Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

Zlatý oči. Brno , Plzeň či ČB jsou lukrativní pro busové dopravce , ale nikdy nebudou lukrativní pro železničního dopravce , jezdícího bez dotací.
Za chvilku to bude na železnici vypadat jako na silnici. Jeden velkej bordel! Každej,kdo má do prd... díru si vybere trať a začne do toho fušovat
Podle mého názoru se bude jednat o chvilkovou záležitost a vrátí se to tam , co to je dnes. Praha-Ostrava je sice zajímavá trasa ,ale určitě ne tak zajímavá , aby se na ní uživili 3 dopravci.
No, řeší se tu, zda koupil soupravy nebo ne, jaké jsou náklady na kilometr, ale mě by zajímala taková jednoduchá informace, kteoru ale může podat asi jen zasvěcenější odborník: Jak se všicni ti dopraci s těmi svými hodinovými či dvouhodinovými takty na tu dvoukolejku vejdou? Nebo jsou už domluvení s ČD Cargo, že se tam zruší nákladní doprava? Nebo s SŽDC, že do vánoc 2012 položí do Ostravy paralelně další dvě koleje?
Souhlas. Stát by měl jasně stanovit svoji koncepci v oblasti dopravy. Do součastnosti měli všichni politici plné huby převáděním nákladů na železnici , ale aby pro to vytvořili na železnici podmínky třeba zrušením poloprázdných osobních spojů , to ani náhodou.
Patrová jednotka na dálkovou dopravu- to neni nic moc
Zase na druhou stranu náklady na sedačku by měly být menší než u klasické soupravy. Takže by z toho mohla být alternativa , že za menší pohodlí se bude platit méně peněz. Tato myšlenka je životaschopná. Podívejme se na low cost aerolinky.
Tomáš Palíšek, strejcekms: Ak sú poschodové súpravy na diaľku taký problém, mali by ste to vysvetliť SNCF a SBB. Francúzi sa tak vďaka vám aspoň dozvedia, akú blbosť urobili s TGV Duplex; a kolegovia z krajiny helvétskeho kríža ešte snáď stihnú vystornovať objednávku na Bombardier Omneo (poteší sa tomu aj Stadler...).
Logicky však náklady na 1 km je diskutabilní. U rychlých vlaků potřebuju do každého vagónu stevardku a drahého strojvedoucího. V takovém případě rostou náklady ALE i potencionální zisk. Do nákladů si může společnost napsat cokoli. Tímto se ale dostávám to situace, kdy bych mohl jako dopravce hledat, kde bych mohl mít náklady vyšší za účelem vyššího zisku. Už z tohoto hlediska je dálková trať lukrativnější a pokud pravidlo 5% pro nedotované trasy neplatí, tak jsou o to více lukrativnější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











