvetliť SNCF a SBB. Francúzi sa tak vďaka vám aspoň dozvedia, akú blbosť urobili s TGV Duplex; a kolegovia z krajiny helvétskeho kríža ešte snáď stihnú vystornovať objednávku na Bombardier Omneo (poteší sa tomu aj Stadler...).
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (18:52)  
Tomáš Palíšek- A co by jsi navrhoval za vozidlo? Dle mě je flirt dostačující, vzhledem k plánované četnosti - (Regiojet+ČD+ RAPID Express a.s.+ cargo doprava, ten vlak pak nenaplníš celej, podle mě...
25.10.2010 (18:47)  
strejckems: Že jsou patra pro dálku na pytel, vím taky. Ale bohužel, podle mě ani osmivozovej Stadler nemůže nabízet takovou kapacitu a takový prostor, jako jiné jednotky.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (17:57)  
Tomáš) To jsi samozřejmě neřekl. Patrová jednotka na dálkovou dopravu- to neni nic moc, navíc pokud tam bude jezdit IC (je jedno jakého dopravce) každou hodinu, tak se ti lidé stejně rozprostřou do všech vlaků, zas tolik sedadel potřeba nebude, vzhledem k četnosti spojů.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
25.10.2010 (17:50)  
No, řeší se tu, zda koupil soupravy nebo ne, jaké jsou náklady na kilometr, ale mě by zajímala taková jednoduchá informace, kteoru ale může podat asi jen zasvěcenější odborník: Jak se všicni ti dopraci s těmi svými hodinovými či dvouhodinovými takty na tu dvoukolejku vejdou? Nebo jsou už domluvení s ČD Cargo, že se tam zruší nákladní doprava? Nebo s SŽDC, že do vánoc 2012 položí do Ostravy paralelně další dvě koleje?
25.10.2010 (17:49)  
strejcek: A to jsem řek zase kdy? K věci. Určitě to chce podle mě jednotku, kam se dá umístit více sedaček. Nerad to říkám, ale na této trati bych radši viděl dvoupatrový Stadler než tento.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (17:44)  
Borecek 13 - A nejste nějake závistivej? Tak založte firmu, sežeňte licenci, vlak, udělejte reklamu...
registrovaný uživatel ReActor  mail  
25.10.2010 (17:36)  
JP: tuto problematiku trvale nechápu... dle Jančurových slov (ne, že bych jim extra věřil) je zisk dopravce maximálně 5% nákladů/km.

Logicky však náklady na 1 km je diskutabilní. U rychlých vlaků potřebuju do každého vagónu stevardku a drahého strojvedoucího. V takovém případě rostou náklady ALE i potencionální zisk. Do nákladů si může společnost napsat cokoli. Tímto se ale dostávám to situace, kdy bych mohl jako dopravce hledat, kde bych mohl mít náklady vyšší za účelem vyššího zisku. Už z tohoto hlediska je dálková trať lukrativnější a pokud pravidlo 5% pro nedotované trasy neplatí, tak jsou o to více lukrativnější.
25.10.2010 (17:32)  
Za chvilku to bude na železnici vypadat jako na silnici. Jeden velkej bordel! Každej,kdo má do prd... díru si vybere trať a začne do toho fušovat. Co třeba nějaká větší firma,která se zabývá svozem odpadu? Ta by si mohla také vybrat. Třeba večerní a víkendové spoje. Že by rovnou nějaké to procento "kaštanů",které jako odpad vypadá rovnou zpracovala.
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko